Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Har handlet mynter på skanfil auksjoner, silverinvest.no og nå sist norskmynthandel.

Les oppover forøvrig

1 Like

Anbefales

1 Like

Tavex er kurant, der ser man prisutvikling fra man kjøpte også :slight_smile: Var i alle fall slik da jeg kjøpte i 2017 :slight_smile:

200kr i forsikring på 2000kr ordre?!

1 Like

Det er posten som forsikrer. Ganske latterlig,

Ser det ligger flere sølvbarrer på finn nå. Denne f. Eks

1 Like
2 Likes

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2021/02/08/strand-onaturliga-kortpositioner-i-silver.html

Åssen priser man sølvtøy egentlig?

https://www.skanfil.no/LotDetail?l=LOT/2241526

Er ikke bearish det her

2 Likes

Plutselig kaster en av de store kortene, da kan det fort bli moro å være lang sølvet.

Priser fra KA Rasmussen hvis jeg husker. Riktig. Vanskeliggjør spekulasjon. Utgjør uansett under 30% av salgspris hvis jeg husker riktig. Bearbeiding og avanse er det meste. I midten av 80 årene etter Hunt-brødrene sitt sølv»eventyr» var det hauger og lass til salg i Oslo sine bruktforretninger.

Da fikk man kombinasjonen av både sølv og fint kunsthåndverk til røverpriser.

Nå opptrer dette innimellom. Men mest i provinsen.

1 Like

Er ofte dårlig verdi i kjøpe sølvtøy. Selv om man kan være glad for å få kjøpt noe under “spot”, så er prisen dersom man skal selge til forhandler (Roschbergs etc.) skrap pris, og den er LAV.
Mye av sølv kan være dekorativt da, så har jo sånn sett en estetisk: Har mye Viktoriansk sølv (kaffeservice etc type Downton Abbey style), statuer, lysestaker etc. Pene ting gjør en i godt humør.

Satser på Sotkamo Silver

1 Like

Helt enig! Men bruk lav sølvpris på å akkumulere nå. Vent til sølvprisen er bunna. Så kjøp da. Stort etterslep for enkene bruker litt tida på å bli kvitt bryllupsgavene!

Hva er grunnen til at du liker denne her?

Har selv vurdert den på grunn av muligheten til å kjøpe den på ASK, men har ikke funnet noe informasjon om den som jeg stoler på.

1 Like

Sjekket ut kvartalsrapporten og de går med overskudd og har helt ok sunn drift virker det som

Ja det inntrykket har jeg og. Men jeg kjenner ikke spesielt godt til bransjen så det gir meg ikke så mye å lese kvartalsrapporter.

Dette er bare et lite bet. Ønsket en eksponering. Fant frem til dette selskapet og når bøkene virker ok så tok jeg sjansen.

1 Like
2 Likes