Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Hmm? Dette kommer jo igjen som gjentakende inntekter etter kontraktsperioden er utløpt? Det er jo ikke slik at de skifter leverandør, da har iaff Talkpool et problem. Ser du på den 5-års planen de har vist, så er vi inne i digitalisering og innstallasjonsfasen. Når dette er unnagjort, så vil disse innstallasjonene stå å jobbe på høye marginer år etter år. Samme med det som ble meldt nå, det kommer til å bli en årlig subscription når den initielle kontrakten utløper.
Det er my take på det ivertfall, er jo ikke slik at Myrspoven og Talkpool kommer til å holde data handling, AI optimalisering og connectivity gratis etter denne perioden.

2 Likes

Korrekt, modellen er SaaS (Software as-a Service), baseret på subscriptions og deraf recurring revenue streams hos TALK. Dette er en fordel på begge sider, da SaaS giver forudsiglige driftudgifter hos forbrugeren og forudsigelige indtægter hos leverandøren (bedre mulighed for at optimere driftøkonomi osv.).

2 Likes

Pilot prosjekt er avsluttet Nå skal man innkassere. Ska vi regne med 4-5 nya avtal før sommer 2021?

1 Like

1 Like

1300 aksjer til 16, begynner det bli litt rapport-spek? Ser fortsatt greit ut tekniskt sett.

Myrspoven håper å få satt i gang nye 400.000m2 før jul, i tillegg til en del avtaler som tydligvis forventes å signeres i disse dager.

3 Likes

Meget bra. Basert på sista avtalet så foreligger potensielt 3-4 millioner i ordrer på de 45 fastighetene.

Er bare begynnelsen, pilot projekt ska konverteres.

12 Nov.

THINGS eBazaar on smart buildings. Event sponsor NCC. Talkpool, Spotscale, Vourity och Greenlytics.

1 Like

Nice. NCC og Talkpool bør finne seg et rom snart, alle vet at de kommer til å make love rimelig kjapt.

1 Like

Med Biden som president rallar solar bolag. Burde gi en liten spill-over effekt på øvrige ESG selskaper, talkpool inklusive.

1 Like

Tenker du litt i forhold til dette segmentet da? :

Yupp, eller bare sensorene forøvrig. Fokus er jo klimat och energi optimalisering.

Da har jeg meldt meg på shareholder meeting.

TalkPool AG: Talkpool invites its shareholders to attend its Q3 report and information meeting

2020-11-10 14:00:00

Invitation to Talkpool’s first shareholder’s call with intention to improve investor relations by offering more transparency while informing about main events and plans

Talkpool AG invites its shareholders to attend a meeting on Wednesday the 18[th] of November at 14:00 o’clock Central European Time (Stockholm, Zürich). The meeting will be held remotely by videolink and is expected to take approximately one hour.

Agenda

Welcome and introduction (by Chairman)

Presentation of third quarter results (by CEO)

Presentation of strategic digitisation shift and financing status

Questions and answers (if possible, please submit questions when registering to event)

Registration
Participators shall sign up by sending an email to gw@talkpool.comlatest by Monday the 16[th] of November. Please mention your name as well as number of shares. Ideally shareholders shall also attach a proof of shareholding in TALK to the registration email. A videolink will be sent to admitted participants. Maximum 250 participants can join the call on a first come basis. Non-shareholders can participate only on special invite from Talkpool.
Talkpool’s board of directors on Tuesday the the 10[th] of November 2020 at 14:00 CET

For more information, please contact:

Gabriela Weber, Tel +41 81 250 2020
gw@talkpool.com (erik.stromstedt@talkpool.com)

Møkk. Jeg jobber den dagen… er det noen hyggelig sjæl som kan filme evt? :stuck_out_tongue: eller hvertfall oppsummere. Kanskje vi også skal ordne en liste med spørsmål?

Ditto. Ser frem til dette. Har sågar sendt ved et par spørsmål jeg håper de kan svare litt rundt. Heldigvis har de svart på mine forrige bønner med forrige børsmelding hvor de utdypet forholdet til Myrspoven, i tillegg til m2-størrelse på kontraktene de inngår.

Ja vi må få en liste med spørsmål, jeg kan sende dem inn.

1 Like

Jeg har også registreret mig og enig i at det giver god mening at samle alle spørgsmål i én liste og fremsende denne med reference til de deltagende investorer.

Er personlig interessert i en kommentar vedørende flertallet av prosjekt de presentert under åren, Feks Shell. https://news.cision.com/talkpool-ag/r/talkpool-and-shell-perform-iot-radio-test-on-oil-platform,c2642072 Er det rimelig å tenke at det ikke blir noe av, eller pågår diskusjoner?

Er også meget interessert i å høre hva de synes om den høye belåningen. Det må ha vært et bevist valg å låne isteden for å dilusjon, men hva tenker de selve om den, og når regner de med att deres net cash/debt og equity ratio er tilbake til rimelige nivåer (som kan forventes fra ett small-cap selskap som vokser).

Har de funnet noen interessante prospekterer til forverv?

Markedet glemmer raskt, åpenbart har de glemt att MW tegnet aksjer på 15 kr, og gikk med på lånet med teckning på 20 kr i første omgang., da +60% over kurs. Ineffektiv marked.

Talkpool TA
The Definitive Collection
795 Pages of Technical Charts of Talkpool
by Doctor B since’17

Version 796

2 Likes