Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Nei, 7-tallet måtte vel eventuelt være om vi egentlig ikke har sett corona low ennå…

Muligt der er lidt sproglige udfordringer, men for at skære det ud i pap (læs: to be clear), så ser jeg på ingen måde, at kursen skulle gå under 9,82 igen eller dippe betydeligt; COVID er absorberet i markedet og herfra kan det kun gå fremad.

Q3 rapport, stabilisering af US efter den orange chimpanse er afsat, forventning om COVID vaccine osv. vil sandsynligvis gå gennem TALK som en mild brise, der løbende løfter sentimentet.

1 Like

Vi er nok enige på alle punkter, jeg ble bare nervøs for at du jinxet det bigtime ved å uttale det høyt! :wink:

Tok selv noen 10k’s aksjer langt over snittet mitt i uken som var i den tro at vi er på vei mot noe i nær fremtid.

Uansett er det alltid interessant å se ulike tolkninger på videre retning, selv om jeg ikke er noen racer på teknisk analyse, så keep it up! :+1:t2:

2 Likes

Enig i at det ikke er en optimal wedge teknisk, men konturene er fortsatt der. Og ser vi på integrum, så er det en sånn eksplosjon vi hadde ønsket å sett om det var talkpool sin tur denne gang. Synes også at 7 høres voldsomt ut, så ikke noe jeg heller tror helt på, men poenget var mer at jeg ikke ser noen bunnformasjon helt ennå:-) Hvordan den formes får vi nesten bare vente å se på

1 Like

Du har rett der, jeg har null innsikt i selskapet fundamentalt, og anslyserer kun ut fra tekniske signaler og formasjoner :+1:t3:

Det jeg siger er, at der ikke (i mit perspektiv) umiddelbart synes at være noget i horisonten, der tilsiger et så massivt sell off eller negativt sentiment, at aktien skal ned og vende. Ud over teknisk analyse, hvad mener du potentielt ligger forude som skulle underbygge den potentielle udvikling du har skitseret?

Hvad angår teknisk analyse, så er jeg ikke verdensmester, men jeg véd nok til at kunne sige, at den samme chart kan give forskellige signaler afhængig af perspektiv. Jeg er ikke enig i at der er risiko for en falling wedge jfr. dit diagram.

Talkpool vs Integrum.

3 Likes

Det er akkurat det, vi danner en liten rising wedge i det korte bildet(som veldig ofte ender i brudd ned). Dette samsvarer med totalbildet mitt hvor jeg ikke føler jeg ser noen typisk bunnformasjon atm. Jeg sitter på henda til chartet gir meg grunn til å gjøre noe annet, akkurat slik integrum, hamlet og SUS gjorde på løpende bånd:-)

Kursen skal kanskje ikke så dypt ned, men i og med at jeg ikke ser en tydelig formasjon, sier meg bare at vi mest sannsynlig ikke kommer til å bryte over 22.30kr før i kanskje 2022, og da finnes det bedre alternativer i mellomtiden:-)

2022? :grimacing::grimacing: Okei du er ikke insatt i det fundamentale. Inget ille ment.

1 Like

Du har sagt det før mister, det tar tid å snu et negativt sentiment, og det begynner ofte med en utflating eller rounding bottom. Integrum gikk sidelengs 2,5 år, talkpool har ligger sidelengs knapt 1 år.

2 Likes

Kort artikkel om utviklingen av Kløveren og SF Ventures sin proptech satsning. Myrspoven trekkes frem.

Ved ikke om du fik denne med dig tidligere (3. september, 2020)? :slight_smile:

Legger ikke mye vekt på ordreboka, kan fint være manipulert

Sælg aktien ned til 14,60 for at se om ordren dukker op igen … :slight_smile:

Det spørs hvilket øye som ser. Jeg må være fundamentalt bias, men det kan like gjerne være en ascending triangle. Det jeg mener taler emot en rising wedge er volumen. Pris er en ting, volum en annen. Følger vi volum mønsteret i daily så er det akkumulasjon, og ikke distrubusjon. Du har fler upp-dager enn ner-dager, du har fler absorpsjons dager enn distrubusjons dager. Aksjen har allerede brutt opp over de tunge distrubusjons dagene som vi så ved corona dippen. Vi har allerede brudd opp de øvrige distrubusjons dagene vi såg tidligere i 2019. Selgene har allerede blitt renset ut, og nye aktører har tagit posisjon, og de kommer til å forsvare den.

1 Like

Enig i at volumbildet ikke egentlig støtter tanken om en Rising wedge. Sånn sett gir ascending triangle mer mening. Bare synd at den topplinja ser litt inkonsekvent ut :slight_smile:

Symptom of illiquidity

1 Like

Med en gang jeg ser HH uten followthrough, blir jeg skeptisk for rising wedge. Vi får se, ikke mye å gå på i kanalen uansett, men det ser ikke ut som en bunn for meg. Nedgangen har vært altfor krapp i mine øyne til at trenden plutselig skal bråsnu i det korte bildet. Bare det at absolutt ingen er enige teknis om hva som skjer videre er et stort farevarsel. Melder ikke kolaps i kursen, bare at jeg tror det tar tid før vi skal opp og over 22.30.

1 Like

68 til 9 er ingen liten korreksjon :wink:

1 Like

Det må betydleige fundamentale endringer til før vi går gjennom 22,30 kr.
En større kontrakt etc.

1 Like