Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Subsea 7 (SUBC) 🛱

Tror ikke Subsea 7 aksjonÊrene fÄr noen tildelinger i Seaway. Dagens aksjonÊrer vil ha indirekte eierskap i det nye selskapet gjennom SUBC aksjen. Men jeg kan ta feil.

1 Like

Ja, tenker du har rett i det.

SÄ om man Þnsker Ä vÊre posisjonert mot Seaway 7 sÄ kan man kjÞpe OHT nÄ.

BÄde det tekniske og det fundamentale (sammenslÄing, kontrakter, synergier mm) ser meget bra ut!

Subsea 7 announces Seaway 7 ASA executive team

Siden Subsea 7 vil eie 60%, sÄ vil vel en opptur i det nye selskapet kunne dra opp kursen til Subsea 7 ogsÄ? Eller er det pÄ grunn av flyttingen av eierandeler at Subsea 7 har korrigert ned i den siste tiden?

Ikke regn med det. Hexagon composite uten 75% eierskap i purus, er prissatt til ca. 0 kr.

Drar jo seg litt oppover i dag i allefall :slight_smile:

Rekyler er i vinden pÄ OSE om dagen, i hvert fall i typiske vekstaksjer (psky, otovo, kahoot og flere). At det positive sentimentet kan smitte over er ikke helt utenkelig.

En del piler peker i samme retning:

1. Den litt voldsomme korreksjonen i sommer har overrasket analytikerne. Fra siste oppdatering hos DNB (12. aug): 
we find the recent weak performance of the Subsea 7 shares surprising. On our below consensus estimates, the shares are trading at a 2-year forward EV/EBITDA of 3.3x, while the ‘subsea stub’ is trading at 2.7x. Historically, such low multiples have only been seen in periods with depressed oil prices and equity-market uncertainty.
    DNB har forÞvrig kursmÄl 85.

2. Inn i Paretos mÄnedsportefÞlje i gÄr:
    Pareto Securities ber investorer satse pÄ fÞlgende 10 aksjer | Finansavisen

3. Den nye kontantstrÞmskatten kan forventes Ä slÄ gunstig ut for selskapet (fortsatt fradrag for prosjekterer som genererer rask kontantstrÞm).

4. Har falt 14% siden sluttkurs 7. juli da “fornybar-kaka” ble delt sĂ„ rettferdig som mulig med OHT (OHT er i samme periode opp 18%).

5. Og i tillegg har vi nettopp fÄtt en nydelig liten vendpunktformasjon (OHS):
    image

Eneste som gjenstÄr er et tydelig brudd opp, gjerne pÄ godt volum. SÄ fÄr vi se :slight_smile:

1 Like

Tenker jo at om olja siger nedover til 66 dollar igjen, sĂ„ kan en fĂ„ en penere inngang pĂ„ Subsea 7. Om olja gĂ„r til 80++, sĂ„ er muligheten borte. Men sĂ„ fĂ„r vi jo og se om de faktisk tjener gode penger framover. Jeg har troa men, vil kanskje tippe at vi blir liggende her i prisomrĂ„det en stund. OHT biten og effektene rundt overflytting av asset’s har jeg ikke fĂ„tt tenkt sĂ„ mye rundt enda.

Nedsiderisikoen bekymrer meg ikke veldig fra disse nivĂ„ene. Men mulig d trengs litt tolmodighet ja. Som bekreftelse i q3 regnskapstall. Eller ikke. Vi fĂ„r se😉

Kundene er vel for d meste tunge aktÞrer som er lÄst til sine 2021 investeringsbudsjetter? SÄ super sensitiv til fluktuasjoner i oljepris tror jeg ikke den er pÄ kort sikt.

Tror hele nedsiden allerede er tatt ut. FĂ„r den nok ikke mye billigere med mindre olja kollapser.

1 Like

Verdi generelt innenfor energi er jo ikke i nÊrheten av potensialet, men sÄnn er det med sviktende sentiment.

66 i dag, fÄr se om den stabiliserer seg her mellom 66 og 69. Olje relatert tar vel av om en mÄneds tid, nÄr folk finner ut hvor mange a selskapene som er relativt billige

Teknisk ser ut til at den skal gÄ til 60kr nÄ. Kan vÊre en god kjÞpsmulighet.

Gikk inn pÄ 67 og ut pÄ 69. Handelen i den er sÄ tung at jeg tror jeg lar den falle noen kroner til fÞr jeg vurderer ny inngang. Definitivt billig, men helhetlig sÄ prÞver jeg Ä vekte ned litt i olja fram til det snur en gang forhÄpentligvis

Om tallene i q3 bare blir ok tror jeg den skal rett opp. Mye fordÊrvelse priset inn nÄ.

1 Like

Er helt enig i den konklusjonen.

1 Like

Subsea 7 announces CFO succession