… stærk aktivitet i dagens handel; nogen der véd noget?
Det har vel tørket inn for selgere, en gang må jo de også bli lei av og selge
Men fra spøk til alvor, har nok med denne og gjøre, dette viser at det ligger store kontrakter der ute.
Ser ut som vi er på vei å bryte opp over ma 200 denne uken. Target 20 kr? 42% opp sammen med Q2?
Noen som snakket med den nye store eieren Mattias Winter? via email eller telefon.
Hadde vært intressant og høre hva mente om caset siden han har lagt 20Msek på bordet, han er vel heller ikke insider pr nå såvidt jeg vet.
Her finnes mail.
takk,
Skal tilegge jeg sendt mail og. Han er out of office til 10 August.
ok, da er det ingen vits for meg og ta kontakt, la oss få vite om han kommer med noe intressant da
Der var det tomt gitt.
Verdt å ferie disse dagene! Men på tide Talkpool får smake litt på bulltrenden. Til tross for historikken har man gjort mye riktig i det siste.
Dagens omsætning er den største målt på år til dato; aktien lukker endvidere på dagens højeste niveau … håber på follow through fredag.
Ingen selgere å se. Som flertallet market wizards nevnt så er 1-2 år lang konsolidering på all time low nok tid til å rense ut majoriteten av utålmodige eiere. De som selger nå er kortsiktige swing traders. Man kan pushed denne alene til 20 idag. En liten positiv nyhet så tar vi 52w highs.
Har pantet flasker og børn; står klar til at hjælpe med push gennem 20,00.
Synes det ser flott ut for en test av 20-21 kr området. Forhåpentlig litt konsolidering der før en evt breakout ut av den mangeårige trenden. Lær sannsynlig trenges en pen trigger, kanskje det blir Q2 rapporten nå i August? Regner med at total omsetning kontinuerer å minke, samtidig som EBIT stiger. Selskapet har tydelig annonsert positive sifrer på siste rad i år. Nå når vi entrer Q3-Q4 er forhåpentligvis også diskusjonene rundt Saudia Arabia avtalet igang. Det potensielle avtalet ligger på +240 MSEK/år i totalt 5 år.
Blir spennende å se. Har du noen tanker om Q2-resultatet?
Ellers kunne jeg ikke unngå å se at, @kula trekker frem TP som sin favoritt de neste fem årene. Av det inntrykket jeg har fått igjennom forumet, så har du slått meg som en investor med god greie på sine saker, så jeg synes det hadde vært veldig interessant å høre dine tanker om hva som trakk deg inn i dette!
Måske interessant at høre, hvad andre investorer har lagt som grund for indgang i selskabet.
Camouflage kjøptes 2015 till 2.8x ebitda, €900k.
Siden dess 25% årlig tilvekst. Omsetter ca €3 meur i år. Med økt fokus på nischat tns og implementering av IoT ligger man nok på 35-40% nå.
Med andre ord ca €1 meur i EBITDA i år. Hele konsernet handles derfor til ca 8x ebitda idag, på kun Camouflage.
Men skal sies at Talkpool ag eier ca 65% av Camouflage.