Er de i en positiv trend fundamentalt? Det er ikke Talkpool. Det kan være sesongvariasjoner i Talkpool som er utslagsgivende her, men det gis det ofte faen i.
Virker som markedet har begynt å prise inn en emisjon i Talkpool
- Leverte første profitable kvartal
- Software har latterlige marginer, så om salget øker går alt ned på bunnlinjen.
- IoT er fremdeles i startfasen, hvor deres produkt er mer nyttig (planlegging av nettverksoppsett)
- Likviditetssituasjonen i talkpool er uavklart. Radplan leverte positivt resultat nå, med 6 mnds runway klar.
- Talkpool tjener nada på IoT satsningen sin, pengene kommer fra den gamle driften, og der leverer de dårligere enn for et år siden.
Take your pick.
Talkpool tror jeg også sliter med dårlig informasjon/kommunikasjon ut til markedet, jeg synes det er kritikkverdig når aksjekursen faller såpass i forkant og surprise surprise det kom masse negativ fundamental informasjon i rapporten som ikke har blitt kommunisert ut i markedet.
Og derav 5 ganger market cap, det kjøper jeg ikke.
Er jo snakk om 5 ganger ingenting
Edit:
Hva er forøvrig dealen med antall aksjer i Talkpool?
Har de noen aksjer notert på en annen børs?
Hei,
Jeg fikk til svar nå at antallet skal stemme overens med det antallet som er notert på NASDAQ.
Ref. deres nettside så skal vårt oppgitte antall være korrekt. For alt jeg vet kan resterende være notert et annet sted, men det har jeg ikke fått bekreftet per nå.
Hilsen Erik Roskifte
Nordnet Kundeservice
Ja jeg får heller ikke dette til å gå opp
Er det mulig at Talkpool har rapportert inn feil antall til Nasdaq?
Redeye opererer med samme antall aksjer som i rapportene i hvert fall
https://www.redeye.se/company/talkpool/snapshot
Ville helt klart regnet mcap på 4.9 millioner aksjer, og ikke 3.2 som er det som er oppført som notert på Nasdaq First North.
Så… enten signere en større avtale med upfront delfakturering, eller lån?
Jeg tolker det slik at, ved vanlig drift trenger dem ikke penger.
Skulle en eller annen kontrakt eller annet tilkomme vil det gjøre det nødvendig og styrke likviditeten.
Fortrinnsvis me lån eller kreditt fasilitet
Super-fast 5G mobile to launch in Saudi Arabia within months
Er det denne utbyggingen Talkpool er innblandet i eller går det mer på ren IOT. Hvis de er med på dette, sammen med Ericsson, så har det tydeligvis skjedd en del i 2. kvartal.
Litt mer her 5G: The Latest News & Updates
Fra pressemeldingen.
Talkpool har vunnit ett kontrakt värt 5 miljoner dollar med fördelaktiga villkor med Ericsson KSA för att implementera och integrera en del av de omfattande telekomnät som byggs för operatörerna Mobily och STC i KSA. Projektet kommer att fortsätta under flera år och Talkpools uppdrag i första fasen förväntas pågå i cirka 15 månader med goda möjligheter till förlängning.
Ja, de har hatt travle måneder samt de vil få ett travelt kommende halv år.
Har du link?
Det var vel en av de tingene som trakk ned på Q1 at det var store forsinkelser på prosjektet i Q418 og Q119? Det ser ut til at det har startet for fullt og at det ikke skal ha like stor negativ påvirkning på Q2 og videre fremover.
Kanskje de skulle spandert på seg en pressemelding på det
Kontrakten er signert, de har kommunisert at det ble forsinket oppstart.
Da er det ikke Talkpool`s feil at markedet priser kontrakten til 0kr
Det har du helt rett i…men det skader jo ikke å hjelpe markedet litt å reprise aksjen. Ingen av eierne som er interessert i at den ligger rundt 15,- lenge
28/06-2019 08:00:00: (TALK.ST) Talkpool entering the Danish IoT market with partner DS Energy
Det alle venter på nå er vel en oppdatering rundt Saudi Arabia. Ikke at de har solgt for noen hundre tusen i Danmark. Om det kom en melding om at alt nå gikk på skinner og etter planen i Saudia Arabia tror jeg man kunne håpe på at trenden skulle bedre seg.