Fordi minere har ikke gått noe særlig siden vi passerte 35, og fysisk metall i shanghai fortsetter å stige.
Og i forhold til hva sølv burde være verd.
Tenk sølv er kun 70 dollar selv om det har vært Underskudd i 6 år og det er fortsatt underskudd. Ekstrem short aktivitet og mye “rart”
Ta gull sølv ratio. 100 til 1 for kun 6-7 mnd siden og i bakken kommer det opp 1 til 7.
Gruver har ikke gått, mer som de ikke tror på dette. Tenk profitt når kost på 15 og salg på 70… say no more……
Miners faller vel pga SLV også faller til 72 fra 82?
Miners har gått sidelengs, men de har ikke tatt oppgangen fra 40-80 enda.
Viktig å ikke blande SLV og sølv 
2 forskjellige ting.
Ser ut som heftig likvidering/margin calls på Comex 
Buy the dip!
Tynt utvalg fysisk i nettbutikkene, men fortsatt mulig å få kjøpt 
Å kjøpe en råvare etter 150% oppgang og 3-4x over kostnadskurvene, er markedets sikreste måte å tape halve kapitalen sin på:)
Jeg kunne ikke vært mer ening hvis dette gjalt ting som en kan produsere flatt.
Eks hus/bolig. Da hadde alle bygget huser, og tjent graps. Men… hva om det ikke går an og produsere mer og det begynner og bli tomt på lager. Varene finnes ikke mer.
Produksjons kost for de “enkle sølvet” er kanskje 15-20 dollar (vi vet jo hvor lett det var og finne olje til 2-4 dollar pr fat)
Men nytt sølv vil bli dyrere og dyrere .
Så hva er virkelig pris for sølv vil jo være om man klarer seg uten, om det finnes alternativer. Pr nå lite, pr nå om pris på unce stiger fra 35-70 vil det bety at en kan klare seg uten ?
Men jokeren er jo, (se på butcoin
eller bitcoin som andre kaller det) bare tull brukes ikke til noe…eller lagring av penger , betale ting … men vi trenger det ikke. Når dette var 100 dollar var det dyrt? 1000 dollar , hvertfall dyrt, 100 000
.
Sølv er så lite og det skal utrolig lite spekulasjoner for at markeds verdi dobles 3 dobles 4 dobles. Fortsatt må bedrifter ha sølv. Risk reward er utrolig lav. Men vi vet sølv er mer turbulent og svinger enormt. Jeg mener kjøp. Så her er hva jeg gjorde i dag.
Så håper det faller godt i dag 
Hvorfor ser Eric så grinete ut. Han burde jo juble
. Evnt le(hele veien til banken)
Kanskje han er molefunken fordi han ikke fikk kården han ønsket seg i julegave?
Han sier jo akkurat det jeg sa
. Og alle dere andre her inne vet.
Silver er det nest mest anvenda råvare…
Har blitt erstattet der det kan….
Kina / usa strategisk ressurs……
Men så litt trist ut. Ikke en skikkelig charter / party svenske der nei.
Silver/gold ratio, vi er faktisk tilbake på 2013-nivåer
Hvilket betyr at den ikke er nedknust på samme måten lenger:
Har gjort en vri i dag. Jeg trengte å selge silver 3x minifuturen min for å sette vix long, men har kuttet litt ned på Hecla, avviklet AZT traden min og prøver meg på First Majestic. Veldig simplistisk rasjonale foreløpig, må kverne litt tall over nyttår.
First Majest compared med Silver
Hecla compared med Silver
Se fra 10:30 spesielt i dette intervjuet:
Har det vært mulig å handle AuAg Silver Bullet via DnB tidligere?
Den ligger i alle fall tilgjengelig der nå.
Ting er litt utfordrende ja.
Min rasjonalitet.
Sølv fysisk. Siste kjøp da det var 101:1 mot gull. Nå er det dyrt og vanskelig og få tak i. Vil nokk nytte over til gull men tror en ratio på under 50, helst under 35, men det ville vært ekstremt bra. Jeg tror sølv kan gå ned på 20 tallet men ikke uten mye nerver opp og ned.
Mange snakker om sølv på 98 selg og trade, sølv på 50 mot gull etc.
Men hvor skal pengene gå. Fiat er jo ikke noe. Bitcoin nope, bolig ? Skatt i Norge og styr , njaa
En hytte til mulig, men jeg tror gull er bedre, og enda bedre gull fond / aksjer. Jeg tror fortsatt denne prisen for gull og sølv er den nye normen. Og neste år blir bra for fysisk men veldig bra for gruver. Kanskje lage mitt eget fond med 10-12 selskaper kjøp og hold ut livet type investering.
Nei, maste på de senest i høst så dette er nytt.
Tragisk å tenke på hvor liten posisjon jeg har ift når jeg solgte.