Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sport & Spill

11 i odds på at Swansea beholder ledelsen ut kampen. (Dette var etter 1-0 målet)

Edit 2-0

2 Likes

Når det går dårlig med det en anser som gode bets, så er det fint når helt urasjonelle bets går inn :grin:

Faktisk ble jeg ganske sjokkert når jeg logget inn i dag og så at det var en god del mer penger på konto. Fikk med meg at etter jeg hadde satt betten at Bayern tidlig i første omgang tok ledelsen. Heidenheim som er en divisjon under klarte likevel å snu det til 2-1 til pause :slight_smile:

Forøvrig en ellevill kamp. Ble 5-4 til Bayern til slutt.

image

2 Likes

Og mens vi er i gang. Legger på lista over bets på helgas golf i USA(Valera texas open - leaderboard). Det er ekstra moro ettersom det alltid er mye høy oddsere som kan overraske. Nedenfor er godbitene jeg har gambla på. Riktig nok små beløp, men blir litt penger likevel om none av de skulle treffe.

image

image

2 Likes

Satte noen bets på et par semi outsidere på flanderen rundt. Magnus Cort Nielsen er vel kanskje den mest undervurderte. Rimelig bra på borstein, svært bra kapasitet og i tillegg en god spurt. Med 101 i odds så er det et moro bet.

Nicki Terpstra vant samme rittet i fjor og har en årrekke vært utrolig sterk i denne type ritt. Bør være en av de som kjemper om seieren her. Årets utgave er på over 270 milometer som passer en rytter med han sin kapasitet bra.

Sep Vanmarcke er en svært god brostein rytter og har vært det over mange år. De siste årene har han ikke fått helt de gode resultatene. Satser på et det kan snu i dag.

Aleksander Kristoff kan aldri undervurderes. Den lange distansen teller til han sin fordel, men mulig de siste bakkene i løpet blir for harde. Vant allerede sist uke Gent-Wevelgem så forhåpentligvis så har han også krefter igjen til å kjempe i dag.

Blant de jeg ikke har satt penger på så synes jeg Allesandro Valverde er et spennende valg på 36 i odds, mens ellers så er det alltid Peter Sagan på 8. Jeg mener Peter Sagan er den sterkeste av samtlige i feltet, men alltid når det kommer mindre grupper fremme så er det ingen som bidrar når Sagan er der. Derfor blir han nødt til å bruke mer krefter enn andre og da utjevnes denne oddsen.

Likevel, mange som kan vinne så dette blir spennende :slight_smile:

image

4 Likes

Prøver ett bet på Ranheim

1 Like

Vi gir oss ikke med sykkel. Paris - Roubaix 4 bets ute. Wout van Aert har vært utrolig sterk den siste tiden. Mulig han blir den nye Peter Sagan fremover. Kommer til å bli en stor syklist. Setter en liten slant på seier for han. Ellers naturligvis Kristoff. Satte på Kristoff før flanderen rundt så har fått 34 i odds mot 11 som han nå har. Geraint Thomas med tempo styrke og sin enorme kapasitet anser jeg som en spennende underdog. Velger å gi han en mulighet.

Magnus Cort Nilsen er også en sterk rytter med høy kapasitet og som kan klare seg gjennom lange tunge løp. Riktig nok ikke på nivå med Geraint Thomas, men han er en bedre spurter. En outsider jeg synes det er verd å gi et forsøk på over 100 i odds.

Så satser vi på treff denne gangen :slight_smile:

image

image

1 Like

Forsøker meg på tippeligaen da til en forandring, så får vi se om det kan lykkes.

image

Også kommer vi ikke utenom en villmanskupong.

image

Ellers, har en kupong på premier league hvor Chelsea kampen er gått inn. Lett for en Chelsea fan og forutse at den kampen skulle gå i dass. Det blir nok også etterfulgt av marerittseiere til Arsenal og Tottenham. Eventuell gevinst kan gå til å drikke bort sorgene.

image

2 Likes

Jeg nekter å gi meg :slight_smile: Satte 25 kroner på at Ashen Wu skulle vinne China Open(176 i odds). Han har vunnet turneringen tidligere og han er en spiller som har hodet til å kunne vinne. For øyeblikket leder han turneringen med 3 slag litt over midtveis i runde 3.
Jeg hadde også satt på at han skulle lede etter første runde, men han kom 1 slag til kort.
Etter dag 1 satte jeg også 109 kroner på at han skulle bli topp 5 til 9 i odds. Satser på at begge disse går inn.

