Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Om man ser på oversikten de presenterte nå sist da, så vil det si at du er klassifisert under de 1,57MEUR som lånegiver? 1,15MEUR forstår jeg slik at er avtalt konvertert og aksjene vil bli tilgjengelig ila april.

Det stemmer at Sparrholm ringte og spurte muntlig og jeg ønsket, jeg sa da “tja”, han sa at ingenting er offisielt før skriftlig avtale om konvertering er underskrevet.
Han har ikke kommet tilbake, og jeg tenker da at flere ikke ønsket og konventere, da de vil ligge i tap.

Tenker dette nivået bør holde, under her er vi tilbake i “Sahara” gammel trading range.

2 Likes

Ikke at noen bryr seg, men business is good :

“broad order increase”. Bør bli en fin Q1 da.

6 Likes

Bravo👏

1 Like

Meget positiv melding og jeg tilskriver denne at UBS blev pillet ud af markedet.

Mange nedslagspunkter, man kunne notere sig, men følgende virker svært lovende:

… resources in Germany are fully utilized so were hiring new network planning staff while negotiating for very large amounts of additional work to improve broadband internet connections to schools and other buildings

2 Likes

Ikke glem Cellnex, og den fremtidige businessen der som kommer til å bli gull. “Successful trials” “first commercial order”. 5G i Nederland ruller på, og infrastrukturoppdrag i Tyskland er økende som du sier. Det er vel ikke uten grunn DNB teknologi nå har gått over for til overvekt i telekom, for å eksponere seg mot den kommende 5G infrastrukturen. Men der de må slite med Deutche Telekom, Ericsson og andre kjedelige storfirma, kan vi sitte her og laste i fred i Talkern. Og dette kommer utenom IoT-vertikalen. Sykt at @Defender har fått lekt seg på 18-19 i ei uke nå. Sur for at det ikke kunne venta ei uke til er jeg også! :stuck_out_tongue: Men kjenner jeg firmaet rett, så er vel kanskje ikke den muligheten kjørt!

4 Likes

Ser ut som mer arbeidet i Pakistan med Telenor som Sparrholm nevnte for meg i en telefon samtale var fakta :ok_hand:

Nevnte dette for @babyrage i en PM 12.jan

Strekleken lever! Hadde ordre på 18,60 på fredag basert på denne. Traff klokkereint, men 121 aksjer til var alt jeg fikk :sweat_smile:

Tar gjerne test av topplinja nå… :wink:

7 Likes

Litt kul sak, sensorene til Talkpool måler pr. nå kontinuerlig luftkvaliteten i bussene i Ponferrada. Nye bruksområder er alltid velkomne! (Creds til minxen på twitter for linken.)

Er det MR.Winter som selger for og finansiere back-stop avtalen? Bare tanke spinn…

Skrevet litt for meg selv rundt den siste markedsoppdateringen. Synes det er bra læring å gjøre litt sånn av og til, får meg til å undersøke ting jeg ellers ville latt ligge.

https://engdalinvest.no/talkpool_march21

Og som alltid, husk at jeg/vi er en gjeng amatører som fjaser rundt og har det gøy. Vær så snill, og aldri ta noe som råd. Synes jo fortsatt de ligger bra plassert inn i en drøss med pågående trender, og at fremtidsutsiktende er spennende. (bombe) Men jeg noterer at markedet (UBS) er totalt uenig! :stuck_out_tongue:

6 Likes

Talkpool AG: Sacculus aquires 35% of the shares in NPTIS

2 Likes

Hvad tænker I om denne melding?

Helt ok. Siden dette kjøpet allerede er betalt for, så vil jo dette bli 9mill de kan bruke på vekst/refinansiering, så det er jo kurant. Ellers sliter jeg med å finne noe vettug info om dette investeringsselskapet, anyone?

I tillegg er det jo greit å se at tilrettelegger for kjøp/due dilligence (slik jeg forstod det?) har såpass trua på dette «homepool» samarbeidet at de kjøper inn i det. Men som sagt, aner ingenting om dette firmaet.

Nå kommer det analyse utover våren?

https://mfn.se/cis/a/talkpool/talkpool-ag-talkpool-ag-changes-certified-adviser-to-erik-penser-bank-ab-92044dd0

2 Likes

Min tanke er at TalkPool foretager mange disponeringer og netop har overtaget Home Solutions. Men det giver jo god mening at søge finansiel kapacitet til at vækste selskabet.

1 Like

Vi ligger helt i bunn av kanalen og med 200MA, plukket 5k aksjer til i går.

4 Likes

TalkPool AG: Talkpool tecknar avtal med Profi Fastigheter

Talkpool har tecknat avtal med Profi Fastigheter för leverans av lösningar för uppkoppling av smarta fastigheter och tjänsterna energioptimering, undermätning och debitering samt tillhörande sensorer och system. Just nu pågår ett arbete med att koppla upp ett tjugotal av bolagets fastigheter i Stockholm och Göteborg.

Profi Fastigheter bedriver aktiv förvaltning och utveckling av kommersiella fastigheter med fokus på Storstockholm och Göteborg. Beståndet omfattar ca 500 000 kvm lokaler samt ytterligare 300 000 kvm under utveckling.

“Vi vill ligga i framkant med uppkopplade och smarta fastigheter som skapar en bättre totalekonomi men också bidrar till ett bättre inomhusklimat för våra hyresgäster”, säger Mathias Björkman, Chef Aktiv Förvaltning på Profi.

“Att vi får fortsatt och utökat förtroende av Profi gör oss väldigt stolta. Vi ser fram emot att få bidra med vårt IoT-kunnande och skapa en helhethetslösning för smarta fastigheter tillsammans med Profi”, säger Henrik Lindgren Head of IoT Services på Talkpool.

För mer information kontakta:

Erik Strömstedt, VD Talkpool

3 Likes