Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Relativt til seg selv har utviklingen vært fenomenal siste 5 år, relativt til andre assets over tid har den vært god siste 5 år, men ikke ekstrem. Så får man se om det er noe som bærer prisen.

Prøver bare å beskrive hva “mannen i gata” ville gjort, ikke investert i sølv nå. Det er det nesten utelukkende de med høy risikotoleranse og øynene på råvarer som gjør.

Mannen i gata kjøper vel her og ikke før den voldsomme oppgangen når vi andre lastet opp

2 Likes

Men har vi kommet der? De fleste jeg snakker med som også investerer blir overasket når jeg snakker om mine investeringer i sølv/gull siste tiden og hvor bra det har gått.

3 Likes

Overhørte noen på lunsjrestauranten som lurte på å begynne å kjøpe litt gull snart :upside_down_face:

2 Likes

https://www.youtube.com/live/LaRnHE1f3h8?si=z2EUJFHuPi6DKXOY

Dagsferskt intervju med Eric Strand, Silver Bullet.

3 Likes

Kom over en gammel kvittering.

image

Noen bedre? :wink:

2 Likes

Har et par fra høsten 2020 som kanskje trumfer bittelitt :smiley: ellers en del fra 2021 som sikkert er ganske identisk

Når det er sagt så gikk jeg også på en smell i 24.

Kan dog anbefale Norsk mynthandel for salg :wink:

Tok et lodd i Global X Silver Miners nå. På tysk børs. Fikk andelene på 46.50
Ganske lik sølvkula.
Den er ned ca 3% i dag. Regner med det blir kortvarig.
I følge Grok er fondet litt billigere i Euro nå vs USD.
Måtte ut med 5.95€ i kurtasje dog

2 Likes

Mange meninger om sølv :grimacing:

DK

Det er mange som er nødt til å mene “mye om mangt”, for å holde seg relevante. De har tross alt lyttere og lesere som skal underholdes.
Det holder liksom ikke bare å si at man skal holde denne posisjonen eller disse aksjene i 2-3-4 år fremover, og ferdig med det. Hvordan skal man da fylle sine ukentlige spalter, podcaster eller nyhetsbrev? :sweat_smile:

1 Like

Mon tro om Herr Svenssen har studert denne grafen :grin:

I dag nede i 544.244kg

2 Likes

Joda, kjøpte 200 Maple Leaf for 27 900kr i desember 2013 :grimacing:

2 Likes

CITI SEES SILVER AT $150

Citi raised its silver price target to $150/oz from $100, citing strong speculative demand and tightening physical supply outside the U.S. It warns short-term profit-taking from Chinese investors could pressure prices. Silver futures are down 5.7% after jumping to over $115/oz on Monday.

8 Likes

https://x.com/KingKong9888/status/2016147544007692618?s=20

Så i kina får de ikke nok sølv.

Jaja :smiley:

4 Likes

Med tanke på g og s ratio

Noen som har erfaring med Verdihuset? Priser/bytte forhold?
Lurte på å bytte litt sølv til mynter, mulig en sparer litt skatt på det om prisene fortsetter opp.
Bedre med post og tavex kanskje?

Mynthandelen har beste pris jeg har sett 95% av spott for sølv. Norsk mynthandel.no

Aldri brukt verdihuset.

Synes også Tavex er kjipe på tilbakekjøps prisene sine omdagen

1 Like

1930 norsk tid løper oppsjonene på Commex ut.

Så får vi se om prisen snur etterpå :wink:

Tavex betaler langt bedre for 830 sølv, typ bestikk o.l. enn norsk mynthandel. Norsk mynthandel gir dog 99% eller 97% av spot for investeringsmynter iflg sidene deres.

Ringte gullhøna idag og spurte, fikk i svar fra 16k pr.kg og oppover.

1 Like