Jeg har posisjonert meg.
Stop loss, eller opsjoner? Eller er du short?
Mitt inntrykk er at Gull har en del å gå på, siden det ikke er så lenge siden ATH. Sølv og gull er ganske synkrone, så vil tro Sølv også har noe å gå på. Men jeg kjører bare gull, og sølv i etapper da jeg synes sølv er litt voldsom i og med at jeg gearer en del uansett
Det er lett å bli fintet ut av egen trading. Hvis man tror kursen står mye høyere om noen år så er det vel ikke noe stort problem å sitte gjennom noen dipper.
Jeg har en kjerneposisjon long, og trader en mindre andel long og short om hverandre. Solgte noen PM aksjer i går, og har gått long puts i PM aksjer i dag.
Ref holmes sitt innspill om å ikke snuble i egne ben og bli fintet ut av egen trading - så er jeg enig i at det er en feil mange gjør. Men det blir ikke et problem for meg slik jeg går fram pga ovennevnte tilnærming.
Jepp, det er divergens nå - PM aksjene vil ikke følge PM prisen oppover.
Angående gull og forsåvidt sølv i kina.
Ingen vet hvor store deler av reservene dems som egentlig er noe annet.
S&P500 vs BESG (BTC/ETH/Sølv/Gull siden nyttår!
Sølv kommer til å gjøre en bitcoin-moonshot etterhvert. Dette er bare starten.
Hei,
Hva mener du med PM aksjer/PM priser?
Sliter selv med å forstå at sølv er opp 7% på en dag, mens fondet mitt " iShares MSCI Global Silver Miners Fund" ikke beveget på seg.
Hei rESHI!
PM = Precious Metals
Du bør være forsiktig med å investere penger i produkter du ikke forstår. Faren er betydelig for at du kommer til å tape penger på en slik tilnærming.
Vedrørende forskjellig utvikling i pris på sølv versus sølvaksjer - det er ikke samme det samme produktet - dermed er forskjellig utvikling i pris heller ikke overraskende. Om enn det vanligvis er en nær korrelasjon.
Det er grunn til å være skeptisk til mye fra Kina. Statistikkene deres er kjent for å være fra “løgn, mer løgner og statistikk skolen”.
Men samtidig har de en meget stor innenlandsk edelmetallproduksjon som det ikke finnes tegn til har forsvunnet utenlands, slik at oppbyggingen av disse reservene fremstår som plausibel.
Hei Tek,
Takk for forklaring og advarsel.
Jeg har lignende posisjon i gull også;
- VanEck Vectors Gold Miners UCITS ETF
- BGF World Gold A2 USD
og selv om de aldri korrelerer helt med spot pris for gull så pleier jeg som regel å merke en økning på over 3-4 % i løpet av en dag. Derfor jeg stusset på at sølvfondet ikke beveget seg da økningen var på 7%. Jeg forstår at jeg ikke har investert i sølv, men i gruveselskapene som utvinner sølv.
Av en eller annen grunn hang hverken gull eller sølvgruvene med i går, men alle selskapene tjener masse på prisoppgangen.
Gjett hvorfor jeg hedger med puts nå…
Jeg hadde automatisk salg på 2949, tenkte det kunne snu under 3000. Bomma tilsvarende på gull ved å sette det på 1985, så satt den ltt lavere denne gangen.
Men er litt usikker på om vi skal lenger ned før det går opp igjen. Kan gå til 2700? Tør ikke shorte, kjøper heller små poster.
Både sølv og gull har gått høyere enn jeg normalt ville trodd på denne oppturen. Hvilket impliserer betydelig underliggende styrke. Så det spørs om vi skal langt ned herfra ja. Men noe i hvert fall virker sannsynlig. Kommer an på hva man handler - finnes så mange muligheter. Puts er en ganske safe måte å shorte på med maks risiko lik opsjonspremien.
Du handler i futtene, torsteinius?
Handler CFDer på IG.
Ok. Ikke noe bra instrument å trade for korreksjoner hvis det viser seg at man bommer - hvilket jo kan skje. Har IG muligheter for å handle puts i sølv eller relaterte instrumenter?