Long-term perspective… “Fri vei etter 40 kr”. Volym profilen tyder på att veien mot 40 kan bli svært tøff. Veien 40 > 70 not so much.
Ikke så veldig spennende, men nytt firma som fronter Talkpool sine co2- og partikkelløsninger.
Uansett fint at flere og flere tar i bruk sensorene.
Talkpool 09.25
Fikk bare med meg siste minuttene av Talkpool, noe interessant?
Rakk ikke hele, måtte på jobb. Men fikk med meg snakk om en konvertibel om 22 kr?
“We’re just now negotiating bigger contracts”
“The market is taking off now (sales scaling up)”
“We definitely see an upside (new growth phase)”
“Talkpool is offering a 3-year convertible loan at 5% interest rate with conversion rate at SEK 22, equal to Talkpools’s IPO price in 2016”
Dette kan få synergier for talkpool.
https://www.everynet.com/blog/cellnex-and-everynet-sign-agreement-rollout-iot-networks-italy-uk-and-ireland
It is also likely to open up new opportunities with Cellnex in other parts of Europe were Cellnex is one of the leading telecom infrastructure operators, currently operating close to 40 000 towers.
Men hva synes vi om 22 kr konvertibel?
22kr? Billig. Men at de trenger kapital for å vokse inn i markedene de betjener er vel ventet. Steg på veien det.
Sånn jeg ser det, så bekrefter de vel akkurat + eller ca. 0 EPS i Q3, siden vi nå er inne i Q4? Det er flott. Da holder de det de lover, og grafen ser jo mildt sagt lovende ut. Men jeg har sett brattere grafer fra Talk før for å si det sånn da! Så vi får se.
Fint at de også bekrefter det vi egentlig har sett, at iot-sales tar seg opp. Både LoRa-utbygging, og sensorsalg fra Talkp virker å ha fått en oppsving. Spennende tider fremover.
Jeg hørte tom Erik si “You shouldn’t comment share price, but we are cheap, and we know it”
Jeg synes præsentationen var udmærket med fokus på de rigtige aspekter vedr. selskabets videre udvikling og potentiale; selskabet gør tydeligt opmærksom på, at man er ganske bevidst om nødvendigheden af turnaround, men også at der løbende bliver leveret på ambitionerne.
Jeg er derfor lang passiv køber i markedet.
POC 17 kr. Nivå vi ønsker ta ut på kort sikt, ser dog ut som stigende absorpsjon med pågående VCP.
Mao - looking good.
Da fikk jeg tid til å se igjennom fort. Mye snakk om M&A, noe som også er en del av bakgrunnen for ønsket om konvertibelen. De ser for seg å vokse både organisk og gjennom oppkjøp i smart buildings/iot-sektoren.
Utenom det som allerede er nevnt, legger jeg merke til at han nevner løsningen hvor de gjør water meterene til B-meters smarte så fort han får muligheten. Noe rørelse her etterhvert?
Alt i alt en fin presentasjon!
Vi må ha en kontrakt av betydningen for og ta ut alt volum som ligger opp mot 20-22kr, kan bare anslå at det er flere hundre tusen aksjer som har ligget med tap i lengre tid som vil selge så snart de får pengene tilbake.
Fått tilsendt denne gjennom Twitter.
Selskapet håper presentere ME avtalet i år.
Nye strategien kommer i høst.
Hvem er dette egentlig? Stor aksjeeier, høres slik ut i de siste linjene?
Litt merkelig for en CEO å ta en privat diskusjon om sannsynligheten for å lande tidenes største kontrakt, jeg synes jo egentlig det. Bra det blir postet i flere fora sånn sett!
Høres jo uansett som de jobber ganske hardt inn mot dette nå, og jeg har en del hatter å spise om de faktisk lander dette. For det har jeg mildt sagt vært skeptisk til.
Avtalet er kjent, så ingen privat diskusjon sånn sett. Sen er det stor forskjell på å håpe levere avtal i år, og faktiskt gjøre det. Sen kanskje man kan argumentere ifall Erik burde uttale seg litt mer usikkert enn som ovan. Selvsikkerhet er farlig om det viser seg de ikke får det.
Nei, forsåvidt sant det. Men siste melding fra talkpool er vel at forhandlingene var utsatt pga corona og politiske konflikter? Så at de er tilbake rundt forhandlingsbordet, og nå faktisk tror de kan pressemelde dette før jul er jo ganske fin info å få. Vi krysser fingrene.
Ellers burde det vel nærme seg noe info rundt gulvslukene? Og ser at Skanska er kommet til på kundelisten, kan dette være relatert til målinger omkring den store tog(?)utbyggingen som gjøres i Sverige? (Husker ikke hvor, hva i farta. Skal sjekke.)