Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Min take på 2019:

1 Like

02/05-2019 17:02:03: (TALK.ST) Talkpool AG invites its shareholders to attend the Annual General Meeting

02/05-2019 18:02:19: (TALK.ST) Aktieägare bjuds härmed in till bolagsstämma i Talkpool AG

image

Plutselig stor kjøpsvilje i denne uten melding… Mistenker at det kommer noe snart når det er slike bevegelser tilsynelatende uten grunn. På Fredag tror jeg ikke det ble solgt en eneste aksje på ask.

3 Likes

Siste fra Redeye angående neste ukes rapport

Preview Q1

Pluss @babyrage sine estimat, hentet fra Twitter, da han har gått i eksil :slight_smile:

Talkpool Twitter

2 Likes

Teknisk, så ser det veldig interessant ut. Det er ca et år siden vi var over skyen for mer enn et par dager. Det har vært to forsøk på brudd opp av skyen og inn i en positiv trend, men det feilet begge ganger.

X9 > X26 (+), F26 > kursen (+), kursen i skyen (±), skyen er rød (-). Konklusjon, svakt positivt, men toppen på skyen er motstand. Brudd opp på høyt volum nå tolker jeg som trendskifte, ettersom de da kommer sammen med Q-tallene. Brudd ned nå tenker jeg betyr emisjon. :stuck_out_tongue:

4 Likes

28/05-2019 08:00:00: (TALK.ST) Talkpool delårsrapport januari-mars 2019

For et rart regnskap.
Får ikke cashflow og balanse til å henge helt sammen.

Endringen i arbeidskapital får jeg ikke til å stemme med endringene i kortsiktig fordring/gjeld/varelager.

Betalte ned 150k eur på langsiktig gjeld, men gjelden øker i balansen?

1 Like

Tror du må se på kortsiktig og langsiktig rentebærende gjeld. Det er vel ikke spesifisert at de betalte ned på den langsiktige gjelden?

issuance/repayment of interest-bearing liabilities

1 Like

Har gått dårligere enn ventet i Saudi-Arabia

The lower sales volumes can be
explained by three key drivers. Firstly, revenues being significantly lower than expected in Saudi Arabia. Secondly, the
ongoing shift from volume network installation projects in developing countries to niche services.

EBITDA for the period decreased to negative EUR 88 thousand compared to EUR 507 year-on-year. The negative
developments in Saudi Arabia being the key contributor
.

The net loss in Q1 amounted to negative EUR 354 thousand compared to negative EUR 153 thousand in Q1 2019. Key
drivers of the worsened net result include, increased depreciation relating to investments made over 2018, unrealized
foreign exchange losses and financial expenses.

Spørsmålet er om ikke dette burde vært kommunisert tydeligere fra selskapet tidligere?

The first phase of the Ericsson network installation project in Saudi Arabia was already delayed by the end of last year,
but the situation deteriorated further in Q1. Due to a volatile and low demand for services the utilization of our staff
was very low and that combined with high costs for resource mobilization lead to a loss of EUR 250 thousand in
Talkpool Saudi Arabia in Q1.

3 Likes

20% ned ja. Var vel ikke annet å forvente etter den rapporten.

Noen som vet hvorfor nordnet ikke viser korrekt antall aksjer?

3.174.739 mot rapport 4.930.784

1 Like

Generelt sett er nordnet og andre nettmeglere ganske dårlig på å oppdatere aksjeantallet. Anbefaler å sjekke børsene (dette skal alltid stemme) eller rapportene.

2 Likes

We want to inform our readers that we will not follow-up with an update as our coverage of Talkpool ceases effective as of today.

Sparetiltak? De må vel betale for dekning?

1 Like

Nå er selskapet så til de grader ned tynt at jeg velger og begynne og øke, fakstisk så kan prising fullt ut forsvares selv om Talkpool var en ren service/installasjons bedrift.

1 Like

Vi fikk et salgssignal på ukes timeframe i juli 2018. Siden da har vi ikke fått noen forsøk fra de som tror på oppgang. For to uker siden så var 25kr område å bryte for å kunne gjøre et forsøk på å endre trenden. Denne uken ble det nivået flyttet ned til 22kr. Vanskelig å si hvor lang tid det tar før vi kan begynne å se oppover, men mtp det volumet vi fikk under nedgangen så vil jeg kanskje tro at vi må vente til Q3-Q4 før det begynner å snu :slight_smile: Nå har man selvfølgelig forskjellige strategier, men personlig ville jeg ha ventet til vi får et ukentlig trendskifte. Kommer til å oppdatere om det er av interesse når jeg ser noe som kan likne et trendskifte for en langsiktig investering, for jeg også er interessert i en lang posisjon her etter hvert.

10 Likes

Helt enig hva ledelsen gjør iht Redeye, sikkert kostbar tjeneste og det har ikke tjent sin hensikt.

Noen som kan forklare meg hvorfor Ranplan har 5 ganger så høy market cap som Talkpool?

Den beste forklaringen på alt i markedet er:

“The market can stay irrational far longer than you can stay solvent”.

2 Likes