And we are back…. Nesten 10% opp 
I dag passerte PSLV (166.4% i USD) Pan American Silver (163.5%) som en bedre investering hittil i år. Veldig merkelig.
Vanlig beta er 2 i favør miners.
Så det kan og bør komme en rekyl i miners. Kanskje vi må vente på Q4 innkommende.
China names companies allowed to export silver over 2026-2027:
- A total of 44 companies will be allowed to export silver, 2 MORE than in 2025
“Citing national security, China in the past two years has imposed a wave of restrictions to leverage its dominance in the mining and processing of critical minerals used in everything from smartphones and electric car batteries to infrared missiles and ammunition, in response to U.S. chip restrictions and tariffs.”
- Reuters
2 flere kinesiske selskaper får eksportere sølv i 2026 ift 2025? Jeg trodde det skulle bli færre som fikk lov i 2026?
Første reelle støtte på 54?
Må ikke tro euforien får spille seg ut uten motstand, det er mange med muskler som vil holde den i bånd.
Er ikke bolig fortatt bra i Norge forutsatt at man har mye gjeld og kjøper i områder med god prisutvikling?
God tid på å komme seg på rett side, men nå vil jeg ha minimum en konsolideringsperiode 
Går jo ikke og panikkselger mynter liksom 
Så idag er det delivery day. Forrige deliveryday ble 95% gjort med cash settlement.
Tilfeldigvis blir prisen banka ned før prisen på delivery day cash settlement satt.
Sikkert helt tilfeldig 
Nei støtten er på 70-71, så det er den som gjelder til vi får noe action opp eller ned
Lets goooo ! Kort konsolidering nå før ->100$ så etterfulgt av lengre konsolideringsperiode ? 2026 blir Volatilt ! 
Pris på fysisk har ikke beveget seg.
Du må slutte å se på papirkontrakter som veksles til cash.
Jeg tror denne marginøkningen på sikt er bullish. Mer fokus på fysisk sølv, og ut med longs som ikke har råd til å heve marginkravene. De hadde ikke tatt levering av fysisk sølv uansett
Det er ikke tilfeldig at de økte marginkravene enda en gang på SÅ kort tid. “La oss tegne chartet i menst kina er offline til 5 januar” Tror det kommer til å fungere dårlig på sikt 
Godt nyttår, og skål for et rakettår i sølv !
Var leveringsdag for commex kontrakter idag, tipper 95% ble løst med cash settlement.
Praktisk at kursen stupte i forkant