Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Litt interessant video som viser blant annet hvor stor utbredelse The Things Network begynner å få.

1 Like

Var de klar då?

image

Lå det ikke en 15.000 post ute på sluttauksjonen i går, eller var jeg bare litt tidlig på mimosaen?

1 Like

Boris, en av Talkpools menn i Scorewater prosjektet som driver å videreformidler.

1 Like

Basert på close igår så ligger det 9800 aksjer igjen fra AVA på 15 kr.

1 Like

spørs om ikke de kom for sent.

En route til 20 kr for forsøk på trendtak og 52w high.

Selskapet skal i samråd med nye ledelsen annonsere en ny 5 års plan med ekonomiske mål. Som nevnt i siste rapporten legger man full fokus på Europa + ME inom smart segmentet. Dertil øker man fokus mot nischet TNS som holder høyere marginaler. Man har allerede kvittet seg med majoriteten av høyrisiko land.

Jeg tror selv man kmr legge seg rundt 50 MEUR med 12-15% EBIT, og det er eksklusive det potensielle projektet man annonserte i fjor verdt +24 MEUR.

Kan hende jeg regner med for lav EBIT, da de selve har annonsert 50% BM og 30% EBIT for IoT. Faller helt på hvor mye IoT omsetning de regner med, men estimerer 40-50% av total revenue.

Tanker @colzjek @Defender?

Når forventer du at de skal opp i 50MEUR revenue? Og hvilket segment innen iot tenker du vil stå for hovedsaken av den veksten? Skal se litt hva jeg har regnet på ila helgen, men mtp posisjonen min så har jeg gode forventninger om økning i både revenue og marginer utover nå.

Nye 10k på kjøp, tydligvis en AVAnzer som har lasta opp litt i det siste? Noen som føler seg truffet?

God helg! :blush:

Jeg ser tre primære fokusområden for selskapet der jeg tror man kommer omsette majoriteten av revenue utover TNS som er deres mest holdbare revenue med langsiktige kontrakt.

Vannlekkasje med deres nye golvbrunn. Og motiveringen til hvorfor er enkel: aktørene de arbeider sammen med i projektet. De annonserte nyligen at de håper lansere den nå i Q2. De har tatt fram produkten i samråd med, og på bestilling fra Folksam & Anticimex. De to selskapene kommer gjøre jobben med å pushe golvbrunnen til kunder, talkpool står kun for produktet.

Luftkvalitet & energi management samt smart city segmentet med BREEM sertifisering er nummer 2 & 3.

Regner med at de kan omsette 5 - 20 MEUR årligen per segment.

1 Like

Hvis de klarer 15-20% EBIT bør vi være fornøyd.
Men tror vi bør forvente mer konkurranse i alle segmenter, og jeg håper at de setter ett edrulig mål.
En ting er og kjøpe seg omsettningen, det er en ganske annen ting og vokse mye organisk på kort tid.
Jeg har ikke tro på at Talkpool klarer og nå en omsettingen på 50mill eur i 2025, kanskje 35-40 Mill eur.

Jeg pleier og si til forretningspartner min at “Omsettningen betyr pøkk, det er bunnlinja som teller!”
Hvis de kunne fått solgt unna feks Haiti hadde det vært enklere og regne på resterende.

3 Likes

1 Like

Amazon + LoRa = sant.

1 Like

Sementerer vel det faktum at LoRaWAN ser ut til å bli den foretrukne protokollen. Godt å se at TP er på VHS (og ikke Betamax) sin side av historien iallefall!

2 Likes

Om du spør meg, et bevis på at Talkpool var langt foran markedet ved IPO i 2016. De har hatt ferdige løsninger i flere år, samtidig var markedet ikke redo, og mange andre noterede selskaper kun i prosjekt stadie.

De var foran sin tid, og det har gitt mange gode pilot prosjekt med gode resultat som i år begynt å lande i avtal (AL, NCC, m.fl.)

17 kr agerer kortsiktig motstand. Skal vi følge trendkanalen oppover så ser tiden rundt November-Desember intressent ut dersom trenden fortsetter. Nokså intressant faller det sammen med Q3 som forhåpentlig er begynnelsen på Talkpool 2.0

2 Likes

Har dette noe med Talkpool å gjøre?

…talkpool er en aksje?

trodde det var noe lignende som “småprat”

:sweat_smile:

1 Like