Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Mest sannsynlig :slight_smile:

1 Like

Det er sånne som deg bankene tjener penger på med sin manipulering - KJØP OG HOLD

2 Likes

9 timer og et par dager siden tweets.
Skjermbilde 2021-02-04 kl. 18.10.17 Skjermbilde 2021-02-04 kl. 18.11.50

Jeg tror ikke myntverket tuller med kvaliteten, men de er jo ekstremt gode på markedsføring så de selger med sykt stor premium ift markedspris

Edit:
Ser nå at vi er en hel gjeng som har skrevet det. :stuck_out_tongue:

Men er det en til en forhold eller et annet tall?

Høyere dollar er negativt uten tvil, men med all printingen som kommer i år tenker jeg det ordner seg greit

Ja, det eneste spørsmålet er hvor stor del av den kaka krypto vil ta. Det er litt lettere å kjøpe et par Bitcoin, som faktisk influerer prisen direkte, enn å kjøpe sølvmynter på finn.no :slight_smile:

Aksjer og eiendom konkurrerer da for så vidt også om den kapitalen, selv om man har en forventning til at aksjer skal prises på en bestemt måte.

Fordelen til sølv er at det er behov for sølv i andre sammenhenger, så man kan gå tom for det.

Jeg vet ikke helt bakgrunnen for denne toppen i sølv, men Bitcoin var mye mindre på den tiden.

Skjermbilde 2021-02-04 kl. 19.24.03

Blir spennende å se hvilke snittpriser som er oppnådd i Q4. På den måten kan se om det er lagt på premium til industrien.
First hadde i hvertfall 290 mill $ i kassa ved årsslutt. Og dermed muskler nok til å bygge inventar når prisene er lave.

Vi får nok ikke noe særlig hopp i priser før dollarindex vender sørover. Det skjer med første «pakke»

1 Like

Hva kjøper dere for å bli eksponert for sølv? (Noe med giring?)

Ville holdt meg unna giring. Hadde en 10x eksponering som ble nullet i høst.
Personlig har jeg aksjer i First, Hecla, Pan American Silver og Yamana. Pluss litt fysisk i form av unser i skuffen og andeler i PSLV.

4 Likes

Nærmer seg en bunn her nå? :crossed_fingers: :rocket:

2 Likes

PSLV

2 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-04/silver-coins-still-in-high-demand-even-with-drop-in-metal-price?sref=Kf0MXoXH

2 Likes

Er du fortsatt ikke bull på sølv?

3 Likes
3 Likes

Hvor lenge kan man fortsette å printe penger før ting går «Weimar»? 4 mnd, 1 år, 5 år? Ingen vet svaret foreløpig.
Men å kjøpe seg en forsikring kan man gjøre. Gull. sølv og kanskje Bitcoin bør man ha noe av.
En «monetary reset» kan også plutselig komme. Gull og sølv vil garantert komme styrket ut.

Som et case kan man også vurdere Newmont. Profilert som et gullselskap (verdens største), men har også enorme sølv og kobber reserver. Opp mot 700 mill unser sølv i reserver.
Kvartalsvise bra utbytter.
Nevner Newmont nå siden kursen er lav sammen med gullprisen.

3 Likes

Mottok enda en rull med mynter i posten i dag. :ok_hand:

5 Likes

Nice, mine kommer på mandag.

3 Likes

Hvor kjøper dere? Ikke si at jeg skal lese oppover :grin:

Les oppover.

evt tavex.no