Ellers om 3 uker er det US Open i golf på gang. Den spilles på Pebble Beach som er en kystbane med mye vind. En av de med høyest odds av samtlige er Jason Dufner. Han har vunnet 5 turneringer tidligere på USA touren og leder for øyeblikket USA turneringen som pågår for øyeblikket(wells fargo championship) etter runde 2. Banen passer hans spillerstyrke svært bra. Med hele 251 i odds synes jeg han er utrolig spennende. En av ulempene han har er at han ikke en av de som slår lengst. På pebble beach har det lite og si. Derfor har jeg satte en liten 50 lapp på han som vinner her. Hadde en satt en høvding så kunne en vinne 251 000. Det er ganske sprøtt.
Alle de beste deltar så det er sterkt felt, men det er absolutt verd ett forsøk.
Ellers bør han også være aktuell for bets på topp 10 plassering og slikt på de sites som har dette.

Ellers, Matt Kuchar på 67 odds er også utrolig bra. Han leder fedexcup rankingen (usa tour) og oddsen ser ikke ut til å ha fulgt tilsvarende etter. Tror banen også passer bra for han. Jeg har satt en liten 75 lapp på han og :slight_smile:

image
image

image

image

2 Likes

Fikk en liten slant på delt 5 plass på Ashen Wu forrige gang.

Ellers, vi forsøker oss på en liten rakar. Rosenborg har vært fryktelig dårlige i år. Ingenting tyder på at det kommer til å snu. Likevel, jeg tror det. Kombinerer den med at Sogndal snur kampen mot Nest sotra. Spilt såvidt over 20 min der så god tid for det beste laget å klare å ende opp med 3 poeng.

Og siden vi ikke kan lære. Setter også en liten bong på at Fredrikstad tar Stjørdalsblink til Pause og at Rosenborg gjør det samme mot Haugesund. Helland og Adegbenro på kanten burde jo under normale omstendighet gi gull. Dessverre for trøndere så er det ikke normale omstendigheter. Men kan snu i dag.

image

image

1 Like

Golf bets er moro. Europa Tour i Danmark denne helgen. Det passer de norske spillerne fint. Banen himmerland er en bane mye norske spillere er kjent med og er ofte brukt for golf treningsleir. Vil tro de norske har spilt den banen mange ganger før.

Uansett, Espen Kofstad med 601 i odds på seier er ikke til å smyge seg unna :slight_smile: Det er definitivt en long shot, men samtidig er han eneste nordmann gjennom tidende som har vunnet en vchallenge tour turnering(nivået under europa tour) og han viste i OL i Brazil at han har nivået inne til å kunne kjempe i toppen selv når den beste eliten er på plass. Derfor er det en moro bet å sette.
Satte også på topp 20 plassering på han da det og da 23 i odds.
Noe av årsak til den høye oddsen er at han har hatt noen år med skadeavbrekk og han er nå gradvis på vei til å finne formen. Forhåpentligvis får han i det minste en god plassering selv om det så ikke skulle bli betting gevinst for min del.

Kristoffer Reitan er også veldig up and coming og har satt noen penger på han og. Foreløpig på delt 25 plass for dagen. Fin start på dag 1 dette. De fleste andre jeg har satt med henger også med så kan bli en spennende helg.

Satser på at det blir noe gevinst til slutt her.

image

image

Scoreboard ligger her:
http://www.europeantour.com/europeantour/season=2019/tournamentid=2019046/leaderboard/index.html#/leaderboard

1 Like

Espen Kofstad gjorde en kjempeprestasjon og ble til slutt nummer 12. Fikk dermed en finner på betten på 23 i odds med han som topp 20.

image

Setter kr 150 på et par outsidere siste dagen på USA touren. CT pan og Charley hoffman er i god posisjon 2 og 3 slag bak en ensom leder. Jevner seg veldig fort ut. I tillegg har jeg satt litt på Tyrrell Hatton som har et svært høyt toppnivå. 5 slag bak førsteplassen er normalt sett for mye, men 2 slag ned til neste, så litt dårlig dag på han så er det helt åpent med en god runde. Verd å sette kr 25 på seier hvor det er kr 25 til på at han blir topp 3. Tror det blir en veldig spennende avsluttende runde.

image

Edit: Forøvrig tippeligarunde i dag. Tar en gamble på at Rosenborg våkner til live i dag. Brann er uforutsigbare og er vanskelig å vite hvor en har de. De har tidligere i år tapt hjemme blant annet mot Ranheim. I tillegg med det laget Rosenborg har så spiller det ikke noen rolle hvilket lag i tippeligaen de møter. Om de finner frem godspillet så er dette en kamp de kan vinne.

