Hehe, denne memen er alltid artig. Har nesten aldri sett den bli brukt uten at man faktisk burde selge, når man ser tilbake i ettertid 
Da traff jeg toppen som faen i bullet aug fondet 
Får vel aldri de penga igjen!
Dem sier jo at man treffer aldri topp og bunn, men viser seg jo at noen klarer det 
Jeg tenker at hvis jeg hadde sikret gevinst ville det sikkert vært på langt lavere nivåer enn dagens kurs.
Haha!
Touche
Hvordan anser dere fremtiden i sølvmarkedet nå da? Hvis etterspørsel blir høyere enn tilbud så vil vel det presse prisene oppover igjen sakte men sikkert? At Trump er ute og lufter nebbet blir en del av gamet de neste 3 årene.
Ikke bare kjøpte jeg toppen, det kom også som et resultat av at jeg var bear og ble knocket ut, hvorpå jeg tenkte at da fortsetter det vel bare. Klarte å bli 15 000 i minus på en posisjon som opprinnelig kostet 4000.
Får kjøpe bear igjen nå da, så resten av long-gjengen kan få tilbake det tapte. Du har tydeligvis overnaturlige krefter til å påvirke kursen motsatt av dine investeringer, så kan gjøre noe godt med det. 
Er noe i det å sette kjøpsordre der man ville satt stop-loss, man får ikke kjøpt hver gang, men utrolig digg når det skjer, sammenliknet med å kjøpe med en gang som man ofte gjør. Men kan alltids være man filtrerer for taper-investeringer ved å gjøre det, så ikke helt clear cut.
I enkelt-transaksjoner klarer jeg det støtt og stadig både med positivt og negativt fortegn, over tid jevner det seg ut.
Edit:
Hvordan folk klarer mentalt å være i markedet uten å bruke chart som en objektiv måte å se kursen på skjønner jeg ikke. To av mine klareste mentale rettesnorer for å vite om en kurs har “gotten ahead of itself” eller ikke er å tegne opp trendkanaler, og sjekke avstanden til 50 dagers glidende snitt, som de to mest basale verktøyene.
Hvis kursen fyker av sted fra disse, så har jeg alltid som baseline at dette må justeres over tid, enten ved en lengre periode med flat trading, eller ved store volatile utslag. Noen ganger trader jeg når jeg synes det virker veldig toppish, andre ganger gir det meg roen til å sitte i ro og se det an.
First Majestic som eksempel:
Alt over 16 er egentlig A ok.
TA er veldig interessant, og har holdt på med det det siste året. Mange måter å tegne på, men bare det å kan se S/R er en stor fordel. Enda mye å lære for min del.
Og akkurat nå snakker jeg ikke engang om å bruke det veldig prediktivt, kun som en “grounding” og metode for å zoome ut, heller enn å sitte og nistirre på -30% på en dag, eller -50% på en uke. Akkurat som man ikke skal sitte og juble for mye over +30% på en uke.
Opp 10 dollar fra bunn. Verste panikken lagt seg?
Det som har plaget meg litt er ikke direkte at det falt så mye eller så fort, men det falt og igen ting annet falt. Jeg har jo tro på og være litt mer forsiktig med tanke på trump og alt det, men at det skal falle 30% på ingen verdens krise.
Tenk hvor ille dette kan bli om vi får ett krakk (Sier ikke det kommer i dag men det er på overtid allerede) . Da kan sølv virkelig få kjørt seg. Jeg var jo heldig og sikrett en del før men tror jeg må redusere total beholdning litt til. (Vel ikke selge fysisk, men litt lette salg) vi håper jo på en rekyl nå og at den til slutt skal finne en platou snart. Vel som @RogRak , gearing og lånefinasiering…wow det kan gå fort feil vei…
Vår kjære trofaste AUAG - 12% (kunne vært mer…)
Den var jo gått opp ekstremt mye mer enn alt annet i det siste liksom. Sammenlign ETTER at Sølv har falt typ 30% på et par dager:
Sølv:
SPY:
Hecla og Coeur i pluss nå
Det har vært en helt fantastisk reise siste 13 mnd… Men litt rebalansering er alltid fornuftig,. Ser Olje falt mye i dag, noe jeg har begynt og se på men enda ikke fått kjøpt noe.
Jeg er fristet til å kjøpe mere i sliver bullet. Gikk på en smell og er nå litt i minus. Men når en ser på inventoryen i Kina, det blir mindre og mindre. Det må da til slutt bremse ned dette fallet og snu opp igjen??

Min hypoteser som jeg handler på er at vi er på bear-trap steget nå.