Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Positivt med bakgrunn av at ordlyden fra generalforsamlingen var konvertering til «maximalt» 15kr.

1 Like

Ja, veldig bra :+1:

Gissningssvis
https://www.mckinsey.com/our-people/matthias-winter

Helps telecom and media companies to grow their business, shape new markets, and transform their organizations

1 Like

Mye nyttig i den rapporten, trenden på vei :v:

Summering:
Talkpool expects revenues growth and reaching monthly black numbers before the end of 2020 despite major dampening caused by the Corona crisis

1 Like

Ting tar tid, men ok.

• De fortsetter endelig på sporet med å avvikle elendige businesser i land rundt omkring de ikke har noen som slags tilhørighet til, det er bra.
  • De har klart å kutte en del andre kostnader, slik at det faktisk nå ser ut som de er på sporet av lønnsomhet, vakkert.
  • IOT smart buildings ser ut til å fortsette å dra ut i tid. Slik jeg leser rapporten så er de ikke all verden til revenue som er inkludert av dette. Det kan jo både være både positivt og negativt, kort vei til gode tall om de faktisk begynner å få betalt for disse rammeavtalene.
  • Hvor i alle dager kom Sveits fra? Overperformer tydligvis der, men hva driver de med? Panter flasker fra hovedkvarteret? (Ref. tidligere diskusjon.)
  • Som alltid har de en del spennende avtaler under forhandling. Det virker faktisk som om de kan slå seg litt inn på solar siden. Men som alltid så er Talkpool fortsatt mye “potensiale”.

Jeg synes dette var greit nok, de har oppmerksomheten min et kvartal til.

1 Like

Regner med at vi kan bekrefte at det er Matthias Winter. Her fra hans LinkedIn.

Denna person tok alltså 20-22% av selskapet og blir da 2/3 største eier, og gav første lån 60% over kurs. Hva vet han, og hva skal han få til i selskapet? Med Q1 sifrene og vitskapen om at denne man nå har litt å si ifra om regner jeg med att ting kommer snu på onkelig, endelig.

Looking good.

20,00 igen synligt i level 2 … en kær ven viser sit ansigt :slight_smile:

Litt oppklarende angående den major contracten i Midtøsten som det ble snakk om i oktober i fjor. Her er det en investor som har brukt “tens of millions of euros” for å kjøpe en lisens, og ønsket å gi Talkpool arbeidet med dette. Hva dette arbeidet består av er litt uklart. Pga problemer fra klientsiden er dette foreløpig satt på hold.

Hvor er den informasjonen ifra?

Magnus Sparrholm snakker om dette i en av videoene fra generalforsamlingen.

Ah, deltok ikke. Finnes de å finne et sted?

:slight_smile:

2 Likes

Intressant. Mer relevant på kort sikt:

Positiv vinst og cash flow i vår og ut 2021.

KSA avtalet en fet bonus.

Spekulasjon: begynner å lure på om ledningen godtok en mulig emisjon for å åpne muligheter for utlendskt kapital? MW og øvrige i ledelsen har nok en del kontakter og diskuterer strategi. Man åpnet opp for en mulig emisjon inntil 1.5-2.4m aksjer til maks 15 kr. En fullt garanterad emisjon til feks fonder eller eksterne investorer vil sikre opp konvertering av lån og gjeld, samt styrke ekonomien. Vil samtidigt bidra till å bringe frem dolda verdier i selskapet.

Jeg sliter litt med at det skal være positivt å kjøre emisjon for å betale gjeld. Selskapet må jo da ha et vesentlig høyere overskudd for at det skal ha noe for seg.

… Jeg forstår når man gjør oppkjøp i aksjer dog. Stillfront er et godt eksempel.

Har ikke fulgt så godt med her, men hvor mye utvanning har det vært?

Ca. 1,5mill nye ble tildelt M.Winter til 15sek. I tillegg har de muligheten til å utstede ca. 900k til. (Total på 2,4m). Er vel rundt 4,93M aksjer før dette.

Flerfoldige av disse millionene gikk direkte inn i smart building segmentet, skalere opp og klare å levere på inngåtte rammeavtaler. Om pengene brukes på denne måten for å få fotfeste innen sektoren og øke salgstakten er jeg all for. Hadde alt vært øremerket gjeldsnedbetaling og bedring av EQ-ratio hadde jeg vært enig med deg!

Skal de utstede siste rest, så håper jeg de har en klar grunn/plan for det. Hvis ikke så burde dette påfyllet og lovnader om positiv cashflow fra høsten være bra for denne gang.

2 Likes

In MW we trust! Håper selv han bringer litt utenlandsk kapital med seg. Verdt å poengter Jaap Groot er vise president i Semtech, og ny styrelsemedlem i Talk :slight_smile:

Nja, hvis du kan få ned gjelds kosnadene er det jo forsåvidt greit, men det som er bekymringsverdig er stategien til ledelsen om og kjøpe selskaper og tro at du klarer nvokse raskt på denne måten.

Regner med disse nye stor investorene skal ha en hand på rattet og må si CEO virket sliten (syk?) når jeg så youtube klippet AGM, kanskje får inn litt frisk punch i ledelsen?

1 Like

Men hallo! Her skal vi ta knekken på covid-19, og aksjen går ned?!

Glad de avsluttet med denne dog :

« Note: though it can reduce the risk, optimizing the ventilation system does not completely stop the potential spread of the corona virus. Please follow the guidelines from the authorities in your location. Stay healthy & safe.»