Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Takk for svar evil :slight_smile: Men det jeg egentlig lurte på, som jeg ser jeg ikke skrev så tydelig, var om noen hadde anbefaling til myntbutikker. Har aldri vært i en myntbutikk før, og om noen har gode erfaringer med en viss butikk så drar jeg gjerne dit :slight_smile:

Dårlig med det dessverre. På Tavex får du bare det du kjøper gjennom skuddsikkert glass/luke.
Mynthandlere finns selvsagt. Men de er konsentrert rundt numismatisk verdi.

1 Like

Bor du i Oslo dra innom tavex. Vanlige mynthandlere selger deg bare skjeldne mynter til høy pris. Men det er jo sølvet du er ute etter sånn egentlig.

1 Like

Mulig jeg tar turen til tavex for turens skyld da. Ikke så interessert i numismatisk verdi. Men kunne gjerne kjøpt «junk silver», typ gamle sølvmynter med et avslag. Men det er kanskje bare i USA hvor de hadde sølvmynter i sirkulering frem til 1964 at man finner sånt?

Junksilver er også durt hos forhandlere. Kjøp deg 1 ounce mynter. Det er en enkel start

Har faktisk kjøpt noe sølv i dag,men tror dere ikke sølv vil svinge ned som alt annet ved krakk ? Kjøpte ikke for mer en 17 k men historisk faller sølv under krakk. Og det tror jeg kommer med tiden.Men da kommer helt annet kjøp.

De fleste her har kjøpt fysisk sølv som inflasjonshedge

1 Like

Tok en liten sammenligning på priser i Norge vs US på noen produkter.
Brukte valutakurs 8.22 dollar/nok

Bruker man 42$ pr stk her kommer vi opp i 345kr. For å få dem under 42 må man kjøpe over 100 stk.

Konklusjonen må da bli at Tavex i Norge nå er meget billig

Hele 55kr billigere pr unse

Britannia er også billigere her, men bare 8kr. Forskjellen er at på Tavex er dem faktisk inne, mens i US er dem på pre-sale (forventes inn)

6 Likes

Relentless kaller jeg dette

2 Likes

Har vist 80 nye ounce på vei. Sølv er sexy ass

3 Likes

Hecla raller i vei

3 Likes

Filo skuffer ikke. 60 % på fredag. 20+ i dag

Årets beste hull (globalt) boret. Fortsatt noen hull som skal komme oppdatering på.

4 Likes

Deilig 17.mai feiring :sunglasses::sunglasses:

3 Likes

Brikkene faller på plass. Litt frysninger i dag :sweat_smile: Retest av triangel, marsjer opp og over 30. Retest av 30 og til månen ? :roll_eyes: :love_you_gesture: :crossed_fingers:

host host

2 Likes

Miners gjør det helt greit i dag :money_mouth_face:

4 Likes

Sotkamo endelig noe opp, men er treg etter nedgangen i det siste…:face_with_monocle:

Gleder meg til å se X5-futtene mine i morgen.

4 Likes

Hvilke har du?

Bull X5.

Spørs om ikke CFTC blir nødt å “tamp down” prisen på sølv nå som den nærmer seg 30 USD igjen.
Dette utgjør jo en trussel mot finansiell stabilitet.
Spennende.