Shanghai inventory ned med 26t
Syntes egentlig denne «krasjen» i PM priser var helt ok.
Mye girede short og longs er ristet ut. Og mange svake hender.
Påfyll av miners på billigsalg er jo en god ting 
På handelsmønsteret hos enkelte miners så det ut som det var en del nedsalg på slutten i går. Kan f.eks være fond som AuAg (ikke etf) som må selge andeler pga panikksalg hos kunder mandag.
Miners vil få en god dag/kveld nå.
Sølv er tilbake i Backwardation. Hvilket betyr at folk vil ha sølvet sitt NÅ. Ikke om 2 mnd.
Ok så det aug fondet biter seg selv i halen ved å panikkselge?? Høres ikke bra ut, er det lurt å være kunde der da
Aksjefond sitter ikke med mye cash til å time inngang og utgang. Hvis kundene deres selger, så selger fondene og. Oppsiden med å bruke fond er at du slipper å bale med å overvåke enkeltposisjoner selv, og de tar antagelig jobben med å diversifisere bedre enn du selv orker.
Det er jo ikke fondet som panikk selger men alle de som ikke har råd til og sitte på det. Sølv har aldri vært for de med dårlige nerver…
Etter litt omstrukturering på portofølge ser jeg at jeg er fortsatt over eksponert mot gull/sølv til de grader
trodde jeg hadde kommet ned til 40/60, men selv uten de 2 siste gode dagene så er vi fortsatt på 50/50.
Så må nok følge litt med, men tror fortsatt masse penger kommer inn og jeg er GANSKE sikker på at mye bitcoin penger har kommet in og mer kan det bli om 7-8% oppganger fortsetter. Får bar fortsette og diversifisere litt
De har/hadde Ishares og Xtracker på 3% av fondet, regner med de ryker først? Så panikk-salg av miners ble begrenset håper jeg, men vi vet vel ikke om det var nok da.

Ok så han advarer mot å investere i metaller ?
Jepp. Kast alt på båten, og selg båten også!
Sølv får hammeren så fort markedet her stenger hvert fall😅
Alt ble rødt hos meg, sølv er den eneste som enda er i + for dagen.
DJ er opp og Nasdaq såvidt ned
En del feberhete AI aksjer etc får kjørt seg
Vurderer å selge First M og kjøpe mer Pan A. 
Rick Rule påpeker også at man får 2 enorme uutviklede deposit med gratis på kjøpet.
Noe sted man får kjøpt bullions nå rundt samme prisnivå/påslag som tavex ligger på?
Hvorfor ikke kjøpe på tavex?
Hecla på samme kurs som 6. januar . Mulig godt kjøp rundt 22.
- januar var sølvprisen 81. Nå 86.
Syns Coeur var billig under 20 også.
Disse to utmerket seg og lagget de andre minerne idag syns jeg.
Forøvrig kan vel kanskje kvartalsrapportene til minerne bli en trigger. Må vel bli utbyttebonanze nå der. Ser flere av dem betaler bare mikropisk utbytte,
Hecla: 0.004 sist
Coeur: Ikke utbyttet iflg Tradingview.
Aksjemarkedet pleier å like utbytter.
Bortsett fra disse to som jeg liker hvilke minere foretrekker dere? Kjør debatt!
Trump sier at han tenker Warsh forstår at han ønsker lavere renter, og at han ikke ville gitt jobben til Warsh dersom Warsh hadde sagt han ønsker å øke rentene. Dette i følge intervju på NBC:
Da kan vi spole tilbake til onsdag for en uke siden, da? 
Er vel priset inn- intervjuet kom for noen timer siden.