Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Tavex har fortsatt mynter. Kenguroo til 290kr. Tok noen flere.
Fikk levering på søndagens bestilling i dag. 280 pr stk.

Ca dobbel pris av det jeg betalte i 2017 :slight_smile:

1 Like

Håper du kjøpte MYE :smiley:

Nei, gjorde nok ikke det. Men slik er det, regner med det kommer flere muligheter :slight_smile:

Helgens finn handel :sweat_smile:

5 Likes

Har du sjekket om de er ekte? :slight_smile:

Som investering ville jeg ikke kjøpte norske mynter, men holdt meg til Maple leaf og andre kjente. Norske mynter er som regel ikke 99,99%, slik de andre er.

I følge sertifikatene er alle 99,9% proof kvalitet fra det Norske myntverket. Har ikke grunn til å tro noe annet

Ville sjekket det opp, for det er mange som har kjøpt fra de og trodd de satt på store verdier… Som viste seg å ikke stemme :slight_smile:

Jeg har heller ikke regnet med å få tilbake mer for myntene enn spot prisen i fremtiden. Så jeg er strålende fornøyd :wink:

Skjønner den, men greit å vite hva man har kjøpt også :slight_smile:

1 Like

Har du noe info/link om at myntene fra det norske myntverket ikke har kvaliteten de sier den har evt? :roll_eyes:

Er nok mange som har abbonert/kjøpt desse myntene fra samlerhuset osv til minst doble prisen eller mer av spot med troen om at de har gjort et godt kjøp ja.

2 Likes

#dårligste bet ever#flaut#uproft#impulsivt#aldri igjen#burde gått ut mye før#arg

1 Like

Det skal vel litt til at noen lager fake norske sølvmynter og selger dem i Norge i hvert fall. Ville vært mer skeptisk til Iranske sølvmynter kjøpt på Ebay :smiley: Står det ikke hvor mange Oz sølv det er i dem?

1 Like

F. Eks denne

1 Like

Finner masse negativt om samlerhuset, du kan jo sende de mail med bilder av myntene du har kjøpt og se hva de sier :slight_smile:

Mener en sa på dette forumet at myntene kunne være blandet ut, men at sølvmengden var riktig likevel. Myntene veier bare litt mer enn sølvvekten…

De negative er jo akkurat det jeg sier lenger oppe her. At folk f. Eks betaler over 1000 kr for en 1 oz mynt, og tror de har gjort en god investering… Ikke at kvaliteten på myntene er falske/dårlige

Jeg er bare skeptisk til de mynter som kommer fra de, så du har sikkert gjort ett godt kjøp. Men ville uansett kjøpt de kjente myntene neste gang, mye lettere å omsette :slight_smile:

Joda enig i det, men betalte litt under spot så er happy med det. Tenker det ikke blir noe problem å selge om 10 år :sweat_smile::ok_hand: skulle jeg kjøpt maple leaf eller noen av de andre kjente måtte jeg sikkert betalt 25-35 % over spot

1 Like