Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Subsea 7 (SUBC) 🛱

Har fulgt soff trÄden daglig i lang tid, og har satt stor pris pÄ diskusjoner og refleksjoner som har vÊrt der. Har en liten post i subc og vurderer en justering fra soff/sioff til mer subc. SÄledes hadde det vÊrt fantastisk med Þkt aktivitet i denne trÄden. Jeg er dog ikke sÄ aktiv selv, sitter mer pÄ sidelinjen og fÞlger med.

1 Like

Med 0 gjeld og de enorme utbyggingsplaner som det ligger an til fremover offshore. sÄ taler det meget godt for mye jobb til sub7. mengder av kabler og olje og gassrÞrledning skal legges fra installasjoner og havvind.

Subsea 7 awarded contract offshore Brazil

Og dette selskapet skal liksom ikke vĂŠre verdt sin egenkapital i dette dagens- og morgendagens marked? :crazy_face:

2 Likes

Flott kontrakt :ok_hand:

1 Like

Noe jeg ikke forstĂ„r her? Major contract og kursen ligger pĂ„ 2-3% opp, noe som er “normal” oppgang sett mot andre innenfor sektoren i dag. Det betyr ingen reaksjon pĂ„ kurs ifm denne kontrakten.

Dette er ogsÄ for meg helt uforstÄelig, men jeg takker og bukker. SUBC er for meg SOFFv2, samtidig som SOFFv1 fortsatt har mye Ä gÄ pÄ. SUBC har fortsatt langt opp til P/B=1 som for et selskap i godt stigende marked og med null gjeld i alle fall etter mitt syn mÄ anses som et investeringsobjekt med potensial.

Kan jo vÊre at det er et selskap som allerede i 2022 har gÄtt vel 56% og nÊrmer seg analysemÄlene til analytikerne
 ;-), men enig i at selskapet bÞr prises hÞyere, lykke til !!

1 Like

Takk og jepp, tror du har helt rett i dette. Samtidig som nok mange Är med lav inntjening og dÄrlige resultater fortsatt influerer pÄ den generelle investorens investeringsinteresse, Det virker som mange tror at morgendagens marked for OCVer, AHTSer og PSVer mv. bare skal kun settes i gang uten tilhÞrende prosjektstyrings- og prosjekteringsarbeid mv. Der tar de feil!

Synd for dem, og bra for meg- bÄde sÄ langt og fremover.

2 Likes

30.05.2022 08:45:03
SUBC: PARETO OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 150 (100), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities oppjusterer kursmÄlet pÄ Subsea 7 til 150 kroner pr aksje fra tidligere 100 kroner. Det fremgÄr av en oppdatering mandag.

“Subsea er opp over 50 prosent hittil i Ă„r ettersom optimismen innen oljeservice har Ăžkt kraftig der “alle” nĂ„ ser en flerĂ„rig syklus utfolde seg. Vi er fortsatt positive til aksjen, og ser en oppside til om lag 230 kroner pr aksje nĂ„r marginene henter seg inn, noe som ser stadig mer sannsynlig ut de neste Ă„rene”, heter det i oppdateringen.

150 er pinglete etter min vurdering.

1 Like

Subsea 7 awarded contract offshore Gulf of Mexico

Seaway 7 awarded preferred supplier status for Seagreen 1A

Schlumberger and Subsea 7 Renew Global Subsea Integration Alliance

Subsea 7 revises 2022 guidance

er det noe fundamentalt som er grunnen for fallet idag?

Se dagens bĂžrsmelding. Subsea 7 nedjusterer forventet EBITDA for 2022.

En ganske rÞd bÞrsdag, sÄ ser ut som de straffes urimelig hardt.

KjĂžpte iallefall:)

1 Like

KjÞpte mer pÄ 84

Seaway 7 signed letter of exclusivity for East Anglia THREE offshore wind farm

1 Like

To «veldig store» grunner til Ä kjÞpe Seaway 7