Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Syntes gull og sølv holder seg godt i pris, makro tatt i betraktning.
Kan tyde på en større og bredere bevissthet.

4 Likes

SLV bløffen blir mer tydelig for hver dag som går.
Som mange påpekte i februar/mars ville logistikken rundt LBMA vært umulig. I såfall måtte man sett spesialfly, og skytteltrafikk av trailere med sølv til og fra.

Tavex utsolgt for Kenguru.
Ser ut som de har fått inn noen Østerrikere.
Britannia er fortsatt til salgs.

1 Like

Screenshot 2021-05-11 at 13.36.14

1 Like

Skulle til å poste det, tøffer seg premarket

image

3 Likes

Supply-chains blir stadig mer fucked up i US.
Det var allerede store problemer med lastebilsjåfører, som tjener mer på offentlig støtte enn å jobbe. Og dette cyberattack på bensin/diesel pipeline vil forsterke dette ytterligere. Bilene står i ro, og folk får ikke det de skal ha.
Ordet «inflasjon» nevnes oftere og oftere.

2 Likes

Litt morsomt, kom over en post med masse bilder fra fastfood joints i USA hvor ALLE ansatte hadde sagt opp pga dårlige vilkår.

Tror ting skjer i USA og det er kanskje påtide.

3 Likes

Har vel litt sammenheng med at man får mer monopol-penger for å sitte hjemme enn for å jobbe.

2 Likes

Ja, enten det eller at minstelønn er noen og 50kr/timen. Og om en får tips kan arbeidsgiver trekke det fra i timelønnen i enkelte stater.

Samtidig tjener tidligere CEO i Disney mer i lønn enn hele theme-park divisjonen tjener tilsammen. Oljefondet stemte imot bonuspakken til sjefen i GE fordi den passerte milliarden NOK.

Men når det er jo på sett og vis monopolpengene som gjør det. Hadde de ikke fått de hadde de nok ikke kunnet sagt opp.

2 Likes

Når man ser de kompensasjonspakkene er det jo nesten rart det ikke har brutt ut væpna revvlusjon for lenge siden, det er faktisk helt sykt

Sølv var med og dempet i portisen i dag, selv om ikke sossisen trakk lasset akkurat

2 Likes

Give it time.

PAAS har Q1 i morgen :2nd_place_medal:

Blir veldig spennende, skal ærlig innrømme at jeg ikke har gjort på langt nær så mye research som jeg pleier før jeg kjøper en aksje.

Så at den var en meget likvid sølvaksje som ser ut som den tracker sølv ganske brukbart.

2 Likes

Som nevnt tidligere så er det cpi tall i morgen så forvent volatilitet :ok_hand:

Norsk tid ;

3 Likes

Inflaaaaasjon! Og sølv går ned selfølgelig? :thinking::crazy_face: Dollaren med kraftig hopp

1 Like

Rolig :smiley::grinning_face_with_smiling_eyes:

De tar alltid en spoofing når tallene kommer, for å gi et «falskt» inntrykk

Nå vil inflasjonspraten virkelig sette fart :2nd_place_medal::gorilla::gorilla:

2 Likes

Jepp i know :+1::sweat_smile: sølv ender i pluss i dag :sunglasses: jeg bryr meg ikke så mye om daglige bevegelser, men det er helt vannvittig å se hvordan de desperat prøver å holde den nede på sånne “events”

2 Likes

FED vil gjøre alt for å snakke opp dollaren nå.
De har enorme problemer.

Tipper ord som «strong dollar» og «transitory inflation» vil gå igjen mange ganger

Edit
Lange renter stiger. Det vil nok holde litt tilbake på oppgangen for PM

Edit
PAAS kommer med Q1 etter stengetid i dag

2 Likes

Jepp som forventet. Den stiger pga høyere inflasjon og pga større “sannsynelighet” for at FED må heve renta, men de fleste vet at de ikke kan gjøre det på lenge for da eksploderer alt. Jeg tror de gjerne vil ha en lavere dollar. Hvordan skal de ellers håndtere gjelda? Ikke at de noen gang kommer til å betale den men :roll_eyes:

2 Likes