Utifra informasjonen så synes jeg det var veldig vanskelig å skjønne hva dette egentlig går ut på.
“is to implementing IoT solutions to monitor CO2 levels indoors in an effort to protect consumers from harmful air quality”
Er dette relatert til spesifikke oppdrag, eller bare salg av sensorer? Salg av sensorer gjør de jo uansett gjennom andre kanaler, litt rart å opprette et samarbeid med Tektelic for oppsett av gateways i så måte. Mulig dette er en slags pakkeløsning, hvor man gjennom et samarbeid med Tektelic får solgt hele “pakken”? Uansett hvordan jeg leser det, så er iallefall TP initiativstaker.
Dette er jo selve kjernen i IoT-virksomheten, smarte løsninger i smarte bygg, så at de ekspanderer salgskanalene utenfor EU og Midt-østen ser jeg bare på som utelukkende positivt. Jeg har egentlig frem til nå bare regnet Sverige som hovedmarked for smartbuilding segmentet, om de nå faktisk kan penetrere markedet i flere land, så åpner jo dette for helt andre forutsetninger. Men som sagt, jeg tar store forbehold her pga jeg er veldig usikker på hva som faktisk står i artikkelen.