Takk for svar evil Men det jeg egentlig lurte på, som jeg ser jeg ikke skrev så tydelig, var om noen hadde anbefaling til myntbutikker. Har aldri vært i en myntbutikk før, og om noen har gode erfaringer med en viss butikk så drar jeg gjerne dit
Dårlig med det dessverre. På Tavex får du bare det du kjøper gjennom skuddsikkert glass/luke.
Mynthandlere finns selvsagt. Men de er konsentrert rundt numismatisk verdi.
Bor du i Oslo dra innom tavex. Vanlige mynthandlere selger deg bare skjeldne mynter til høy pris. Men det er jo sølvet du er ute etter sånn egentlig.
Mulig jeg tar turen til tavex for turens skyld da. Ikke så interessert i numismatisk verdi. Men kunne gjerne kjøpt «junk silver», typ gamle sølvmynter med et avslag. Men det er kanskje bare i USA hvor de hadde sølvmynter i sirkulering frem til 1964 at man finner sånt?
Junksilver er også durt hos forhandlere. Kjøp deg 1 ounce mynter. Det er en enkel start
Har faktisk kjøpt noe sølv i dag,men tror dere ikke sølv vil svinge ned som alt annet ved krakk ? Kjøpte ikke for mer en 17 k men historisk faller sølv under krakk. Og det tror jeg kommer med tiden.Men da kommer helt annet kjøp.
De fleste her har kjøpt fysisk sølv som inflasjonshedge
Tok en liten sammenligning på priser i Norge vs US på noen produkter.
Brukte valutakurs 8.22 dollar/nok
Bruker man 42$ pr stk her kommer vi opp i 345kr. For å få dem under 42 må man kjøpe over 100 stk.
Konklusjonen må da bli at Tavex i Norge nå er meget billig
Hele 55kr billigere pr unse
Britannia er også billigere her, men bare 8kr. Forskjellen er at på Tavex er dem faktisk inne, mens i US er dem på pre-sale (forventes inn)
Har vist 80 nye ounce på vei. Sølv er sexy ass
Hecla raller i vei
Filo skuffer ikke. 60 % på fredag. 20+ i dag
Årets beste hull (globalt) boret. Fortsatt noen hull som skal komme oppdatering på.
Deilig 17.mai feiring
Brikkene faller på plass. Litt frysninger i dag Retest av triangel, marsjer opp og over 30. Retest av 30 og til månen ?
host host
Miners gjør det helt greit i dag
Sotkamo endelig noe opp, men er treg etter nedgangen i det siste…
Hvilke har du?
Bull X5.
Spørs om ikke CFTC blir nødt å “tamp down” prisen på sølv nå som den nærmer seg 30 USD igjen.
Dette utgjør jo en trussel mot finansiell stabilitet.
Spennende.