Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Ifølge en mail tilsendt fra VD var gårsdagens pm en del av deres nischet network service virksomhet, men holder vinstmarginaler på lik nivå med IoT.

Med andre ord, et skikkelig bra pm.

3 Likes

Har høye forventninger på dette avtalet her. Pilottest klare i Q1-19, målet er lansering 2019.

1 Like

Toppen på skyen ser ut til å være en rimelig klar motstand her.

Talkpool Peers:

Om ikke min kalkyl svikter handles Talkpool til EV/Sales 0.60 og EV/EBIT ~20 på 2018 års sifrer. Så relativt dyrt jmf mot peers. Grunnen til det er at EBIT fortsatt er lav og att gjelden er høy. Når de har kvittet seg med service virksomhet inom TNS og kostsamme markeder, og snur EBIT så vil selskapet fremstå billigt.

Stemmer fortsatt for salg av Haiti og dump alle Afrika brancher og øvrige tulle brancher som ikke tjener penger.
Da vil vi raskt få positiv EBIT samt gjeldfritt selskap.
Jeg tror at ved og satse på I-land vil investorer kunne prisene denne me høyere multipler

1 Like

Haiti er vel av de minste problemen. Man har jo investert på IoT siden der i 2 år, og fraktet over IoT kompetanse fra Pakistan. Haiti er jo en av del Digicel ramavtalet man fikk over 15 år. Tviler sterkt man selger Haiti. Samtlige Afrika markeder, US og OnYield er jeg enig i … nå legger man full fokus på Europa.

Man åpnet en ny salgskanal i Nederland i uka som var nå. Ingen garanti for inntekt, men flott at de åpner opp nye kanaler for salg av IoT units.

Haiti er en branch de kunne fått bra betalt for, frigjør kapital for satsing i Europa.
Husk de fleste aksjonærer i selskapet sannsynligvis er europeiske.

Min ønske tenkning:

• Operasjoner i Europa og midt østen (Saudi og Pakistan)
  • Styrke satsning i Europa, land som Polen, Frankerike, Tyskland,Danmark, Norge. Øke eierandel i Nederland og Belgia.
  • All lav margin virksomhet blir solgt eller avviklet.
  • All gjeld blir flyttet over på lokale brancher.
1 Like

Japp, er gode forutsetninger for selskapet att snu detta med EV/Sales på 0.6, vill gjerne se EV/EBIT komme ned mot 10-12. Forhåpentlig 2020.

“Senseair and Talkpool launching two new IoT connected indoor air quality monitors, securing both energy savings and health benefits: the Explora CO2, temperature and humidity sensor, and the Explora Particles, temperature and humidity sensor, both with LoRaWAN.”

“Senseair is a leading global provider of air and gas sensing technology. Our purpose is to make sense of air by providing the best possible measurement solutions, services, and intelligence.”

Bolaget omsatte 220 MSEK i 2017.

3 Likes

@Defender

Fikk denne tilsendt på Twitter :slight_smile:

2 Likes

Imens … 15% ned i markedet :slight_smile:

Ja tar tid og snu om skuta :slight_smile: Noen TA-konger her?

Folk skal ut til en hver pris! Fascinerende når Talkpool har plukket 2 MSEK i IoT ordrer sista 6 mnd og faller -20%. Samtidigt tar Raytelligence en order idag på 20.000 SEK og stiger innledningsvis+30% :joy::joy:

Talkpool er så hatet… i love it. Giiieeef moooreee shaareees.

1 Like

Bare og ta av seg hatten for den AVA gjøken :man_facepalming::man_shrugging:

Forhåpentligvis var det siste aksjen hen hadde. Har nok porsjonert ut over tid, og det var siste idag. Ingen annen grunn til å dumpa 50k på et brett ned -12% som idag, spesielt etter siste nyheten.

Tipper de var siste av ~150-200k aksjer personen hadde.

Remi Demerle, marketing director for Semtech lyfter frem Talkpool på Twitter.

“Talkpool illustrate well how important is the metering market and especially for water. This the leading application supported by LoRa. Forecast numbers are looking big.”

Semtech er et globalt selskap verdt $3.3busd, meget positivt og viser at selskapet gjør ting riktig.

4 Likes

Talkpool hadde en mulighet på en omvendt hode skulder for en liten tid tilbake, men failet. Vi hadde også en mulighet til å ta ut den nedadgående trendlinja på gode nyheter forrige uke, men failet der også. Det er noe i chartet som sier meg at vi får en siste flush ned mellom 5-8kr før ting kanskje bunner ut og snur, men håper jeg tar feil og får noe bull bekreftelse før det evt skulle skje:) Sitter fortsatt på sidelinjen og venter tålmodig på inngang, for når det først snur og momentet tar tak riktig vei, da kan det gå fort.