Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Bear-trap steget, godt mulig. Det som er sikkert er iallefall at det minker på tilgjengelig fysisk sølv, og da må prisen stige igjen snart. Om det så blir denne uken, neste uke eller om en måned får vi se på

1 Like

Håper du har rett. Fortsetter fast mnd sparing i Silver B, ble handlet ny runde i dag :sunglasses:

1 Like

Jeg har nesten halve pensjonen min i silver bullet, så får jaggu håpe det går bedre enn dette. Når jeg hadde fått 100k opp på avkastning, så skulle jaggu fruen inn i starten av forrige uke. Sa til hun at det kanskje er smart å vente noen uker for det har gått så inn i granskauen. Hun var tatt av FOMO, var ikke til å stoppe, gikk inn og nå gikk det til dunders. Må le litt av det, hehe. Jeg er på null og hun i minus…

3 Likes

Jeg hadde aldri risket pensjonen min i dette her. Jeg vet noen har gjort det og truffet klokkerent, men for min del er det ikke verdt å være en fattig pensjonist på rå spekulasjon.

2 Likes

Når sølv var på 25/30 var det meget fornuftig og flytte 20% av pensjonen inn i sølv. Nå for en til 2 uker siden ble hele kost + litt til flyttet til kjedelige global indeks fond og nå har vi flyttet halvparten av det igjen og er til bakerst på 20%. Jeg tror fortsatt på gruver og mineraler vil gjør det bra frem over men diversifisere er nøkkelen. Og går noe enormt bra og dobler / tredobler høst godt.

Pensjon er lang lang tid og da kommer det nye gode muligheter men jeg er ganske lite aktiv.
Fortsatt noen prosent i +

3 Likes

Miners holder seg bra, kanskje pga oljeprisen

På 20-30 ja. Ikke når den allerede har gått 150%+.
Og jeg tolket det som at folk flyttet hele pensjonen, ikke en mindre andel.

Vi har alle stor tro på sølv men ting må skje over tid. Sølv på 20-30 dollar var for billig.
Dette er produksjons kost og forbruk er over produksjon. På 50-60 er alt helt nytt. Da vil gruver få enorme cash flow, alle prosjekter som ikke er lønnsomme på 20-30 blir startet, på 100 — (over tid) da kommer gjenvinning , nye gruver , nye aktører +++
Sølv blir erstattet enda mer , ting kan bli ulønsomme .

Men dette tar tid så kortsiktig jappetid før alt skjer. 500$ da er noe skjedd og er lite realistisk over tid (tror jeg)

Men om 10-15 år om sølv fortsatt er like unikt og dollar kollapser og vi får BRIC med gullstandard på 10k /20k hvem vet

Det vil alltid ligge LITT fysisk sølv i safen forde jeg samler og liker mynter , men vi snakker ikke mer en 2-4% av formue. Kunne hatt det i kunst osv men det er ikke meg.

Du kjøper gull for å ikke tape kjøpe kraft (en Hugo boss dress koster det samme i gull som for 40 år siden ) og gjør den ikke det er det noe feil.

Eks: litt raskt….

1 Like

Shanghai Gold Exchange (SGE) raises its margin requirement from 20% to 26%.

Effective after close Feb 2, COMEX raises margins:
Gold non-heightened risk: 6% to 8%
Heightened risk: 6.6% to 8.8%

Silver non-heightened risk: 11% to 15%
Heightened risk: 12.1% to 16.5%

4 Likes

Her er hva chatGPT sier om å øke margins:

5 Likes

And we are back :rocket:

9 Likes

Kommer den over 100 skal folk kjøpe tilbake det de solgte på 80

13 Likes

Shanghai close.

3 Likes

Det er alltid slik at når det er billig så vil ingen ha, men når det er dyrt da skal vi all inn…

3 Likes

Sotkamo opp 13,6% atm

2 Likes

Ikke at jeg har noe peiling, men ser det er mange som peker på at JP Morgan kan ha vært med å manipulert sølve da det falt.

Eks:
https://www.binance.com/en/square/post/35870736942473

Kort utdrag:
During the crash, COMEX delivery data shows JPMorgan issued 633 February silver contracts. Issuing contracts means being on the short side. The allegation circulating among traders is straightforward: shorts were opened near the $120 peak and closed near the $78 area during delivery, capturing the downside while others were liquidated.

2 Likes

Buy hate sell love som han sa.

2 Likes

Kan anbefale siste episode av «tid er penger» med Peter Warren.

6 Likes

449tonn idag, det går nedover på lageret:-)

2 Likes

449tonn er ca 2% av årsproduksjonen av sølv:)

Bare sånn for å sette tallene i perspektiv.

1 Like