Satt 400 kroner, hvorav alt er avhengig av at de ikke taper. Så får vi se. Nedenfor er spillene:

image
image

4 Likes

Gikk inn Rosenborg resultatet. Synd Åge Konradsen alene mot keeper valgte å sende ballen over hele stadion. Ellers kunne det blitt kr 700 til :slight_smile: Men fint som det var likevel.

image
image
image

4 Likes

Tips til kveldens kamp? Rusten, men har lyst å svi av noen kr på oddsen :slight_smile:

Har satt litt på arsenal, ren borteseier. Har på følelsen at de vil mest i kveld :blush:

Fikk prikket inn 0-0 til pause. 0-0 til slutt gikk ikke så bra :sweat_smile: Uansett så ble det bra stuff. Og som Chelsea supporter så tok jeg gledelig i mot tap på 0-0 full tid i dag :grin:

image

3 Likes

Forøvirg plassert naturligvis ut noen nye bets. Vi gir oss jo ikke.

En liten 50 lapp på Maxim Vachier-Lagrave på Norway Chess. Helt ærlig så tror jeg det Carlsen seier i et format som passer han som gull. På remi partier skal de spille armageddon for å avjøre partiet. Magnus er rå på dette. Maxim Vachier-Lagrave er også svært god på dette, noe som er årsak til at jeg har satt litt penger på han. Med 15 i odds så synes jeg det er verd en liten slant.

image

Ellers, ny helg og da må vi ta noen golf bets. Satt 100 kr på David lipsky som vinner av første runde på USA touren til helgen hvorav 50 av disse er for topp 5. På Europatouren har han fått 5 plass 2 av de 3 siste turneringene så toppnivået er der. Litt bingo med førsterunde leder, men har tro på muligheter her. Synes oddsen er urovekkende bra.

image

Ellers, på Europatouren har jeg satt lignende bet på Eduardo Molinari. Han var nummer 1 forrige turnering etter runde 1, og klarte seg forholdsvis bra ut turneringen. Med 91 i odds for å lede runden i en turnering nå hvor feltet egentlig ikke er noe sterkere synes jeg er bra odds. Jeg har også satt på at han skal vinne turneringen og split på opp 5 plassering på runde 1. Tror dette er en spennende bet med mulig høy avkastning. Han er en spiller som har vunnet tidligere på turneringen så potensialet er der.

image
image

Ellers, litt patriotisme må vi ha. Sjanser litt på at de knuser til på førsterunden. Kofstad begynner tidlig og vil nok ha roligere vind. I tillegg skal de regne på natten så det blir fort myke greener og fairwayer som får ballen til å stoppe raskere. Jeg tror det ikke blir utslagsgivende den ene eller andre veien. Likevel, viste gode takter forrige helg.
Reitan har også vist tidligere i år litt hva som bor i han. Han ha rblant annet tidligere ledet europa tour turnering(ISPS Handa world super 6 perth) turnering etter dag 1, så potensialet ligger på plass også hos han. Forhåpentligvis får vi en god start for våre spillere.

image
image

Satser på en spennende torsdagsstart på golfen og kanskje dra inn et par heldige kroner.

2 Likes

Skal ha for at han gjør det moro og spennende! For en mann. Er bare halvparten som er i gang, men tipper at om han går minus 1, kanskje -2 inn så kommer han til å lede etter dag 1. Viser uansett hva som bor i han. Blir spennende å følge videre.

image

2 Likes

1 Like

Ble en liten gevinst på golf bet på Kofstad, men han delte 5 plassen med 6 stykk, så ikke så mye og skryte av.

Forsøker en mixed sport bet. Satser på at Rosenborg holder koken og skaffer seg en ny seier hjemme mot Vålerenga. Tror de kommer til å begynne å prestere igjen nå.
To svake lag som møtes i Stabæk og Tromsø, men heller mot at hjemmelaget trekker det lengste strået. Tromsø gjorde en veldig god hjemmekamp mot Molde sist runde, men satser på at det er et blaff.

Siste er Corey Connors topp 20 i USA tour turnering som spilles i Canada. Det er hjemme for Corey Conners som har 3 topp 3 plasseringer denne sesongen. Jeg satser på at hjemmebane gjør at han lykkes.

Synes dette er en fin måte å få 22 i odds på og føler dette er en kupong som har brukbare muligheter for å gå inn. Eneste ulempe er at Tippeligaen er fryktelig vanskelig å tippe fordi resultatene kan gå i alle retninger. Uansett, satser på en gevinst her :slight_smile:

image

2 Likes

Litt mer fotball. Tippeligaen er såpass random at det ikke er umulig. Verd oddsen synes jeg.

image

Og litt live betting. Nederland - England er en fin kamp og tippe på. Tipper det blir en del mål.

image
image

Detaljene gibraltar, litauen dobbelen:
image

2 Likes