Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Litt ny informasjon dykket opp på dagens møte.

Utviklet en radon-sensor sammen med Radonova.
Golvbrunnene distribueres nå sammen med Folksam.

1 Like

Radon, sa du RADON?! 2 milliarder valuation here we come, watch out Airthings!

Men fra skjãmt til spøk, flott at de får flere ben å stå på innen kjernevirksomheten. Disse sensorene er jo høy margin, så det blir veldig spennende å se om de klarer å snike seg inn på markedet. Golvbrunnene er altså på vei ut i markedet as we speak?

Ja ifølge Stefan så distribueres de nå. Men hvorfor det ikke er kommet PM kan du spørre ledelsen om neste uke :stuck_out_tongue: IR ikke deres sterke siden, skjer mye mer enn vi får rede på. Hadde vært flott for å skape interesse.

De melder altså at arbeidet har påbegynt på sensorene, men lar være å faktisk melde når de når markedet! Merkelige greier egentlig. Jeg synes jo dette er ganske flotte news uansett.
To ting jeg legger merke til på den listen der, Profi Fastighet? Aldri hørt vært nevnt tidligere. Og jeg ser også at Lundbergsfastighet er lagt til som kunde, de som Myrspoven håpet å signere 400k nye m2 forrige uke…

Det eneste TalkPool mangler før $10 bn evaluation er en melding om udrulning af en COVID-19 compliant sensor; eller måske endnu bedre, en RADON/COVID-19 compliant sensor for endnu mere effekt? :crazy_face:

Men enig, bliver meget interessant at se hvad selskabet kan præsentere i Q3 rapporten og på investormødet.

1 Like

Tror egentlig det holder med att de bedrer IR for at interessert skal øke markant. Og per dags dato krever det ikke mye for å oppnå det.

noen som har fått tilsendt link til web møte 18.11?

Kommer nok til uken.

Neste uke blir svært viktig for de neste 3 månedene. Krysser fingrene for en stabil rapport, og et vellykket investor møte.

Never forget.

1 Like

Sånn kort rundt Radonova avtalen, så ser jeg at de har en NA fasalitet, og det tenker jeg at bør være ganske strategisk viktig når vi ser på revenue splitten til Airthings. Big business i statene. Radonova øker fra ca. 40MSEK til 65MSEK i omsetning i år, og de ser vel at mye av markedet kommer til å skifte fra radonfilmer til aktive måling gjennom sensorer fremover og at det er derfor de har søkt dette samarbeidet med Talkpool. Airthings har vært veldig gode på design og user interface, så det blir litt spenndene å se hvordan Radonova og TP har tenkt å fronte disse målerne, og om det er hovedsakelig B2B, eller B2C som er kundegrunnlaget.

Nice, hvor fant du den informasjonen?

Sjekket det opp her : https://www.allabolag.se/5566900717/radonova-laboratories-ab

Korrekt meg om det er feil :wink:

1 Like

Nei stemmer nok.

Mer interessant spørsmål er hvorfor Swedtels CEO søker BDM på Talkpools vegner i Riyadh? Swedtel bygger Telekom nett. Kan det ha noe å gjøre med orderen i ME?

20201115_134517

1 Like

Rent umiddelbart høres det heller ut som en ekspansjon av driften de allerede har i området, enn relatert til et spesifikt stort prosjekt som den ordren i ME er. Men hvorfor dette går gjennom CEO i Swedtel har jeg ingen anelse om, høres jo litt merkelig ut egentlig.

Her er link til presentasjonen som ble gjort her forleden.

Lurt å få med seg innlegget til NCC først, hvor de snakker om sin plan for sustainability fremover, og de akkurat avsluttede pilotprosjektene. Stefan, CFO Talkpool, snakker senere i sin presentasjon om at de jobber med NCC sin sentrale sustainability group, så det er vel mye, om ikke alt som tyder på at det er Talkpool som har stått for disse pilotene. Blir overrasket om det ikke kommer avtaler, og ikke bare rammeavtaler herifra ganske snart. Ellers så gjør de en storskala test av floordrainene med samme firma, så her kan det ligge an for å få kontroll på hele økosystemet innad i de fremtidige bygningene.

3 Likes

Godt snakk. Alltid gøy å se 18 kr i level 2 igjen … lenge siden. Alt avgjørs. på onsdag!

Skal lige ha’ brud gennem 17,00 … weak hands are weak.

1 Like

Investor møte var vel i morgen, ingen link/url mottatt enda…

Kan bekræfte at der heller ikke er kommet link til investormøde i min inbox; jeg skriver til IR.

edit: har skrevet til Gabriela Weber fra TALK IR
edit: IR melder at links sendes ud senere i dag eftersom tilmeldingsfristen udløber dd.
edit: 1,19% op i tidernes forventningsrally? :crazy_face:
edit: invitation modtaget