Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Sølvprisen settes av papirprisen. Den er manipulert.
Følg fysisk pris, så finner du svaret.

Men sølv er ikke for den utålmodige.

1 Like

First tar fremdeles ok pris for myntene de selger selv

1 Like

829,- hos Rasmussen.

https://nettbutikk.karasmussen.com/cirkulerad-philharmoniker-ag-1-oz-43-1103.html

2 Likes

Men fysisk pris i Shanhai følger jo slavisk Crimex +/÷ 10 usd.
Skulle jo egentlig tro at det er den fysiske prisen på sølv som er bestemmende, men d ser d ikke ut for at det er.
Har lagt merke til at Crimex kjører ned prisen en times tid før børsåpning i US. Da burde Shanghai stått igjen på perrongen så hadde den kok kommet fort opp igjen.
Leste et intervju med en kar som visst nok skulle ha peil og han anbefalte å selge ting som har med sølv å gjøre for et par uker siden.
I etterpåklokskapens ånd osv…
Ser jo ikke ut for at nedgangen stabiliserer seg. Stadig lavere bunner og det er jo ikke noe godt tegn. Da hjelper d vel ikke å zoome seg langt ut. Rødt er d okke som

Snart halvparten av fortjenesten jeg hadde på Bullet B fondet er utvasket siden jeg startet kjøp i begynnelsen av april I fjor.
Teller på knappene nå om d kanskje kan være greit å selge seg ut til ting har roet seg

1 Like

Grei oppsummering av fallet vil jeg si.

https://tradingeconomics.com/commodity/silver

2 Likes

https://x.com/abcampbell/status/1889291043067097489?s=46

2 Likes

Spørsmålet blir om denne etterspørselen etter sølv som mange snakker om, vil knuse hvpr mye som produsentene klarer å produsere.
Hva bygger man denne etterspørselen på? Er det virkelig etterspørselen for industrien world wide eller er det det pluss alle future kontrakter som ligger å vaker rundt.
De er jo bare papir og ikke etterspørsel etter fysisk sølv, så håper ikke de er inkludert i behovet for sølv for de kan Crimex lett kansellere eller at de bare rulles videre

De sier vel at dette blir år 6 med produksjonsunderskudd. Det konsumeres mer enn det produseres.

Teknisk sett vil jeg se at den snur i dette området.

2 Likes

Denne oljekrisen vil booste solar. Tålmodighet! Kjøpe dipper

6 Likes

Det er papirprisen som synker. Det viktige er hva gruveselskapene selger sitt fysiske produkt for. Inntjeningen kan fortsatt være svært sølvkantet fremover.

Men, det er klart, får man oljepris på over 200 dollar og en global økonomisk krise, så vil det være få steder å gjemme seg, om noen…

3 Likes

Å nei, det er ikke bare papir sølvet som faller. Fysisk sølv følger slavisk etter.
Hadde det ikke gjort d så kunne papirsølvet kostet hva faan d vil for meg. Da hadde de ikke fått noe omsetning på Crimex.
Men ser ut for at papir sølv bestemmer for fysisk også så dermed blir inntjeningen til gruveselskapene mindre

1 Like

Blir nok rensket ut enorme mengder leveraged longs nå

Er det nå man skal kjøpe dippen? :money_mouth_face:

4 Likes

Kommer vel helt an på hvem man skal tro på :face_with_monocle:

1 Like

I am back. :joy:. Vel bare litt. Tar en liten pause.

Risikoen for sølv har jo vært akkuratt det som skjer nå. Oljen stiger som fører til at aktiviteten synker på alt, vi kan få ett krakk (som nevnt på gull siden) når gull synker som nå blir dette ekstra kraftig i sølv, og aksje markedet kan falle mye. Vi har jo snakket om usikkerhet og dermed jo komme noen korreksjoner i markedet.

Jeg solgte jo store mengder sølv (som rick rule anbefalte litt før 100). Men bare litt fysisk. Har jo hatt det i 20 år så kan ha det litt til :partying_face:.

Jeg er usikker hva en resesjon pris på sølv er men tror worst case can være 30-50 . Så da er det enda mye risiko inne. Hva er trygt nå da ? Rentefond vil falle mindre, aksjer faller mer gull faller først og så stiger … vanskelig.

Jeg er litt i pause modus kjøpte litt i dag på store fall men kun symbolsk sparing . :thinking:. Som Yoda i starWars ville sagt tror jeg :grin:

»»Difficult this is «»

May the force be with you.

10 Likes

Kan se ut for at vi skal ned på 50 nivået fra okt/nov i fjor.

Klar for å fylle på stacken isåfall :raised_hands:
Tavex fortsatt nesten utsolgt for sølv. Kun philharmonikere tilgjengelig.
Fysisk > papir

2 Likes

Lurer på hva de som plasserte store deler av pensjonen sin i sølv tenker nå.

All in i en enkelt ting blir aldri lurt uansett hvordan man snur og vender på det.

In investing, diversification is the only free lunch

4 Likes