Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Kan ha vært bunnen!?

2 Likes

Mest sannsynlig, siden jeg tenkte å kjøpe fra Tavex når feriepengene tikker inn i morgen mandag :sweat_smile: hadde håpet å få handlet til lavt 60 jeg nå.

Dette blir bare verre og verre.
Man snakker om at comex vil utspille sin rolle, men faktum er jo d motsatte. De styrer pris settigen på både sølv og gull selv om kanskje gruve selskapene får bedre betalt enn comex prisen tilsier. I alle fall på sølv som er et industrielt metall.
Nå må bare gruvene levere på q2 og vise at de selger direkte til sluttbruker for helt andre summer enn comex operer med. Da kan det bli fart i sakene.
Nå er det vel oppgjør i futures for juli og ifølge noen på nett så kan det slå positivt ut på kursen. Vel, det gjenstår å se fordi det også har vært sagt i flere mnd siste året. Kontraktene presses ut til kansellering og gebyrene økes. Slik holder man sølv kursen i sjakk.
Hva skal til for at det ikke blir mulig lengre?
Tja, at selskapene kan dokumentere bedre priser enn comex kanskje? Eller at sluttbrukerne begynner å løpe tomme etter at de selv var med på å bidra til at kursen gikk opp i fjor. De må ha mer, koste hva d koste vil.
For d er jo en kjensgjerning at det produseres mindre sølv enn det verden forbruker og det MÅ gå ut over lagrene og dermed prisen etter hvert.

2 Likes

Ja hva tror du selv da?

Her er du inne på det helt vesentlige, etter min mening. :ok_hand:

Jeg tror i alle fall Comex-prisingen etterhvert blir irrelevant.
Dessuten vil mange gruveselskaper være pengemaskiner selv med en sølvpris på USD 60. Det blir mildt sagt spennende når Q2-tallene begynner å komme…

2 Likes

Da dundra sølv igjennom 60 og ned på 50 tallet. Da tror jeg vi skal ned på 50 blank før det blir en konsolidering der før oppgangen kan starte igjen ila høsten.
Jeg tror vi skal opp over 100 igjen ila 2026, men det kan også ta litt av tiden utover våren 27. Så lenge verden bruker mer sølv enn det den produserer så øå prisen komme opp etter hvert. Man slutter ikke produsere elbiler, solarpaneler og datasentre selv om sølvprisen klatrer over 100.
Kan være en del aktører vil sikre seg sølv nå utover høsten når prisen er på 50 tallet

Falt under 61 som var forrige bunn, så det gir en reaksjon nedover.

Forandrer ikke at Q2 blir enda et fantastisk kvartal for miners

Det er ingen gruveselskaper med vettet i behold som kommer til å selge sølv for USD 50 dollar i dagens marked, uansett hvilket stunt som utføres på den manipulerte Comex.

3 Likes

AG, HL og PAAS er alle gjeldsfri med bøttevis av cash. De selger ikke på blodrøde dager.
Men fine dager å akkumulere aksjer på.

2 Likes

Litt av et shitshow de kjører på crimex nå.
Jeg kjøpte mer AuAg bullet i dag. Fremdeles rundt 100% avkastning på pensjonsfondene mine fra oppgangen I fjor, men innrømmer at det sliter på psykisk å se det dundrer ned 100k hver uke.
Solgte alle fond når kursen datt ned til 73 men kjøpte meg inn igjen når vi passerte 83 i den tro at vi nå skulle godt opp på nittitallet.
Har sitter jeg da å ser på faanskapen i fritt fall

2 Likes

Dette minsker appetitten for å starte nye prosjekter og boringer, som igjen sannsynligvis vil dra underskuddet videre utover i fremtiden.
Med et 10år + perspektiv kan heller ikke jeg forstå annet enn at det å handle sølv nå både fysisk og miners vil gi en god avkastning.

For første gang på ekte sitter jeg og ser papirgevinst forsvinne, men er mest glad for kjøpsmuligheten det byr på. Det er fordelen om man har lange briller i hvert fall👏

Edit: presiserer at det er første gang jeg får mer glede av at verdien går ned, enn det gjør vondt å se mangfoldige tusen i papirverdi forsvinne :joy:
Å se papirgevinst fordufte har jeg mastergrad i :clap::rocket:

1 Like

Skulle til å spørre om du hadde vært på forumet i ti år uten å oppnå papirgevinst en eneste gang :smiley:

1 Like

First Majestic med papirsølv-pris som en grå strek overlagt

4 Likes

Trodde ikke dette skulle bli skrevet igjen….men

Over 60 nå Boys :2nd_place_medal::grin::chart_with_upwards_trend:

9 Likes

Synd den har laget ett skikkelig bearflag, så frykter vi fortsetter ned om kort tid.

De jobbtallene kan ha snudd trenden for PM

2 Likes

Blir nok noe mer volatilitet, fryktelig lang opp før den kan friskmeldes

3 Likes

Jeg synes egentlig Keith Neumeyer fremviser en veldig tafatt holdning når han innrømmer at finansfolkene manipulerer prisen, men likevel sier at systemet fungerer så bra.
Hva er det som er så bra med at selskapet hans går glipp av inntekter på milliarder av dollar årlig? Bare fordi det er trygt og forutsigbart…

1 Like

Sitter å lurer på hva egentlig som drev sølvet opp fra 35 til 120. Blitt merkelig stille på youtube med de som mente sølvet kom i en skvis i år og skulle langt over 100. Med de som mente at hvis bare litt av alle future kontraktene som ligger for levering blir effektuert, ja så blir crimex tomme for sølv osv osv osv.
Jeg sitter nå å lurer på om vi skal tilbake til 35 tallet. Det ser i alle fall ikke bra ut og det kan vel ikke bare være krigen i Iran pluss høy inflasjon og sannsynlig renteoppgang som driver kursen ned.
Hva med de som sier at det produseresfor lite sølv ift behovet.
Hadde det vært tilfelle så hadde vel kursen gått opp uavhengig av all annen omkringliggende støy.
Har fremdeles en grei avkastning, men…
Det er begrenset hvor lenge man kan sitte å se på dette for det er vel ingen tvil om at retningen er ned og jeg ser ikke noen triggere som kan snu det.
Noen som mener noe annet?

2 Likes