Bra melding, tydelig at de begynner å få på plass en løsning som dekker totalbehovet til bestiller.
Som “gaminginvestor” har jeg alltid ønsket meg eksponering inn mot VR, lite visste jeg at det skulle komme med Talkpool.
"Added to this are increasing demands on wired networks due to online virtual reality gaming. "
Årsrapporten er ute her : https://talkpool.com/wp-content/uploads/2021/04/Annual-Report-2020.pdf
Som vanlig er man perfekt posisjonert for den fremtidige veksten i smart buildings og infrastruktursutbyggingen i den store digitaliseringsalderen, så får vi håpe de en eller annen gang kommer i kapp med fremtiden.
Nytt styremedlem.
Raskere gjenåpning med CO2-målere. På tide Sveits følger etter Spania, TP fikser biffen?
Tok ikke lang tid før de presenterer en større satsning på dette :
Spennende dette!
" * Based on positive results plans are made to extend scope to private public places such as restaurants, cafes, gyms, etc."
Gode resultater fra den første installasjonen som ble installert i skoler, museer og andre offentlige bygninger i Ponferrada, León and Boadilla. ca. 1,4 mill i salg for TP i den første bestillingen, sier seg selv at dette kan bli ganske gode pææng for et selskap av talkpool sin størrelse om dette prosjektet får litt utbredelse utenfor den spanske regionen de har begynt.
Nytt prosjekt på gang straks tydligvis.
«And this week we will sign an agreement with the Swedish company Talkpool to develop a sensor for measuring the level of alcohol without contact in drivers of public services vehicles.»
Kilde : Ordføreren i Ponfederrea (ca ish-orka ikke rettskrive.)
Hadde de vært notert på euronext growth skulle jeg lagt ut en TAM-analayse på hvor mange busser det er i verden!
Minxen som gjør gravearbeidet på twitter, jeg stjeler sjarmøretappen og kopierer det hit.
Nå er UBS lei, og skal tydligvis bli kvitt alt. Spent på hva som skjer med kursen når de er ute av bildet.
2 kr.
2kr? Er det der vi skal legge oss på kjøp mener du?
Jeg er all in 0.5 sek
Har solgt tomme flasker og støtter gerne med 47 ekstra @ 19,00
(på en mere seriøs note har jeg taget 4.750 @ 19,50 og fisker på 19,00; muligt de 35.000 var de sidste fra UBS)
Snur fort.
Den her er kul. Det nye konsortiet har overvåket alle valglokalene i gårsdagens valg i Madrid. Gaining traction
Ingles : https://talkpool.com/covid-safe-elections-for-45-000-voters-in-madrid/
Har kastet disse i skuffen. Noen som vil spå om hva som kan bli neste trigger av betydning?
Ganske omfattende gjennomgang i forbindelse med Q1, blir spanande.
TALK er fanget i sell-off fra UBS; vi ser formentligt ikke højere priser, før de er færdige med at sælge.
Når det er sagt, så tror jeg hurtigt vi vil se en reprisning af aktien efter UBS er ude af markedet, særligt hvis Q1 rapporten og 2025 outlook leverer varen.
Ok, interessen for Talkpool er vel like lunken som presentasjonene de holder, men jeg kan driste meg på et lite sammendrag av dagens events likevel!
- Leverer sin høyeste revenue i Q1 på 4 år, takket være inkluderingen av Home Solutions. Med dette kjøpet så øker også IoT inntektene til 18% av totalen. Bra. Med høyere IoT-sales, så leverer de også rekordhøy gross margin. (Forrige kvartal unaturlig høy pga NIOT salget.) EBIT ødelagt av kostnader knyttet til kjøpet av Home Solutions. (Its always something.)
-
Momentum. Pakistan, India, Saudi er i kaos, og januar er hvilemåned for Telecom-selskapene. (Ikke spør meg hvorfor, sikkert for mye telehiv i jorda for å sette opp påler?!). Får Q1 til å virke ganske kurant under rådende omstendigheter, og mars leverer over 2M EUR i revenue. Ser bra ut inn i Q2 også, og det ble meldt i en bisetning at Tyskland etter gode tall i Q1, fortsetter å øke inn i april og mai.
-
Synergier. 5G og fiber utbygginga har virkelig fått fart på seg, og Deutche Telekom kjører Talkern på “alle” prosjekter de har. Tilbudet overstiger mannskap, og det utvides så godt det går. En del utbedring av oppkobling mot skoler og annen offentlig infrastruktur gjør at Talkpool har lurt til seg sitt første prosjekt for smart building i landet. Fin måte å ekspandere høy margins driften. Konkurranse om å hate mest mulig på TNS-segmentet, men hele Benelux/GER/CH leverer fin EBITDA margin og har satt igang flere samtaler om smart buildings.
-
Fancy ny løsning for 5G tårn utviklet i Nederland. Sparer 20% av oppsettskostnadene, vi fikk også se en veldig interessant video av dette. Noe dårlig bakgrunnsmusikk. Anyway, kontrakt på 220K EUR fra Cellnex tidligere, og håp om oppsett av 6 times as many? Denne er jeg litt usikker på hvordan jeg skal tolke, så jeg søker hjelp :
"In the Netherlands, Talkpool won several orders for its
new telecom tower foundation technology, amounting to Euro 220’000. The innovation originates from work with Cellnex and these are the first commercial orders after successful trials, and at least six times as many towers are forecasted only for 2021."
- Grand Master Plan. Kopiert fra 2016. Denne ser veldig fin ut, og skal gjøre oss alle rike.
https://www.youtube.com/watch?v=qYWtVpAwGo8
Kort fortalt skal de gjøre det slik : " In short we will;
- Make buildings and networks greener, healthier and more efficient by using internet technology
- Strengthen existing markets, mainly in Europe, by up-selling proven products
We will enter into a phase of rapid growth and increased transparency fuelled by sustainable technology and environmental awareness. We plan to increase profit margins while growing fast and outperform markets as a listed company. We believe in thinking differently and challenging the status quo. We are building a green organization that will help clients make better decisions based on real-time data."