Ett kommande avtal i forbindelse med NCC ramavtalet?
Glimrende; fokus på key markets er vejen fremover. Dette blir bra.
Damn! Utbytte på vei nå!
50k Uganda shilling. Det er vel 120 blanke rene NOK
Men ja ser poenget med å fjerne meningsløse foretak.
Mange sarkastiske kommentarer fra deg de siste månedene.
Ser mer ut som man er i begynnelsen av fase B.
Test av SCLX ser ut til å være der hvor du har satt shakeout. Toppene i mellom er bare en egen struktur i seg selv med flere tester. Så alt mellom SCLX og shakeout er fase A.
Husker jeg kommenterte en stund tilbake angående området etter AR, hvor prisen holdt seg i øvre halvdel, og at dette så bullish ut. Men forsøket, UT, som kom har ingen bullish kvalitet over seg. Ingen midlertidig forpliktelse over AR punktet. Hele denne strukturen er en egen TR i seg selv, men det har du sikkert sett selv og.
Resultatet endte med en test av SCLX, som lagde en lower low i det du kaller en shakeout, også kalt Sow, på forhøyet volum hele veien ned.
Etter fallet på relativt høyt volum i forhold til resten av rangen, er volumprofilen flat. Prisen stiger, men teknisk er det ikke moment eller kvalitet i bevegelsen.
Man har da 2 muligheter. EoM (Ease Of Movement) eller Weak Hand Rally.
Foreløpig heller jeg mot weak hand rally basert på volum, volatilitet, og en SOW i forkant.
Da mangen andre punkt er lettere å identifisere, vet man aldri om man har hatt en EoM eller Weak Hand Rally før man ser reaksjonen i etterkant. Da begge viser de samme egenskapene.
Kan mest sannsynlig forvente en form for reaksjon snart ettersom prisen nærmer seg toppen av rangen. Makter den ikke å teste AR/UT området er det fremdeles svakhet tilstede. Når denne reaksjonen kommer vil det fortelle mye om tilstanden/kvaliteten på etterspørselen.
Men jeg stusser litt på bruken av LPS og LPSY, da begge disse er noe man har i fase C/D. Hvis den bare skal teste bunnen kan det ikke være LPSY. Da en enkel test av bunn i selve tradingrange indikerer enten at man fremdeles er i fase B eller man er kommet inn i fase C. Hvis du har eksempler hvor dette er brukt fra Stockcharts eller lignende hadde det vært interessant å sett.
Du kan ikke basere alle grafer på en “klassisk TR”. Det er ikke representativt for børsen eller illikvide aksjer. Jeg tolker grafen sånn her. Jeg kan forøvrig være enig i din “weak hand rally”, men det skal settes i perspektiv med illikviditet. Dette er ikke en aksje som florer med flertalet eiere. Majoriteten er svensker, og det finnes kun 800 eiere på AVA, Nordnet usikkert. Store fluktuasjoner i kursen er å forvente.
Likviditet = sikrere TA = Sikrere wyckoff
Noterer også at en nervøs sjæl, sannsynligvis fra tekinvestor solgte idag
Det gjør jeg ikke heller. Men jeg definerer BIAS og ser etter spesifikke hendelser før jeg setter faser. Da fasene ofte har sine kjennetegn som bør bli bekreftet/avkreftet for å sette korrekt BIAS. Har man feil BIAS, eller feil fase, bommer man med timingen og i værste fall man misstolker en UTAD i fase C for å være en UT i fase B.
Når det er sagt så ser jeg logikken og tankene dine bak chartet du postet nå. Og er enig i mye.
Det jeg er usikker på er AR i fase A. Da den ikke har en ChoCH karakter over seg. Man har tilsvarende rally andre plasser i trenden på vei ned. Selvfølgelig kan det være Fase A, slik du har definert det, men for min del trenger jeg mer for å bli overbevist.
Men som du skriver, dette er slik du tolker chartet per dags dato. Om jeg tolker fase A senere har egentlig ikke så mye å si i det store bildet, da det er fase C/D man er på utkikk etter. Det er her man optimalt vil ta entringene sine.
Men noen grunn til at du kjører forskjellig definering på daily chart og weekly charts?
F.eks rally fra bunn og opp til første UT i daily har du lagt i fase B, mens på weekly ser det ut som du har definert det som i fase A, som AR fra SCLX ? Og SCLX på daily er definert som PS på weekly?
Personlig har jeg ikke tatt noe posisjon enda på talkpool. Har foreløpig bare ASK kontoer, og var ikke mulig å handle talkpool på disse. Prøvde å ta en posisjon på testen av shakeout tilbake i mai, men det gikk ikke. ASK kunne tydeligvis ikke handle på Nasdaq First North
To be fair så har jag ikke brukt mye, eller nøye tid på teknisk analys i Talkpool. Selskapet har siden start vært et nøkkel innehav i form av langsiktighet, et nytt kapitel i min investeringskarriere. Kan hende jeg definert feil et par tider, men denne la jeg litt tid på nå og sånn jeg ser på det foreløpig.
Med det sagt; jeg handler nesten kun på TA når jeg først handler. Men slik som altid er jeg kun en observatør. Er helt innforstått med at kan bli bra eller bli feil. Vi handler på spekulasjon om att man definisjonsmessig har rett - men respekterer risk og selger dersom det viser seg man har feil. Synes trenden oppover nå er viktig, og vil bli avgjørende for om kursen skal ned og teste bunn igjen, eller om trenden vedvarer.
Ouff, kjipt.
Det ble nevnt under Intelligent Fanatic, A masterclass in microcap investing. Stemmer at Talkpool er akkurat der.
Har dette endret seg noe? 3 år senere, og vi har ikke blitt så mange mer eiere
La oss bare konkludere med at forventningene var alt for høye, og det før kostnadene begynte stige raskt med forsinkelser inom IoT.
“we were ahead of our time (…) the future has now finally arrived” Erik Strömstedt, 15. 2020 -
Så får vi bare håpe at vi begynner å nærme oss noe
Med EBITDA opp 300% QoQ to kvartal i rad så regner jeg med sorte siffer fra og med Q3. De regner også med omsetning tilvekst og uptake i forsinkede IoT og tns avtal nå i H2.
En uintressant uke. Ca 52k aktier skiftet hender med AVA som solgte dolt @ 15 kr. Ca 13-15.000 kvar dolt.
Dolde 15 kr orderen allerede borte? Hmm
… ligger et par left overs på 15,20 og 15,40; muligt det er de sidste krampetrækninger inden den fortsætter mod 20,00. Hvis ikke denne uge, så næste uge … trenden er givet imo.
Aktøren har kun ca 10k igjen.