Nei, amerikanere brukte hovedsakelig soldater i muslimske land. Vi i vesten er jo tross alt siviliserte.
Det var jo definitivt en økning i blind vold mot muslimer i USA etter 9-11, sikkert også drap, men selvsagt ikke massakrer.
Var jo antydning til dette i norge 22. juli og.
Endrer ikke på det faktum at omfanget av vold er totalt annerledes i landene som har vært i anarki og borgerkrig etter den arabiske våren.
Og død ved drone - som en almindelig bryllupsgave hvis man var så uheldig at invitere de forkerte.
Altså, estimerte døde etter at USA gikk inn i Irak og destabiliserte hele landet måles i millioner.
La oss ta Israel på ordet, de er kun ute etter å ta bevæpnede Hamas medlemmer. De har likevel rasert 50%+ bygningene av Gaza. Veldig sivilisert.
Poenget mitt er at du prøver å framstille muslimer som noen blodtørstige jævler uten moral, mens vi vestlige, vi gjør ingenting galt og er moralsk overlegne. Jeg bare kjøper det ikke.
Jeg ville heller blitt invadert av USA enn av Russland for å si det sånn og jeg vil mye heller bo i USA enn Kina. Samtidig, jeg ville heller bodd i Irak før USA gikk inn der enn etter.
Snakk om å shoppe fra menyen fra helvete
Men antar du er enig i at det er som å velge mellom pest og kolera (billedlig)? I så fall, så er vi nok litt nærmere hverandre
Jeg er jo der at de som kontrollerer Syria nå kaster bort en mulighet til å få landet ut av “failed state mode” ved å gå for blodhevn. Historien viser jo via f.eks. hvordan USA håndterte Japan etter andre verdenskrig at det går an å endre hvordan folk oppfører seg. Blodhevn er dog en tradisjon i Midt-Østen og har vel alltid vist seg å være idioti.
Det stemmer, men det avhenger da av at den sterke bestemmer seg for å avbryte sirkelen med blodhevn. Som altså ikke ser ut til å skje denne gangen.