Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Førstegangs kjøp er aldri store, kunden vil alltid prøve produktene før det kjøpes inn kvantum.
Dette handler kun om signal effekten.

1 Like

Jeg er mer interessert i at ebit er opp 100% YoY. En av nøklene til super performance er sterk tilvekst. Vinst følger etter. Flott pm idag, men mer vil jeg se. Kan man replikere 2018 i år ser vi +30 MEUR med 8% EBIT.

Spørsmålet er hva en konsultvirksomhet innefor IoT ska vurderes til? Noen som har en ide om det? Peers vurderes til 10-11x. Setter vi 8x på Talkpool får vi 40 kr. Med litt momentum så høyere selvfølgelig.

Ser Redeye kutter.

BEAR 20 BASE 32 BULL 48

Det som gjør at mange sitter på gjerdet nå er vel uavklart finansiering, får de hentet eller lånt penger som tar bort denne tvilen så blir caset fort interessant.

1 Like

Riktad mest sannsynlig. Fantes 40 MSEK i kundefordringer, kanskje ikke trengs. Men om noe kmr regner jeg med riktad på 20/30d vwap.

rent teknisk er det masse overhead supply, vi trenger mer IOT ordrer for og bryte 24-25kr.
Samtidig er nok ikke kassen så skral at de setter emisjonen her nede?

Nyemission? Ikke en sjanse. Riktad muligens.

Det har gått ca 6 mnd siden VD først nevnte kunder var redo å legge volum ordrer, får håpe det er nok tid å diskutere frem avtal og at vi får se flere fremover.

B meters selger 2 millioner enheter hvert år. Pris på OY1300 er rundt €57 per unit. Ren spekulasjon hva de fikk for pris, men tenker €8-10 per unit gir ca 10k units i ukens order. På dette får vi regne med andre applikasjoner, CO2, smart building osv.

Håper at ukens avtale kun var en av mange kommende ordrer.

2 Likes

Den falling wedge som har vært aktiv en period begynner tighte til seg. Ett brott ned under 18 kr på volum vil indikere lavere nivåer. Burde finnes en del support å finne rundt 17.80 - 18 kr.

Ser ikke stort annet enn 1 års fallende trend

Det kanskje er fordi det er akkurat hva det er? :rofl: Men fra 25-32 har vi en falling wedge, får se om markedet velger å bryte opp eller ikke.

Har også en mulig 3 år lang wedge :wink:

02

Problemet idag er ikke selskapet, uten markedets forventninger til selskapet.

Forutsatt ingen kjempegode nyheter kommer snart, så vil det ta tid å bygge momentum og hype igjen.

Markedet bestemmer pris, vi er veldig få som er intressert i aksjer om dagene. Positive er att man återupprepar sine mål om 40 MEUR 10-12% EBIT til 2021, og att -19 ska bli breakthrough året, så bare vente og se hva som kommer.

Problemet er at de fortsatt har cash burn og lite cash, fjerner de emisjonsfrykten, så vil trenden snus. :slight_smile:

1 Like

Japp, cash er et problem, men føles litt som at det burde ha kommet noe om det allerede? Ser vi ikke noe innen rapport så tolker jeg det som at kommende rapporter blir meget gode. Ikke lenge man kommer til å overleve på 7 MSEK.

Jeg har tre scenarioer oppe:

  • De har snudd minus til pluss og klarer seg akkurat
  • De prøver å få lån, men det trekker ut
  • De får ikke lån og må få satt i gang en emisjon og det tar tid

Tror ikke vi får ny emisjon, eller lån.

Etter tre år har man återigen ett positivt operativt resultat. EBIT opp 100% YoY. Man har solgt virksomhet i ikke kostnadseffektive land og virksomhetet, og øker fokus mot nisch projekt innenfor tns og IoT.

Operativt resultat 7 MSEK
Administrive kostnader og skatt 46 MSEK (!!!)

I disse ligger ovennevnte virksomheter og prosjekt, i Q1 får vi forhåpentligvis se litt Ericsson penger med “fordelaktige” marginaler.

Q1 er allerede over, man har god innsikt i hvordan rapporten ender. Tror vi ser fine siffrer fremover.

30/04-2019 08:50:00: (TALK.ST) Årsredovisning 2018

Afrika eventyret slutt?
En av de viktigare aktiviteterna var att revidera och omstrukturera icke-strategiska och olönsamma Network Services-verksamheter i Afrika och Latinamerika.

Har lurt på om jeg skal øke beholdningen, men jeg øker heller på ett høyere nivå når/hvis de får kontroll på konstnadene.