Mente 99% gjelder dog ikke alt på mynthandelen.
Hos Nordea oppdateres kursen på det AuAg fondet ikke spesielt ofte (sist nå er 23.1) og når man kjøper tar det 1,5 uke før de nye eiendelene blir synlig. Og kursen man får er kursen 3 dager etter man trykket på kjøps knappen. Er det like elendig andre steder ?
1-5 dager på Nordnet… som regel 3-5 dager ved kjøp…
Det gjelder i utg pkt alle fond, men main stream fond som er likvide går kjappere.
Har ingenting med likviditet, kun med type fond og utsteder
Ser ut til å bli en laber dag for silver bullet fondet i morgen… alle gruver i minus idag.
Sølvprisen holder seg bra stabil over 100usd, så det er jo good.
Noen grunn for at de fleste gruver er i rødt? Er det pga trumph som gir 1,6mrd USD til USA rare earth gruva? Trodde det ville bidra litt positivt…
Nå er oppsjonene ferdig, kursen gikk umiddelbart opp 1,5USD.
Håper alle forstår at reglene ikke er slik. Lurere dere på reglene så les det hos kilden (skatteetaten).
Hva betyr det når de øker kravet? Klarer de ikke å dekke inn for kontraktene om de går over til fysisk levering, eller er det kun for å holde prisen under kontroll?
Betyr at du må stille med mer cash og mindre belåning.
Commex har vel solgt massivt mere sølv enn de har tilgang på.
Ikke rart de øker margin da for å få folk til å kaste kortene så de slipper levere sølv de ikke har
Commex selger ikke sølv sånnsett.
Men de har pr dags dato nok sølv til å levere på de kontraktene som historisk tar levering. Men om spreaden blir høy som den er nå, så øker leveringen massivt.
Merkelig med massivt rødt på miners i dag ennå sølvprisen holder seg godt.
Markedet tror vel ikke på de kursene vi ser i dag. Den dagen de faktisk tar inn over seg at vi kan få ekstremt høye sølvpriser over tid, ja da kan d bli bonanza i miners markedet
Det føles som om strikken bare strekkes for hver dag som går. Jeg hsr så lyst til å kjøre inn en større andel i miners enn strategien tillater - men skal holde meg for god til det!
Men jeg føler risk reward for å putte penger i sølvgruver blir bedre hver eneste dag sølvprisen har spot på 80$+
Og dette vil jo etter hvert materialisere seg i selskapene. Risikoen her er selvsagt at markedet får rett, og sølvprisen faller hardt før man ser dette materialisere seg i regnskap og kontrakter.
En god del av volumet nå er nok basert på avtaler og leveranser som er avtalt på perioder hvor spotpris var 50-80
Så for å tette denne «laggen» vi nå ser kan vi være avhengige av at spot holder seg over 100$ også de neste 2-3 mnd.
spennende tider 
Faller spot 30-40% og miners sikkert tilsvarende eller mer, så handler hvert fall jeg med alle henda jeg har 
Selges visst høystbydende over 5000 kr. 0.925 sølv.157 gr.
145 gr rent sølv i denne. Lavt opplag.
Hva er den verdt ?
Spot er vel 9.58 x 112 =1 072,96
Sølv som ikke er rent er jo alltid litt utfordrende. Og samlerverdi er jo lite.
Men 145/31,1=4,662 unce
4,662x1072=4 997,664
5000 og du får spot,
Mynt firhandler kan 15% under spot
Skarphandler sølv gir (19kr pr g = 2800kr) elendig og ser litt på fine produkter.
Jeg tror desverre du er heldig om du får 5k , da bør det være samler (og de er det få av)
Slik er min erfaring og slik jeg regner. Men dennser fin ut så 4-4500 er nok fornuftig.
Men siste idioten er ikke skutt og jeg har solgt litt i det siste og det er lett og selge i disse dager 
Det silvertail sier her, kun sølvverdi som betyr noe. 99.999 sølv så får du 99% av spot. Jo dårligere renhet jo mer rabatt vs sølvverdi fordi det er dyrere å smelte om.
Opplag betyr nada med mindre du finner en sammler, men sølvverdi overgår nesten alltid sammlerverdi med dagens sølvpris.
Ser det har tatt helt av med sølv auksjoner på Facebook nå
Sikkert mange som betaler for mye
Jeg skjønner det litt.
Du får at best 99% av spot når du selger. Samtidig er det 15-25% påslag på spott når du kjøper.
På FB havner du midt i mellom. Men er MYE fakes der ute. Uberbillig fra alibaba å kjøpe fakes, og nå er det verdt å kjøpe sølv fakes også.
hvem andre har glemt(gitt f…) i å registrere verdsettelse av gull/sølvbeholdningen de siste xx årene i selvangivelsen