Uansett hva man synes om selskapet er dette en relevant setup de neste 4 ukene om den fullføres.
Hva skal dette være godt for?
Talkpool AG: Erik Magnus Sparrholm rapporterar Avyttring av TALK till volym 10 000 @ 15,75 utfört 2020-10-07
Ut og feira med boysen at de snart snur til vinst? Helt grei aften.
Hvor har du læst dette? (ps. har taget 2.500 ekstra på 15,55)
Insiderregisteret som ligger ute på hjemmesidene til Talkpool feks.
Insidesalg er vel sjeldent positivt, men fair måte å gjøre det på. Guide Q3 og Q4 såpass nøyaktig dagen før salget, slik at vi slipper å lure på hvordan det ligger an ivertfall.
Han har 1 510 000 aksjer igjen.
Hvis mannen trenger 160k, skaff deg ett kredittkort!
Regna med det var private anliggende som lå til grunn ja. Bra jobb med å avklare! Opplevd det selv de månedene jeg har trykket på «røde kors lotteriet» istedet for «utbetal pant». Hater når det skjer.
Men dette var ordnet utenfor børs, stemmer ikke det?
Godt spørsmål. Hvem kjøpte?
Det var vel også den mest nærliggende og logiske forklaring givet hans estimerede GA i selskabet. Man må forstå som aktionær, at de øvrige aktionærer også er mennesker med økonomiske forpligtelser uden for aktiemarkedet og således kan være tvunget til at realisere en pulje - også selv om dette er tabsgivende.
Det står selvfølgeligt andre aktionærer frit for at tolke ovenstående, men jeg vurderer det aldeles uskadeligt og nærmest en mulighed for at nappe aktier fra weak hands eller andre, der ikke ser selskabets situation i det rette lys.
Havde napp på hele 39 aktier på 15,25 excl. kurtage på 29 SEK. Måske en af de mest profitable handler i nyere tid. Man mangler ord når myndighederne siger “vi bekæmper øretrilleri og manipulerende ordrer”, mens en algotrader i TALK konstant handler 1 aktie flere gange om ugen uden konsekvens.
Men altså, 39 aktier er da 39 aktier. Problemet er nu at der partout skal toppes op for at undgå OCD problemer i porteføljen
Så, blir det 11 aksjer til da?
Jeg har en bitteliten post i denne aksjen, som jeg vel egentlig har avskrevet. Får se om jeg klarer å hive meg rundt hvis det faktisk skjer noe her.
Jeg handler kun i størrelser á 2.500 eller tilsvarende, hvor kurtage kan retfærdiggøres. Ser ud til at den store salgsblok er ude for nærværende.
Stigende trend intakt.
Inget rapport om nytt inside salg ennå. Selvsagt flere aktører fra DDB, men tror insiders har 3 dagar (?) på å rapportere inn salg.
DDB, siste aksjer @ 16? Salg utover de kan tenkes være insider eller de kjøpte pre ipo. Aktøren ser ferdig ut.
Bare et spm, er det ikke DBL som selger? Regner med det er den 40k posten de kjøpte på billigsalg i mars de selger av nå som det er blitt litt kjøpsvilje på høyere nivåer. Fin gevinst for deres del.