Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Myrspoven håndterer 55 bygg og totalt 500.000 sqm yta. Gjennom AI kan man gjøre smarte sensorer smartere.

Tror som nevnt tidligere at selskapets produkter selger seg selv. Reduserte kostnader og energiforbruk. Win-win for kunder.

:sunglasses: :sunglasses:

Talkpool selv er ikke spesielt interessert i å dele, så håper dere har fått med dere at de sammen med Würth ITensis har etablert en ny IOT-business i Sveits.

- "Würth ITensis uses Microsoft as the cloud environment. The new services and offers that are being developed in the course of the reorientation have emerged together with local companies. This is how the IOT business area was set up together with Talkpool."

Det står slik i artikkelen, men jeg regner mer det er arbeid med transformasjon inn mot IOT & Cloud enn en ny “business”. Sannsynligvis mye av forklaringen på hvorfor Sveits plutselig overpresterte i sist rapport. Dette er bare i startgropen, så her forventer jeg gjentakende inntekter fremover.

3 Likes

2 Likes

#myrspoven

Kungsbacka.

https://mfn.se/cis/a/talkpool/talkpool-ag-talkpool-exits-the-mexican-market-cde89de6

1 Like

Enda bedre : https://news.cision.com/talkpool-ag/r/talkpool-signs-important-contracts-in-the-netherlands,c3135292?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Den er fin. Venter bare på at de skal få tilslag til å hjelpe Cellnex satsingen i Sveits også nå!

2 Likes

#Turnaround

1 Like

$texas

edit, var allerede postet

Ericsson dobler forventet antall 5G brukere i 2020, og regner med totalt 2.8 milliarder mennesker i 2025. Gode nyheter.

1 Like
1 Like

DNB teknologi (som forvalter 55 milliarder kr) sier i denne podcasten at det vekter seg over til telecom som underperformet i de siste 5 år.

3 Likes
1 Like

Ser B-meters har lansert en rebrandet OY1410 sensor, og frontet dette som en nyhet nå. I tillegg til at de pusher LoRaWan og smart city løsninger på sin linkedin-side. Aner ikke hva jeg skal bruke denne infoen til, mer som en kurositet. 1410

Sannsynlig neste steg i prosessen med å gjøre b-meters produkter smarte, som annonsert i Q3. Regner med at vi får en oppfølgingsorder i år. Initial order april -19 på €100k.

1 Like

Dette gikk nesten meg hus forbi da jeg leste meldingen i sin tid.
“The net order value for Sickla is SEK 658’147 (approx. Euro 62’000) for the hardware plus a lower amount for consultancy hours and configurations.”
Summen oppgitt er for sensorene only, mens konsulentbidrag og arbeid kommer utenom. En total på ca. 1mill pr. bygg totalt da? Smart Construction as a Service er vel deres egne ord om saken. (ref. NCC meldingen.)
Rimelig kjedelig for tiden, håper vi kunne fått en Slakthus melding (https://www.al.se/stadsutveckling/omraden/stockholm/slakthusomradet) eller noe snart for å få ballen til å rulle.

1 Like

Litt mer fjas rundt den siste avtalen. Sickla er jo et område, og inneholder flere prosjekt, men med tanke på beskrivelse og hvor man er i prosjektfasen, så tipper jeg det gjelder disse to prosjektene (med fokus på tipper.)

I følge “sikre” kilder i Semtech, så er det etterhvert 1,2mill kvm som skal dekkes.

“Talkpool recently collaborated with Atrium Ljungberg, a leading real estate developer in Sweden, which would facilitate the deployment of LoRa-based sensors to monitor more than 1.2 million square meters of real estate in 2020. Connecting its properties with LoRa-based applications offers substantial cost savings as a result of reduced energy waste. Additionally, Talkpool’s LoRa-based solutions assist in establishing building compliance with leading sustainability initiatives, including the LEED and BREEAM certifications, to maximize real estate return on investment (ROI), as well as attract and retain tenants.”