Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Problemet er at til tider er likviditeten så lav at TA blir verdiløst, jeg kunne sikkert på en dårlig dag sent aksjen ned 10% alene.

Men klart, kommer de med flere sure kvartaler er det ikke umulig men en flush ned.

Den lave likviditet reducerer i princippet TA til en tilfældig observation. Man kan ikke generalisere over kursudviklingen når én aktionær kan sende kursen 6-10% op/ned i auktionerne med én aktie.

Jeg tænker det er muligt vi ser en test af bunden omkring 12-tallet, men selskabet er jo allerede i gang med den turnaround, der var nødvendig. Derfor ser jeg nu R/R som værende meget favorabel og vil handle yderligere i de kommende dage.

Er allerede langsigtet med ca. 50k aktier.

Teknisk analyse er absolutt like nyttig i talkpool som andre aksjer. Den ga salgssignal rundt 35kr, og har bekreftet dette hele veien ned. Når det snur enten ved f.eks 12, 9 eller 7kr, så vil kjøpssignalet være akkurat like tydelig. Et godt eksempel på dette var Hamlet og Surgical Sciense som også hadde lav likviditet, men som ga klokkeklare kjøpssignaler:-)

Det fine igjen er at man ser hvor fort det kan gå opp når ting er på stell, så tviler ikke på at talkpool kan bli en vinner i fremtiden.

3 Likes

Volum et jo en viktig del av TA, så ser ikke helt den.

Når det enkelte dager omsettes for det samme som en bruker på kveld på byen har de lite og henge ting på.

:sunglasses::sunglasses:

2 Likes

Er det ikke det som er poenget med lav free float?:wink: det var jo lavt volum på 40kr, 30kr og 20kr også, men kursen går ned. Når folk endelig prioriterer å putte pengene i talk fremfor å bruke de på byen, så er man plutselig takknemlig for at det er lavt volum i aksjen:-) og den dagen folk velger det, så synes det i chartet, helt garantert.

1 Like

Jo, da vet du at interessen for aksjen er lavere enn en tur på byen. Jeg vil påstå det er negativt, rent teknisk. :see_no_evil:

la meg si det sånn, ved så lave volumer blir teknisk analyse ganske usikkert.
Det kan ingen benekte.

1 Like

DET FINNES INGEN BUNN I DENNE AKSJE!

Broom vroom

:speak_no_evil::see_no_evil::hear_no_evil:

1 Like

bilde

Aker og Saudi Amaroco

Her har jeg bedt vår kjære CEO om det ikke kunne vært en ide og tilnærme seg IT-selskapet Cognite, der Aker er majoritets eier, Cognite diver med bla med https://cognite.com/industry-solutions-1/smart-maintenance/ ,noe som krever en smart kommunikasjon, jeg tror, at det kan være en mulighet for samarbeid mellom Cognite og Talkpool, dette vil kunne gitt Talkpool synergier i Saudi.

Kan se ut som mulig Spania står for tur.

Dette er helt etter mitt hjerte, hvis de gjør det.

I Europe vil jeg se 100 % eierskap i Nederland og Belgia.
Etablering i:

• Spania
  • Frankerike
  • Polen

For og fundet dette vil jeg se salg av Haiti og salg avvikling av all minus faretak i Afrika og America evt Asia.
For nå ønsker jeg fortsatt tilsted værelse i Pakistian og Saudi (Exiti disse landene og ett par år?)

Vi må huske at bro parten av aksjonærene og kommende aksjonærer er europere, skal vi oppnå høy multipler i Talkpool må de som ser og analyserer selskapet se gode marginer utelukkende i Europa. Afrika fungerer som en fotlenke på selskapet, med all korrupsjon, bestikkelser og risiko som fører med der nede.

Hvis selskapet klarer dette, en snu oprasjon som fører til økt satsning i Europa samt tiltak jeg har nevnt ovenfor, er jeg villig til og bidra i en emisjon på langt høyere nivåer enn i dag.

Også slutt med dette Jorschain greiene, hva har det med IOT og gjøre? Fokus!!

1 Like

De var kun minoritetseiere i Joorschain, bidro kun med teknik (vet ikke hva). Har sikkert solgt den posisjonen for lengst. IoT har full fokus, og per idag er det klar bedring fra tidligere.

Håper å se en oppfølgingsorder fra B-Meters, alternativt Atrium Ljungbeg.

Hype.

5 Likes

Ikke for å være kritisk, men det er ingen ting som er signert ennå. Hvorfor ikke vente med nyheter til kontrakten faktisk er signert lurer nå jeg på… Hvor mange gode nyheter har ikke kommet og kursen har falt?

Kan godt være annerledes denne gangen, men jeg nærmer meg ikke kjøpsknappen før noe som helst gir meg grunn til det😴

3 Likes

Er det ikke veldig spesielt å sende ut en pressemelding før kontrakten er signert? Som du sier, kunne de ikke bare ventet? Eller er det for å få kursen til å gå slik at de kan sette emisjonen for prosjektet på en høyere kurs?

2 Likes

Sannsynligheten for det finnes ja.

1 Like

Det er jo så enkelt at det er litt kulere å si “og mange av disse løsningene kommer vi til å bruke i et potensielt svært prosjekt i midt-østen.” når de viser seg frem på dagens Sqippa samling. Derfor det hastet med å få ut den meldingen i går kveld. :stuck_out_tongue:

Disclaimer, var bare ment sånn halvt seriøst. Men gamechanger om de får i land dette. Blir spennende å se. Liker ordlyden av “is preparing”.

1 Like