Referer du til Talk eller Airthings?
Talkpool
Wunderbarnet af deutschland, mit negativ EK untz masse gjeld.
Mot jymden!
Airthings investor presentasjon. Kvalitets forskjell fra kjære talkpool. Bruttomsrginal +70%. Talkpool har ca 50% på sina IoT produkter.
Har vel en del å gjøre med at Airthings foreløpig er hovedsaklig rettet mot consumer, mens TP er business hvor det krever en del mer i installasjon etc, før det etterhvert vil bli bedre marginer når disse installasjonene går over i smart building as a service.
Ellers synes jeg denne infoen i rapporten var intr. for TP sin del ; Germany and Netherlands just released new guidelines for CO2 levels in schools.
Definitivt. Men nå synes jeg det er på tide med ett massivt PM. Var forøvrig så frekk og sendte Airthings investor presentasjon til Magnus
#Jymden
En begynnelse vil være å dele opp IoT tallene i rapportene og vise denne utviklingen separat. Og da blir det så klart viktig å vise at dette satsingsområdet har god vekst.
Har mast. Kommer fortsette mase. Skal sende til VD nå.
Sendt mail nå. Send du og. Vil se ett eget IOT AVSNITT i Q3.
Er det eget forum for Airthings. Jeg har hatt en slik sensor nå i 6 mnd. Den er helt fantastisk. Har målt radon hjemme, på hytta og den monitorere inne klima. jeg tok den med en ett annet hus og der var det langt over anbelat verdier av radon, så nå har utbedringer begynt.
(får sjelle på jobb og slik at ikke jeg bli ekstra eksponert) Det beste med disse er brukervenligheten over bluetooth. Alt virker helt fantastisk. (Måtte kjøpe lodd her i dag på godt fall under emisjons kurs)
Tror ikke det, er vel bare å opprette en ny tråd
Ahh! Vi får stikke nedover til neste år, når vi forhåpentligvis får røre litt mer på oss! Men dette er uansett kjempebra, her er det håp om faktiske svar på en del spørsmål!
Ja dette er sannolikt det mange på markedet ønsker/trenger. Gir oss en mulighet til å få svar på mange av de spørsmål vi lurer på, og få klarhet i noen ting. Godt iniativ.
Når skal markedet begynne prise inn vinst på sista rad og økt IoT uptake? Så latterlig
Her er firmaene som backer Myrspoven. Nå som det klargjøres at de og Talkpool jobber såpass tett i lag, og at Kløvern nå er såpass fornøyd med løsningen, så regner jeg med at det står flere i kø. Denne ordren var kanskje liten, men det finnes heldigvis muligheter for mer…
Blir ikke dette puslete? Jeg har håpet på gjentagende inntekter. Sålangt har inntektene sett ut til å være oneoff. Ved 100% (urealistisk) uptake så er det i sum 450mill i omsetning på 60M m2 som så aldri kommer igjen.
Selskapet har på sikt planer om å utvikle en SaaS service inom smart segmentet. Målet er licens inntekter for bruk av sensorer og plattform. Man har nok gått over til det gradvis.
Regner med att disse ordrer er oppsett, installering og noen konsult avgifter.