… og mens vi venter på 20,00, føler én eller anden aktionær eller algo behov for at sælge 1 aktie til 15,55
Kan tenke meg neste “onkelige” salgsnivå er 21-22 kr. Lær kreves noen gode nyheter for å trå igjennom den nivån, ska dog sies volumene på 52w all high var minimal. Majoritet av supply var 14-16 fra Oktober.
UBS inne å handler igjen denne uke. Totalt ca 10k aksjer så långt. Schweizere?
Med kontor og opptakende aktivitet i landet, så er det ikke unaturlig å tro det. På tide at det vises interesse fra den kanten også, så det er bra. Tok en titt på handelsloggen da UBS begynte å handle for noen dager siden, og har ingen notater på kjøp fra den megleren fra perioden mars-aug iallefall.
Min generelle teori er at etter MW tok 20% av selskapet att investor aktiviteten fra Schweiz og kanskje fonder (?) kommer til å øke. Selskapet i utgangspunktet har vært drevet av ingeniører, ikke business mennesker. Med ny ledelse fra bland annet Semtech, så kommer det inn ett business mindset med fokus på tilvekst og gevinst. Med MW som kapten synes jeg det absolutt ser bra mye bedre ut nå. Eneste risikofaktoren jeg ser fremover er Corona med bla. påvirkning av salg og ordrer.
“Helps telecom and media companies to grow their business, shape new markets, and transform their organizations”
Dette har han gjort gjennom verdens mest renommerte konsulentselskap i 23 år, så noe kompetanse og nettverk bør han kunne komme inn med ja! Som du er inne på, tror nok dette kan gjøre godt i et entreprenørdrevet selskap å få inn litt andre typer med andre egenskaper. Blir spennende å se hva de kan utrette. Jeg er av den tålmodige typen, og har fortsatt troen på at dette blir noe til slutt!
Hadde Stromsted valgt og forlate CEO stillingen då begynner vi og snakke
Synes han får ufortjent mye stryk. De bygget tross alt opp selskapet fra 0 - 100 Msek, med årlig vinst i 15 år. Det var dog satsningen på IoT som var litt for mye for dem med litt uheldigheter underveis. Kan være enig i att en VD med mer erfaring innenfor affære virksomhet hadde vært aktuel. Men tviler Erik slutter.
Noen bør ta på seg at selskapet ikke leverte som lovet, de skal ha grise flaks hvis de når 2021 målene.
Se Zwipe, ut med «nedgangs VD» og inn med ny turn around VD
Fra det ene til det andre, vet vi om Talkpool har sett muligheten her?
Vel fra spøk til alvor, Talkpool er tilstede i mangen u-land og hvilken typisk industri er størst der?
Beklager seint svar! Ferie her hele mnd… Legg heller ikke for mye vekt på hva jeg kommer med her. Da jeg er en helt vanlig amatør, når det kommer til investeringer i aksjer.
Holder på å sette sammen en miniportefølje av 8-10 selskaper. Et av de er Talkpool.
Tok inngang her i midten av mai, da jeg mente at den hadde “bunnet” ut teknisk. Etter covid 19 gjorde sitt inntog her til lands.
Aksjen har jo ligget i en fallende trend siden den var opp på 46.50 i januar 18.
Mitt håp er at ledelsen i selskapet bla. klarer å utnytte coivd 19 situasjonen til å markedsføre sitt lo T -tilbud ( bedring av innendørs luftkvalitet). Slik at de kan få et oppsving i salget her. Om de er kapable til det vil tiden vise. Link til artikkelen her https://talkpool.com/indoor-air-quality-and-iot-lessons-from-covid-19/
Ser en på chartet i dag, er det et lite rektangel under utvikling. Ved bekreftet brudd opp over 17,7-8. Er potensialet 22 - 22,5. Men da trenger vi nok noen gode nyheter i tiden som kommer.
Hva tror dere @Defender @colzjek
Ifølge AMG møtet når man sorte sifrer månedsvis fra H2. Neste uke blir mao siste rapporten med svake sifrer. Samtidig regner de med omsetningstilvekst på helåret.
Kan man håpe på litt nye insiderkjøp etter Q2 neste uke?
Blir bare spekulasjoner, men er det noen som har sett på P/E på Sivers?
Jeg er mer interessert og se hvilken total utviklig selskapet har hatt, de kan ha valuta tap eller taps avsettninger som er uten for deres kontroll.
Hadde ikke gjort noe om Erik S eller Stefan L (Jeg er ikke på fornavn, bare er så dårlig på å huske etternavn.) tok noen aksjer for symbolikken i det, men ikke noe jeg forventer.
Q2 blir vel ganske lik Q1 vil jeg tro. Ønsker å se fortsatt kontroll/decrease på kostnadssiden, mens revenue holder seg noenlunde stabil/svakt synkende. Da vil vi fort denne divergensen bringe oss over på riktig side allerede i neste kvartal. Forventer også noen kostnader knyttet til Mexico som vil ødelegge litt.
-
Ellers har de allerede guidet omsetningstilvekst i Nederland ja, hvor mesteparten av tilveksten vil komme i H2 gjennom utskiftning av 20 nye tårn for Cellnex. Denne businessen med tilsyn, vedlikehold og bygging av 5G-master er jeg stor fan av, og kan bare tenke meg hva som skjer fremover når nettverket skal gå fra “leketøy” til å serve (Brainfreeze, klarer ikke komme opp med det norske ordet) industri, automotive etc. Krav til driftsikkerhet kommer til å bli skyhøye, Talkpool er glimrende posisjonert for mange kontrakter fremover. “These contracts strengthen TalkPool’s position in the Netherlands and will create various opportunities for additional contracts in the country.”
-
I tillegg kommer hele kontrakten i Pakistan til å bokføres i H2. “The work is being ramped up during the summer of 2020 and the contracts have a combined value of approximately 300’000 Euros this year.”
-
Morsomt om de kunne meldt at salg på spesielt indoor-sensorene har tatt litt fart nå som det er “sesong” for dette.
-
Så har de et utall prosjekter som vi gjerne kunne fått en oppdatering på, som avløpene de gjør med Folksam, B-Meters?, NCC?. Gjerne litt mer info om Solar Prosjektet i Pakistan. Sveits, og om de kan skalere opp videre der, allerede involvert i Cloud med Wûrth Itensis.
-
Fortsetter de ryddeaksjonen? Botswana og Kenya burde vel stå for tur?
Så tror Q2 blir sånn passe kjedelig, mens vi forhåpentligvis kan begynne å glede oss inn mot høsten!
Ja sant. Tror også Q2 blir nokså lik Q1. Heldigvis tok de majoriteten av kostnader i Q4. Det viktigste for meg nå i Q2 blir at SG&A kostnader fortsetter minke. I tillegg håper jeg på en bedring av soliditeten da MW konverterte aksjer tidligere i år, og selskapet kan kvitte seg med en del gjeld.
Jeg håper også at de kan begynne skille på IoT och TNS i rapportene fremover. Acconeer, et annet sensor selskap. Omsatte totalt 4 Msek i H1, nettores på -35 Msek. Verdi på 500 Msek idag. Vil få fram IoT sifrer i rapporten!