Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Hvilket niveau definerer billigsalg? :slight_smile:

10-11kr :blush:

Altså, nogen af os andre handlede på 9,82 så alt er selvfølgeligt relativt :crazy_face:

edit: reelt handlede kun én af os andre på 9,82 (undertegnede) :slight_smile:

Ja er nok en enskild aktør. Ifølge orderboken ikke mye aksjer igjen. Kun første salget før uken var insiders, og som vi såg i mailen ikke mer planlagte salg.

DDB didn’t get the memo innfor Q3, alternativt kanskje de selger av for å tegne obligasjon på 22 kr? Long term win.

Går bare fortere, og fortere disse 10k postene nå. Så noe interesse er det heldigvis :wink:

:smiling_imp::smiling_imp::smiling_imp::smiling_imp:

Hmm, betyr det der at det er du som tar dem? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Du hadde nok riktig colzjek. De 40k er nok solgt nå. Per idag ingen større selgere ute. Nå bare innvente litt news og Momentum. Stabil eierbas er posisjonert for opptur i kursen :wink:

:rocket: :rocket: :rocket:

1 Like

Rally neste uke?

Begynner å bli tight. Men kjør på, jeg er klar jeg!

Edit : Den tyske filialen av Goldman Sachs, har du noen notater på at de har handlet i aksjen tidligere? @babyrage

Tror vi får reversert mye av valuta tapet i Q2 nå i Q3.
Euro, SAR, og PKR har styrket seg mot SEK.

2 Likes

Ikke peiling. Skal på en økt nå, kan se kveld.

Jeg vet at hvis du er proff kunde hos Pareto kan du handle via instinet, det fremgår som du handler vi instinet.
Skal også være mulig og fremstå som Morgan Stanley.

Når Goldman Sachs kjøper 1000 aksjer til 16,3, før de selger de samme aksjene til 15,85 samme dag, så synes jeg det gir et godt bilde på Talkpool aksjen de to siste årene!
Som Thor Chr. Jensen så famøst sa, du trenger ikke være dum for å kjøpe denne aksjen, men du verden hvor det hjelper!

Ha en god helg folks, vi møter mandagen like naive og lystige som alltid med håp om at det skal bli uken oppgangen starter! :slight_smile:

2 Likes

Jepp, spot on.

1 Like

Har fulgt investeringene dine tett de siste årene @babyrage, og må si jeg er imponert over funnene dine i integrum, SUS og Hamlet. Jeg følger også talkpool tett, og venter stadig på at det skal skje noe her. En ting som har slått meg er at de tre ovennevnte som allerede har eksplodert, gjorde det på rekke og rad etter større korreksjoner i markedet. Bare se på bildet jeg har lagt ved, og søk opp tickerne, ganske interessant.

I alle tilfellene har vi sett ganske tydelige bunnformasjoner som kunne indikere starten på oppgangen, noe jeg føler talkpool ennå ikke har dannet.
En annen ting jeg også har lagt merke til er at det ofte har skjedd en ganske heftig shakeout i forkant av oppgangen, før det har eksplodert.

Det at talkpool ennå ikke er over toppen som ble satt før det krakket i februar, får meg til å tro at det kanskje kommer en skikkelig risting i treet før trenden snur skikkelig. Om dette skjer så kan vi faktisk danne en falling wedge, som fort kan markere vendepunktet i denne aksjen. Men da forutsetter det at den lille rising wedgen i den større formasjonen bryter ned, og det innen kort tid.

Men hva vet vel jeg, bare en liten observasjon av et spennende selskap jeg garantert kommer til å eie en gang i fremtiden når tåka er borte fra himmelen.

6 Likes

Takk for interessante perspektiver :slight_smile: Jeg hadde tidligere en tanke om utvikling av formasjonen som @babyrage postet over her, evt med topplinjen på 21,10.

De siste ukene har jeg imidlertid isteden fulgt med på denne som vel minner mer om chartet ditt:

Det som gjør meg litt skeptisk til den falling wedgen din er at det ser ut som den er betinget av at du skjærer av noen topp- og bunnpunkter?

Forøvrig så er det vel også sånn i våre chart at brudd ned kan indikere fall helt ned mot 7 og det synes jeg kanskje virker litt voldsomt, tatt i betraktning hvilke makroforhold som utløste fall ned mot 9 i mars.

1 Like

Jeg mener ikke din analyse tager hensyn til selskabets fundamentale situation; de er jo beviseligt i gang med at levere på turnaround og jeg tænker det kommende Q3 regnskab (samt masterplan) vil cementere dette faktum.

Jeg ser aktuelt ingen udfordringer, der skulle tilsige en kurs under tidligere low på 9,82.

1 Like

Fuu*****! Jeg er jo ganske enig med deg i at det fundamentale ser ganske bra ut fremover, men nå har du skapt oss mye trøbbel her :

We are so going down! :pray: :slight_smile:

La meg være den første som sier att nei vi skal ikke under corona low.

Mvh

1 Like