Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Ja sannsynligvis. Bra signal effekt.

1 Like

Nei, når det gikk 3 uker uten svar så slo jeg det fra meg. Gearet dog posisjonen en del før Q3-rapporten, tenkte det skulle være kortsiktig, men beholder de aksjene og øker dermed eksponeringen slik.

Kommer vel melding om fullført kjøp ganske snart nå som dette var i boks også da.

Yupp.

Neste steg blir jo å estimere hva et potensielt oppkjøp er verdt. Noen takes? Sist jeg regnet kom jeg frem til 20-25% på kursen.

Svært spændende at se, hvordan markedet tager imod dagens melding samt kommende melding om signering af aftale. Hvad angår værdisætningen af aftalen, var Magnus Sparrholm ganske imponeret over fremtidsudsigterne for selskabet, da jeg havde fornøjelsen af at tale med ham sidste uge.

Ang. den sidste del af finansieringen, er følgende da ikke svaret?

Of the approximately 3 million Euros, 1.15 million Euros is cash that Talkpool already has received or will receive latest by January 2021. The remaining 1.85 million Euros is a back-stop from Talkpool’s two largest shareholders that have given the back-stop guarantee without any compensation.

Der er flere af jer, der har siddet i selskabet længer end jeg, men jeg savner et par ord omkring selskabets salg af IoT netværket og den ændrede strategi om at købe et smart-building selskab (har vi et navn på dette selskab?).

Talkpool skal satse på Smart buildings og ikke drive IOT nettverk, dels for og nisje seg og dels for at brutto marginal er langt høyere i Smart building, vi kommer nok til og se mer og mer drening mot IOT, til de er klar for og sær notering av IOT.
Ut på vår-parten ønsker jeg og se salg av Tanzania branchen, kanskje dukker det opp en canadisk beiler :crazy_face:

1 Like

Et marked som ennå er permaturt er offentlige bygg, dette er et kjempe marked som ville komme med årene.
Tenk dere alle skoler, sykehus, sykehjem etc… om ett par år er det garantert betingelser i leiekontrakt når Staten skal være leietaker at byggningen skal holde enn vis energi rating, for og få det til må byggningene gjøres smarte mener jeg.

Konvtertiblen er jo ogå en form for emisjon, men langt billigere måte og hente penger på enn emisjon, dette diskuterte jeg med Sparrholm, drawbacken er at det klart tar mer tid.

1 Like

Det jeg vet er at på recurring revenue snakket Sparrholm om brutto marginal på mellom 80 og 90%

2 Likes

tenor (3)

Ok. Så de har altså en revenue på 2,5MEUR i året. Halvparten er installasjoner, hvor de ikke tjener penger, den andre halvparten har de ca. 80% margin på? Pluss at de forventer å vokse med 60% i metering businessen nå til 2022. Da har vi ikke tatt hensyn til mersalg på andre smart building solutions som TP kommer til å prøve å selge på eksisterende kunder. Jeg synes kjøpssummen på 25MSEK høres veldig billig ut egentlig. Hva er greia? :stuck_out_tongue:

Husk at installasjonen gjøres bare en gang, så du må på et hvis spred installasjons kosten over så mangen år som avtalen løper/vil løpe.

Allså, jo lengre avtalen løper jo høyere vil den totale marginen bli.

Og greia er at investorer ikke forstår hva som er i ferd med å materialisere seg.

2 Likes

Jepp, skjønte det. Mange installasjoner vil følgelig føre til dårligere margin pr. nå, men høyere frem i tid når alle disse avtalene går over i subscriptions etterhvert. I tråd med deres grand scheme of things det!

Med andre ord:

What do we want? “Recurring revenue!”
When do we want it?" Now!"
Magnus Sparrholm: “Easy kids, easy!”

1 Like

Dette blir nog bra folkens, endelig er det på tide å tjeeeeeeeeen! Føles som det store potensielle problemet fremover bli å ikke selge for tidlig.

Skal bli spennende og se prisen på dette selskapet.

Har en ekstra swing inne her vid siden av andre innehavet. EMA 20 støtte, stopp 24.50. Oppkjøp spekulasjoner.

Volumen har helt dødd ut, snart blir det krig om aksjer enten på 25 eller 27.

Dagens støttekøb fra Danmark @ 25,00 - 25,20 er overstået … nogen der kan se i ordrebogen, om sælger @ 27,00 er ved at forlade markedet på lavere kurser?

42.000 aksjer mellon oss og blå skyer.

Skärmavbild 2021-01-20 kl. 16.54.57

https://www.cellnextelecom.com/en/cellnex-integrates-3150-sites-in-the-netherlands/

3 Likes