Tipper shorten slipper taket rundt 60. Tviler pÄ kursen gÄr under det. De lider nok litt under oppdrag med dÄrlig marginer. Omsetningen i q2 var jo ganske brukbar og ifÞlge dem selv vil h2 vÊre bedre resultatmessig.
De har jo Ăžkt omsetning og snart fĂžlger vel marginene etter iflg ledelsen der;
"Han trekker ogsÄ frem at flere kontrakter som nÄ er i gang, ble vunnet tilbake i 2019 og 2020 da priskonkurransen var hÞy.
â Vi forventer en Ăžkning i lĂžnnsomheten i andre halvdel av Ă„ret med bedre marginer i begge forretningsomrĂ„der, sier Evans.
Han fremholder at Þkt anbudsaktivitet bÄde i subsea og fornybar, sammen med Þkt etterspÞrsel etter enkelte fartÞy som legger rÞrledninger, er positivt for prisene."
SĂ„ fĂ„r vi se hva som blir realiteteneâŠ
Avventer fortsatt litt selv. Oppgangen i dag er ikke nok, spĂžr du meg, til Ă„ predikere videre oppgang.
Du kan ha rett i det. Jeg er bare inne med en liten post her selv per nÄ. Ville ikke stÄ utenfor om den snur.
NĂ„ kjĂžper jeg nokâŠ
Ja, den er nÄ litt i bedring pÄ bra volum. FÄr se om det fortsetter i morgen.
Det er vel et salgssignal nÄr megler husene kommer med kjÞpsanbefaling.
Haha, ja og sÊrskilt nÄr det kommer fra DNB kanskje.
Nei, kjenner ikke selskapet godt nok, men at kursen skulle falle sÄ ekstremt pÄ q2 tallene virket overdrevet hvertfall.
KjĂžpte litt til i dag. Er billig PUNKTUM.
Har trenden snudd nÄ montro?
Kommer an pÄ utviklingen i oljen
Som i psky casen fremstÄr subsea 7 nÄ billig.
Ja, den har virket billig lenge. FÄr hÄpe at det hjelper pÄ tallene nÄr de skiller ut fornybar.
Den er billig og tallene kommer
Buy the dip som Pareto skrev i sin analyse 5 Aug.
Ser av bÄde DOF og SOFF en vis optimisme knyttet til fremtiden. Har tiltro til denne casen.
Ganske fersk her. Vil det bli noe form for spinn off av aksjer aksjer i OHT etter oppkjĂžpet som ble gjort? er det eller andre ting sannsynlig for oss som sitter. med aksjer i subcâŠ
Lurer litt pÄ det samme som feske1
Hva tenker dere Subsea 7 eiere om den nÊrt forestÄende sammenslÄingen av Seaway 7 og OHT? SÄ vidt jeg har forstÄtt sÄ vil Subsea eiere bli tildelt aksjer i Seaway 7. Seaway 7 trekkes ut av Subsea sin virksomhet og slÄs sammen med OHT. Det skjer etter planen 1. oktober. En eller annen pÄ forumet nevnte at Subsea eiere vil fÄ nesten 1 aksje Seaway 7 per Subsea aksje.
Hva vil skje med aksjekursen i Subsea 7 nÄr dette skjer?
-
Vil den vÊre som fÞr? - I sÄ fall sÄ vil Subsea eiere fÄ nesten 30% verdiÞkning dersom Seaway 7 er priset til nÄvÊrende OHT kurs som akkurat nÄ er i underkant av 20 kr.
-
Eller vil Subsea aksjen bli redusert med tilsvarende 1.oktober slik at summen av de 2 aksjene utgjÞr ca verdien av Subsea 7 siste handelsdag fÞr sammenslÄingen?
Slik jeg ser det er det vel ikke helt naturlig at Subsea aksjen alene vil vÊre verdt like mye som nÄ etter at man trekker ut Seaway 7 med alle verdiene som inngÄr der (Skip, kontrakter, ansatte) I sÄ fall er det penger pÄ gata.
Noen synspunkter?