Tror ikke Subsea 7 aksjonÊrene fÄr noen tildelinger i Seaway. Dagens aksjonÊrer vil ha indirekte eierskap i det nye selskapet gjennom SUBC aksjen. Men jeg kan ta feil.
Ja, tenker du har rett i det.
SÄ om man Þnsker Ä vÊre posisjonert mot Seaway 7 sÄ kan man kjÞpe OHT nÄ.
BÄde det tekniske og det fundamentale (sammenslÄing, kontrakter, synergier mm) ser meget bra ut!
Siden Subsea 7 vil eie 60%, sÄ vil vel en opptur i det nye selskapet kunne dra opp kursen til Subsea 7 ogsÄ? Eller er det pÄ grunn av flyttingen av eierandeler at Subsea 7 har korrigert ned i den siste tiden?
Ikke regn med det. Hexagon composite uten 75% eierskap i purus, er prissatt til ca. 0 kr.
Drar jo seg litt oppover i dag i allefall
Rekyler er i vinden pÄ OSE om dagen, i hvert fall i typiske vekstaksjer (psky, otovo, kahoot og flere). At det positive sentimentet kan smitte over er ikke helt utenkelig.
En del piler peker i samme retning:
-
Den litt voldsomme korreksjonen i sommer har overrasket analytikerne. Fra siste oppdatering hos DNB (12. aug): âŠwe find the recent weak performance of the Subsea 7 shares surprising. On our below consensus estimates, the shares are trading at a 2-year forward EV/EBITDA of 3.3x, while the âsubsea stubâ is trading at 2.7x. Historically, such low multiples have only been seen in periods with depressed oil prices and equity-market uncertainty.
DNB har forÞvrig kursmÄl 85. -
Inn i Paretos mÄnedsportefÞlje i gÄr:
Pareto Securities ber investorer satse pÄ fÞlgende 10 aksjer | Finansavisen -
Den nye kontantstrÞmskatten kan forventes Ä slÄ gunstig ut for selskapet (fortsatt fradrag for prosjekterer som genererer rask kontantstrÞm).
-
Har falt 14% siden sluttkurs 7. juli da âfornybar-kakaâ ble delt sĂ„ rettferdig som mulig med OHT (OHT er i samme periode opp 18%).
-
Og i tillegg har vi nettopp fÄtt en nydelig liten vendpunktformasjon (OHS):
Eneste som gjenstÄr er et tydelig brudd opp, gjerne pÄ godt volum. SÄ fÄr vi se
Tenker jo at om olja siger nedover til 66 dollar igjen, sĂ„ kan en fĂ„ en penere inngang pĂ„ Subsea 7. Om olja gĂ„r til 80++, sĂ„ er muligheten borte. Men sĂ„ fĂ„r vi jo og se om de faktisk tjener gode penger framover. Jeg har troa men, vil kanskje tippe at vi blir liggende her i prisomrĂ„det en stund. OHT biten og effektene rundt overflytting av assetâs har jeg ikke fĂ„tt tenkt sĂ„ mye rundt enda.
Nedsiderisikoen bekymrer meg ikke veldig fra disse nivĂ„ene. Men mulig d trengs litt tolmodighet ja. Som bekreftelse i q3 regnskapstall. Eller ikke. Vi fĂ„r seđ
Kundene er vel for d meste tunge aktÞrer som er lÄst til sine 2021 investeringsbudsjetter? SÄ super sensitiv til fluktuasjoner i oljepris tror jeg ikke den er pÄ kort sikt.
Verdi generelt innenfor energi er jo ikke i nÊrheten av potensialet, men sÄnn er det med sviktende sentiment.
66 i dag, fĂ„r se om den stabiliserer seg her mellom 66 og 69. Olje relatert tar vel av om en mĂ„neds tid, nĂ„r folk finner ut hvor mange a selskapene som er relativt billigeâŠ
Teknisk ser ut til at den skal gÄ til 60kr nÄ. Kan vÊre en god kjÞpsmulighet.
Gikk inn pĂ„ 67 og ut pĂ„ 69. Handelen i den er sĂ„ tung at jeg tror jeg lar den falle noen kroner til fĂžr jeg vurderer ny inngang. Definitivt billig, men helhetlig sĂ„ prĂžver jeg Ă„ vekte ned litt i olja fram til det snur en gang forhĂ„pentligvisâŠ
Om tallene i q3 bare blir ok tror jeg den skal rett opp. Mye fordÊrvelse priset inn nÄ.
Er helt enig i den konklusjonen.