Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Talkpool påbegynt business i Kanada :ok_hand:

Talkpool is to implementing IoT solutions to monitor CO2 levels indoors in an effort to protect consumers from harmful air quality. TEKTELIC is supporting this initiative by providing Best-in-Class KONA Micro Gateways to provide a reliable End-to-End IoT solution!

2 Likes

Var det iht strategi om og satse EU og Midt-østen? :thinking:

Utifra informasjonen så synes jeg det var veldig vanskelig å skjønne hva dette egentlig går ut på.
“is to implementing IoT solutions to monitor CO2 levels indoors in an effort to protect consumers from harmful air quality”

Er dette relatert til spesifikke oppdrag, eller bare salg av sensorer? Salg av sensorer gjør de jo uansett gjennom andre kanaler, litt rart å opprette et samarbeid med Tektelic for oppsett av gateways i så måte. Mulig dette er en slags pakkeløsning, hvor man gjennom et samarbeid med Tektelic får solgt hele “pakken”? Uansett hvordan jeg leser det, så er iallefall TP initiativstaker.

Dette er jo selve kjernen i IoT-virksomheten, smarte løsninger i smarte bygg, så at de ekspanderer salgskanalene utenfor EU og Midt-østen ser jeg bare på som utelukkende positivt. Jeg har egentlig frem til nå bare regnet Sverige som hovedmarked for smartbuilding segmentet, om de nå faktisk kan penetrere markedet i flere land, så åpner jo dette for helt andre forutsetninger. Men som sagt, jeg tar store forbehold her pga jeg er veldig usikker på hva som faktisk står i artikkelen.

Først må de vise svarte tall på bunnlinja før de tar på seg mer utgifter vedr. oppstart ny branch.
Dog tror jeg ikke de har startet opp en ny branch der borte, er vel bare snakk om et samarbeid.

Læser ikke den artikel som noget, der medfører højere udgifter eller investering fra selskabets side. Her er der vel tale om et regulært samarbejde med salg af sensorer og software (as a service).

Selskabet må nu fokusere på at færdiggøre den kommende hovedplan for de næste 5 års strategi og fokusområder.

I bunn og grunn enig i begge ovennevnte. Som sagt, det virker som et samarbeid/evt et enkeltprosjekt/pilotprosjekt, og ingen ny gren av virksomheten. Og slik synlighet er jeg all for. :slight_smile:

Tror ikke Kanada er ett nytt fokusområde, faller bare inom ramen av deres salgsvirksomhet av sensorer. Gjennom samarbeid slik som disse får de hjelp til å pushe ut produkter og salg gjennom en 3-part. Sensorer bygges i Sverige og kan sendes verden rundt.

Bare limer inn Magnus Sparrholm sin kommentar til dette.

“this is a game changer for the Internet of Things industry with LoRa going from patchy campus-coverage to something bigger”

La oss håpe det faktisk kan bli en game changer for IoT satsningen til Talk da!

1 Like

Dager etter Amazon meldte sitt LPWAN intresse kutter teknologi konkurrenten Sigfox ned 12% og endrer strategi.

https://www.telecompaper.com/news/sigfox-plans-to-cut-12-of-workforce-amid-complicated-year--1355130

Begynner LPWAN konsolidere sig selv som en industriell standard?

2 Likes

Kan andre bekræfte, at TALK er ca. 4,18% oppe før premarket åbner? Jeg har checket samtlige porteføljer og de viser alle et plus for dagen.

Intern transaktion eller NordNet der korrigerer?

Valuta endringer sannsynligvis.

Fra Nordnet
Verdipapirer notert på Nasdaq: Alle verdipapirer notert på Nasdaq har feil siste pris(fredag) på kontooversikten. Nasdaq jobber med å fikse problemet.

1 Like

Går rykten om att talkpool presenterer på Neventus Technology Summit 6 oktober. Har ikke klart å bekrefte det ennå.

1 Like

Nevermind, confirmed.

Fikk også denne av en fyr på Twitter, men er mer skeptisk til slike mail #FAKENEWS

Upphandlingsprosjekt?

2 Likes

Vi burde snart høre noe vedr Midtøsten prosjektet

Noen som har fått svar fra IR? Det må være fake news ja! :stuck_out_tongue_winking_eye: Men bare en ting å gjøre, det er å få denne herremannen til å sende samme screenshot, men med mailadressen frq avsender synlig!

Føles som slike selskaper diskuterer diverse avtal hela tiden. Men han hadde ikke trengt si det, så kanskje news incoming soon?

Skärmavbild 2020-10-01 kl. 17.24.00

Synes det er litt merkelig å dra det frem i en privat email-veksling uansett. Satt sammen med svarene fra Magnus S som er lagt ut på twitter, så høres det jo ut som det faktisk er diskusjoner rundt midt-østen prosjektet igjen. Det hadde jeg liten tro på egentlig. Kult om de hadde klart å fått det i gang.

Blir spennende 6 oktober, første presentasjonen på lenge. De presenterer 09.25, finnes stream på youtube.

4 Likes

Første gode tegn i trenden siden 2018, håper det vedvarer. Notere att det ikke er log scale.

2 Likes