Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Talkpool ser heldigvis ut til å være på riktig side av historien, LoRa ligger bra an til å bli den foretrukne standard, og nettverket bygges rask ut i flere land as we speak.

https://www.everynet.com/blog/everynet-and-lysir-partner-officially-launch-their-lorawan-network-iceland

3 Likes

For håpe de har gjort noe riktig, tillitten til ledelsen er jo helt ødelagt i markedet, kun en ting som kan flytte kursen her og det er gigant prosjektet i midt østen eller flere kvartaler med positive bunnlinje.

Nei, de skal ikke beskyldes for å være verken transparente eller aksjonærvennlige. IR er vel mer eller mindre ikke-eksisterende også. Men så lenge de klarer å levere noen tall som kan tyde på at de er på vei til å bli profitable fremover så skal jeg ikke klage. Adm.- og personellkost de siste kvartalene har hatt en stabil og fin reduksjon, slik at marginene har sett ok ut selv om Haiti har vært helt kaos. Tyder på at det hjelper å kvitte seg med disse dyre innteksstrømmene de “betaler” for i utviklingsregionene. Mulig de får noen utgifter tilknyttet avviklingen i Mexico nå i Q2, ellers har jeg god tro på at vi kan bygge litt på Q1-trenden og nærme oss overskudd.

Som en fotnote så har Vasakronan akkurat fått tildelt et stort grønt lån for å oppgradere bygninger tilsvarende flere ti-tusen kvm i Talkpool sine kjerneområder, herunder co2-og temp overvåking/styring. Det er slike jobber det er viktig å sikre, så blir det nok bra til slutt. Det har jeg iallefall satset på! Selv om jeg ser sjansen for at jeg ender opp som klovn på bakgrunn av det! :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror ikke på ett ord ledelsen sier lengre, de får komme med bevisene i bøkene.
Tror det var tilbake til høsten-18 jeg prøvde og få CEO til og forstå at de måtte komme seg ut av disse U-landene.
Men nok om det, jeg sitter forsatt, jeg har tro på at selskapet skal bli profitabelt i fremtiden og kommer til og øke beholdningen hvis de beviser at de er på rett vei.

Hvorfor sitter du når du ikke har troen på ledelsen? Jeg kan ikke se for meg at en ledelse som er inkompetent kan styre et selskap til profitt.

Ett av kriteriene mine for å være i et selskap er at ledelsen er troverdige. Høres ikke ut som du mener de er det?

1 Like

Man kan si mangt om kommunikasjon og IR, men for min del så har styreleder, founder og største eier Magnus Sparrholm alltid opptrådt ryddig og nøkternt i forhold til situasjonen. Det har aldri vært noen store forsøk på å snakke opp noe som ikke er verdt å snakke opp, heller ei i oppdateringen fra siste GF. (https://www.youtube.com/watch?v=CFzrLGigBW4) De har nok villet for mye, og vært litt foran sin tid på diverse satsninger. Om de klarer å snu alt dette til noe positivt vil tiden vise, men personlig er jeg glad de igjen fokuserer på core-values, og satser hardt på digitialiseringen innen telekom. Stort marked fremover, hvor de allerede har et godt fotfeste. Med det i bunn, så kan det bli bra om salgsvolumet også tar seg opp fremover i IOT-satsingen.

CEO Erik Strømstedt, håper han er god i day2day operations, for utad gløder ikke akkurat av engasjement. Lite synlig, og IR-posten han er satt opp på er som sagt tynn suppe.

Ellers finnes det en del personer på teknologi-biten som ofte er ute å representerer, og som det faktisk går an å snakke litt med.

Mange eksempler på flinke folk som har feilet, men jeg ser det ikke som negativt at Matthias Winter er villig til å satse over 20 mill av egen lomme på dette. Med 23 års erfaring fra kanskje verdens ledende konsulentselskap, Mckinsey, innen feltet telekom og high tech, så burde han ha noe kjennskap til hva som rører seg rundt omkring, og mene at det faktisk finnes et potensiale her. Har nok mer peiling enn meg ihvertfall! :slight_smile:

Ellers er jeg ok fornøyd med styresammensetningen, hvor de har fått inn en del folk i strategisk viktige posisjoner andre steder, slik at det burde være mulig å skape visse synergier på flere felt.

2 Likes

Jeg har ikke sagt at ledelsen er inkompetent, jeg sa at jeg ikke tror på det de sier, de har lovt oss bot og bedring i 1,5 år nå.
Jeg får troen på ledelsen igjen nå de viser 2-3 kvartaler med positiv bunnlinje.

1 Like

Stille før stormen…
Mitt råtips blir nok at denne skal opp i løpet av uka :wink:

image

image

1 Like

Ska ikke mye til for å pushe denne til 20. Tror majoriteten av supply er borte fra siste årets konsolidering. Ifølge siste rapporten regner de også med revenue growth og sorte sifrer i 2020, så bare krysse fingrene. Regner de med revenue growth så regner de med flere ordrer i løpet av Q3-Q4. MA 200 har begynt å peke oppover, og det fløder inn en del pocket pivots på nåværende nivå.

3 Likes

Digicel med vellykket restrukturering av gjeld, og klare til å fortsette å kjøre på. Da slipper vi å bekymre oss for det.

Ellers bør man legge til denne setningen i samme sak :

“Our Caribbean markets, including Jamaica and Trinidad have been most impacted by COVID-19 while Haiti and the Pacific markets, including Papua New Guinea have been the most resilient.”

Det er også gode nyheter for Talkpool`s business.

2 Likes

Ny storsatsing i Sverige, hovedsakelig på LoRa-nettet.

Samarbeid med Stadshubballiansen, så mulig TP havner borti dette også.

Edit : La til link for referanse. Ganske trolig at man får en rolle i dette.

1 Like

Selvsagt får man det. Selskapet kmr kontinuere å presentere gode nyheter fremover. Dette spegles ikke i kursen foreløpig, da selskapet har underprestert siste årene og mistet fortroendet hos markedet. Så fort man snur sifrene, og kontinuerer leverer gode pm så kmr utviklingen. Tror oppsiden er svært stor på sikt.

1 Like

Det er vel her samarbeidet mellom TP og Myrspoven bør komme til sin rett.

2 Likes

Ledd i å bedre eqt.

Små viktige beslutt.

300.000 euro order.

https://mfn.se/cis/a/talkpool/talkpool-ag-two-new-telecom-engineering-service-agreements-from-nordic-companies-in-pakistan-f9e352ea

2 Likes

Fortsetter det gode samarbeidet med Ericsson og Telenor eller?

Aksjen begynner tighta til i weekly.

Snart på tide igjen :money_mouth_face: Ifølge sparrholm har noen brukt “tens of millions of euro” for lisens og vil gi til talkpool. Tenker at det ikke er en tilfeldighet at MW og company joinet med 20 MSEK å backa opp med.