Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

P/E er kjedelig, her mener jeg vi bør verdsettes på samme P/S multiple som Sivers. Det vil si ca. 1187 i kursmål! Very much joking, men HVIS de klarer å bedre EQ og samtidig snur til overskudd, så vil de med sin verdsettelse og net sales begynne å fremstå som ganske billig sett mot andre konkurrenter.

Som sammenligning:

Q2 - 19
EBITDA 0.9%
EBIT -0.7%

Q1 -20
EBITDA 0.1%
EBIT -1.9%

Sista kvartalet med negativ EBIT imorgen? Blir gjerne positivt overrasket.

2 Likes

Er det noe jeg har lært meg, så er det at Talkpool rapportene sjeldent overrasker positivt! :slight_smile: Jeg har egentlig innregnet minus i morgen, men så lenge de viser at de er på vei til å holde guidingen sin med å bli cash positive fra H2 og utover, så er jeg greit fornøyd! Spennende blir det uansett, lykke til!

Har ikke fått lest så nøye, men dette virket æ være ca. som ventet? Litt i minus, opprettholder guidingen om overskudd i H2.
Flott at de klarer å fortsatt stabilisere cost, mens revenue forblir stabil. En del preget sv covid, så bør kunne være bra oppside fremover? Noen som har fått gått igjennom og har noen takes?

Skrev en kommentar på twitter.

1 Like

Dette var nesten bedre enn jeg turte og håpe på, noen valuta tap som jeg nevnte tidligere.
Samt de har fått kontroll på kostnadene.

“Group Net Earnings
approached a black zero at the end of the quarter and
break-even is still expected during the second half of
2020 in spite of the slowdown.”

Etter og ha lest rapporten har jeg blitt styrket i troen på at turn around er et faktum, Tyskland,Nederland, Hatiti skuffer på og outperformer.
Og fått solgt Haiti og økt eierskap i Nerderland hadde gjort seg nå.

1 Like

Ja, rapporten bedre enn ventet. Jeg forventet meg negativ ebit. Isteden chocker de med 1.8%!

I tillegg ser det ut som nye ledelsen diskuterer planen fremover mot 2025, blir høy intressant å følge.

Talkpool er per idag i min favoritt situasjon hvor jeg elsker kjøpe micro caps. Lavt antall utliggande aksjer, nær turn-around, høye insider holdings, inga fonder, en spesiell nisch.

Jesse stine material.

1 Like

Jeg ønsker primert Haiti solgt for de er utforbi kjerne område til Talkpool, samt dette salget kunne ville forhåpentligvis kunne synliggjøre verdiene i selskapet.

Jeg sitter pale med mine 55.000 aksjer.

Mr Market didn’t get the memo.

Kun et spørgsmål om tid før den kravler videre op. Selskabet er jo de facto på rette vej, men som flere skriver kan det være, at det første store ryk først kommer efter Q3 rapporten.

Sidder også roligt på puljen.

Med overskriften “Omsetningen sank med 12%” i alle artiklene om rapporten, så vinner de nok ingen nye umiddelbare fans. :stuck_out_tongue:

Akkurat det samme. Fordi når selskapet først øker omsetningen og EPS flere kvartal i strekk så er det vi som ser sjansen som vinner stort. Er ikke annerledes i Talkpool enn andre selskaper. Selskapet holdet høy TAM innom TNS og IoT, finnes mye markeds andeler å hente de neste årene.

Kursen kommer stå bra mye høyre enn det gjør idag.

https://newsroom.neom.com/neom-launches-infrastructure-work-for-the-worlds-leading-cognitive-cities-in-an-agreement-with-stc

Det går fremover, kanskje avklaring i løpet av okt/nov?

1 Like

Ser meget bra ut innfor 2021 i Talkpool, med start Q3 i år. Mange triggers fremover som kan sette fart på kursen.

Endelig.

Jeg må innrømme at jeg ikke ser det helt store i tallene, de er jo stort sett verre enn de var tilbake i Q1/Q2 2018. Nå var vel kursen endel bedre da også. Det er vel først når de leverer på guidingen for H2 2020 at man kan snakke om gode tall.

2 Likes

Ser man tilbake historiskt så er det svært gode tall på gang. Du må ta investeringene og de store utfordringene i Haiti til betraktning. Tallene er på vei riktig vei, og for en god kursutvikling er det nøkkelen.

Kraftig stigende eps er det enda relevante. Q2 i år beste kvartal på 2 år, og med det følger økt IoT omsetning samt nye ordrer.

EPS på vei opp fra -3,51 (Q4 19) til -0.53 (Q2), men EK er nok et rødt flagg for mange.

EK lær bedres gradvis fremover. Fokus videre er redusering av SG&A samt amortering av gjeld. Framtida resultat lær også brukes til amortering.

Finnes inget mer sexigt enn et microcap med pågående turn around. Just wait and see :slight_smile:

Det er sikkert semantikk som gjør at vi har diskusjonen. Trenden er forsåvidt god, mens tallene for seg ikke er imponerende.