Begynner og få så mye aksjer at enn må til med book building for og komme seg ut
Kjenner følelsen! Kult med litt action, men gleder meg mer til neste tid samme år, når vi har hatt et år med faktisk gode resultater!
Bringer de “glade” minder tilbage fra dengang jeg sad som 7. største aktionær i et smallcap og havde ekstremt flaks mht melding for at sælge; altså uden at få opringning fra FA vedr. børsmanipulation
Men igen så skal man huske, at lav likviditet går begge veje. Det er dog min forventning at volumen i TALK vil øge betydeligt, efterhånden som markedet opdager, at næste stop er 40,00 og dernæst 60,00 på baggrund af solide fundamentaler i selskabet.
Jeg vil mene at intrinsic value i TALK er væsentligt højere end markedets aktuelle vurdering.
Det er slike tilfeller som viser hvorfor illikviditet er din beste venn… Manko på aksjer, only way is up.
… undtagen når man skal sælge
(men det er kun konfirmander, der risikerer tvangssalg pga. belåning)
Sannolikt kommer vi til å se eks antall emisjoner til fonder/selskaper etterhvert. Det går ann å sende meldingen til selskapet og uttrykke sitt ønske om få være aktuel dersom de skal ha aksjer i fremtiden. Har man nok stort innehav så fullt mulig.
Hvis du får svar
Touché mon frére
… man kan vel godt sige, det endte udmærket med close på årets højeste niveau; forude venter nye muligheder for selskabet og sandsynligvis en stigende interesse i markedet.
Jeg ønsker alle aktionærer et godt nytår og håber vi ses i markedet 4. januar, 2021.
Affären är ett led i renodlingen av Talkpools verksamhet med fokus på lösningar och sensorer för försäkrings- och fastighetsbranschen, däribland undermätning, miljöcertifiering och energieffektivisering. Samarbetet ger också ökade möjligheter att sälja Talkpools världsledande sensorer för CO2-, partikel- och radonmätning till andra lösningsleverantörer i Sverige och internationellt.
Ett rikstäckande nät gör det möjligt för Talkpool att i stor skala införa sina lösningar relaterade till fukt, vattenskador och radon framtagna i samarbete med försäkringsbranschen hos försäkringstagare över hela Sverige.
So somebody knew?..
Dette var vel meldt lenge før jul, og man forventet ferdigstillelse før nyttår. Burde ikke vært spesielt kursdrivende. Tror det er mer totalbildet, og økt oppmerksomhet rundt Talkpool som begynner sakte, men sikkert å vises.
Markedet solgte ned talk -10% når nyheten kom. Tok åpenbart litt tid før man skjønte hvilken game changer det egentlig er, noe selskapet åpenbart bemerket mtp fortydeligende i gårsdagens news.
True. Passer å poste denne fra Talkpool sin IoT strateg i samme slengen, vi har ventet lenge, men nå er det mye som tyder på at «the time is now» for IoT etc.
Aurelius var jo en av deltakerne på sista CC de har kompetensen bak selskapet nå!! Ny ledelse har snudd hele selskapet.
Med andre ord, begrænset udvanding mod reduktion af gældsforpligtelser; så håber vi ikke, at aktierne sælges umiddelbart efter 6 marts, '21.
Tørr og påstå att dette snarare er ett tegn til at selskapets fundamentale aspekter forbedres. Calypso kunde pent ventet ett år og erholde 5% rente isteden. Mao et tegn på att selskapet forbedres sakte men sikkert. Hvorvidt de selger i Mars føles irrelevant. I retrospekt er også 228.000 aksjer ingenting når først volumen i aksjen stiger, noe den kommer til å gjøre om vi får igang momentum.
I fald långiver (Calypso) ultimativt ønsker at konvertere til aktier, hvad er da incitamentet for at konvertere ca. 6 mdr før udløb? Er der en klausul på optionen der tilsiger udøvelse x antal måneder før udløb?
(min spørgsmål går på at Calypso reelt kunne have siddet længere og trukket renter, men det er klart at hvis man ser sig selv på ejersiden, da giver det måske ikke værdi at belaste selskabet med yderligere renteudgifter)
Håper at ledelsen anbefaler en book building på disse aksjene, hvis de vil selge da.