Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Håper! I Kina!

1 Like

I april i fjor snakket redeye om kursmål på 50, og du hadde ditt eget på rundt 80 hvis jeg husker riktig… har ting forandret seg noe i forhold til dette? :slight_smile:

Mitt kursmål er langt over 80, men det kmr til å ta tid for å oppnå det. IoT trenden tok lengre tid en først ventet, men har begynt å løsne så smått i år.

1 Like

Får se om ABC korreksjonen endelig er over. C bølgen nådde fib 1.68 av B på 14.50 kr, håper det var bunn. Brudd over 20 på volum og kanskje det er ny trend på gang.

IMG_20190807_093857

3 Likes

2 Likes

For dere som ikke har twitter.

Talkpool’s smart water meters have been co-developed with B Meters, an Italian company specialized in water meters, with a longstanding and proven track record. B Meters ships around 2 million water meters annually, an increasing part of which will be the newly developed smart water meters. This strategic partnership enables market penetration, positioning Talkpool well for the upcoming expected market growth.

1 Like

Jeg lurer på hvor stort dekningsbidrag Talkpool har på salg salg av en slik sensor, jeg har ikke fått meg til og spørre CEO om det, regner med at han muligens ikke vil ut med det.

Tenker særlig på B Meters

1 Like

Null peiling. Initial orderen var på £100k, vet ikke hvor mange sensorer de solgte. En sensor selges for £40-130, men i bulk mest sannsynlig mye billigere. Tror selv at dersom B-meters er fornøyde så kan vi se flere avtal og kjøp av sensorer med bra høyere range av profit, noe som øker EBIT selvsagt og endelig hjelper til å snu vinsten. Mye penger forsvinner i lav-marginal projekt og konsolidering av virksomheten. Med 300 MSEK i sales holder det med å snu EBIT til ~10% for å gjøre 10-15 MSEK i net revenue. Da handles vi helt plutslig til en 5-6x EBIT. Med 50-60% tilvekst årligen tenker jeg 20x ebit er mer rimelig.

Har for øvrig sendt han en mail ang en update om diverse pilot projekt. Bl.a LOC avtalet i Namibia fra 2017, Shell og sykehuset i KSA. Tror selv at første store 5G ordrene kommer nå i H2, og at vi ser mer IoT avtal. Niot i Sverige utvikles vel ifølge statistiken og man dekker nå store deler av Sverige. De skal ju også kommersialisere sin golvbrunn løsning sammen med Folksam og Anticimex nå i år, forhåpentlig dykker det opp noe news om det snart.

Finns en del fine triggers i år, og TA messigt ser det ut å være en pågående range.

1 Like

TA update.

Ny range. Lar Q2 neste uke avgjøre om det er en akkumulasjon eller re-distribusjon. Bryter vi ikke ned under 13.80 etter rapport så tolker jeg det som att bunn er inne, og at C av ABC korreksjon siden IPO er avsluttet siden vi truffet 1.68 på nedsiden av B.

Det magiske nivået imorgen er 13.80, alt over der er positivt :woozy_face:

“I en föränderlig marknad har det blivit tydligt att Talkpools struktur inte är optimal för det fokus som ger bäst avkastning till aktieägarna. Samtidigt är det uppenbart att bolagets olika delar var för sig skulle vara mer värda än den helhet som de utgör inom Talkpool. Därför har styrelsen inlett en omfattande översyn för att undersöka i vilken mån vissa verksamheter bör omstruktureras eller i något fall eventuellt särnoteras i syfte att skapa aktieägarvärde, men också för att koncernen ska ha optimal struktur inför den tillväxt som bolaget står inför.”

Endelig. Dags å selge TNS virksomheten?

Oventet sterk rapport i forhold til gårsdagens PM. Hadde forventet meg verre. Kjipt at det tok så lang tid for dem å skjønne hva som trengtes.

Reisen mot 0 er inntakt :money_mouth_face:

Virker ikke som rapporten overgikk markedets forventninger?

Siffrene mindre viktig denna rapport. Det er planen om å avskrive virksomhet, og evt separere vertikalen som er interessant.

Hatt så mye feil i denne aksje, men jeg er fortsatt optimist mot fremtiden.

You live and learn.

Kanskje man må få inn en ny ledelse her?

Ingen aning. De skal starte opp ett IoT fokus innenfor ledningen.

Ser forøvrig ut som 13.80 bunn forsvares. Mye dolt som går på 14.00. Bunn endelig inne? Tolker det sånn. Får se hvordan det utvikles de neste ukene.

Tror egentlig de har veldig mye bra ting på gang.

Glad for ledelsen står fram og sier at de må endre strukturen og strategi, de legger heller ikke sjul på at den lave markets cap`en plager de og fouks vil bli rett mot og skape verdier.
Hvis de også flytter gjeldstrukturen ut av morselskapet blir de også mindre sårbare, noe som også er positivt.

De som solgte i dag var nok de som tok en posisjon når service order kom i juli, det var stortsett avanza som kjøpte da.
Som de fleste skjønner vil vi ikke se resultat før om ett år rundt disse struktuelle endringene, dagens små sparere har ikke tid til og vente på det.

Litt skummelt at de først noterer dette nå, noen av oss har påpekt det i 2 års tid. Ifølge VD vedholder de plan om 40 MEUR og 10% i 2021. Klarer de infrie løftene? Er forøvrig enig og glad de endelig tar tak i det. Forhåpentligvis kan det gi litt lys over deres virksomhetsstruktur.

Forøvrig har de jo ikke feil i att sum of the parts overstiger dagens mcap med hestelengder. Skjønner hva de ønsker få til nå.

Herifra må det anses være høy R/R da man får et selskap til 66 Msek som raskt kan gjøre 20-25 Msek ebit om 2 år dersom man klarer gjennomføre strukturforendring. Spørsmålet blir jo om man nå tror de kmr til å klare det. Til P/S 0.2 med underliggende virksomhet som omsetter 250 Msek årligen oppfattes det jo svært attraktivt.

Bettar man før eller emot.

image

1 Like