It`s working!
Var inne på Finansavisen en snartur, og i bakgrunnen på en video der kom det opp et nyhetsvarsel om Cellnex. Så det ser ut til at de har vært på ferde igjen, helt ville om dagen :
sånn går nu dagan
Blir vel ikke noe særlig med action før rapport? Forhåpentligvis er den så bra som vi håper, og at det kan bli litt action igjen da. Selv om det er midt i ny Destiny 2 season, så samla jeg alt av kladdeark jeg har liggende og satte det sammen til en liten gjennomgang av TP. Mest for at du ikke skal kjede deg så veldig, er ikke så mye nytt å hente. Kanskje bortsett fra et par punkter. Deriblant forholdet TP/Myrspoven, og at Talkern (TM @Konamixx ) har begynt å selge med Myrspoven sin løsning til egne kunder, slik at det blir en tjeneste (leasing), og dermed langt høyere marginaler. Slik jeg forstod det utifra selskapet selv. Venter også på en kommentar rundt tre punkter :
- Taksonomien. Har de gjort seg opp noen tanker om dette, og hvordan TP vil bli vurdert?
- Utregnet pris pr. kvm betjent smarthus. Er den korrekt?
- Pakistan? Sparrholm sier selv at dette mer eller mindre var et feilkjøp, men likefullt så utvikles det en del spennende innen IoT og Solar i denne avdelingen. Hva tenker de egentlig om fremtiden for TP Pakistan?
Snakket forøvrig med han i går og Talkpool har mye informasjon å komme med i den kommende tiden sa han
Ah, takk for utfyllende info! Pakistan dukker plutselig opp som en joker her nå ja, det hadde vært gøy.
Nei, det ble dårligere med tilbakemeldingene da jeg også tok opp taksonomien Har prøvd å gjort meg opp noen tanker om det selv, men aner ikke om jeg er på ballen eller ikke. Stort felt.
Men ser frem til mer info! Skal bli spennende.
Imponerende volume i TALK i dagens handel … nogen der kan følge med?
Jeg planlegger øke 20k, men venter på å bli kvitt litt annet først. Så om noen kan legge ut 20k på salg vore det snilt
Er i samme æren, har tatt 10k på 23,8kr for ett par dager siden og vil øke ytterlige 10k
Kan ikke være andet handel end market maker, der jonglerer et par positioner frem og tilbage … likviditeten er jo stort set nul efterhånden. Det bliver spændende at se om det er et bull flag, der er under optegning på svært minkende volumen.
Som jeg læser regnskabet, så ligger selskabet positivt på linie mht. til at levere på guiding og underbygge selskabet som værende de-facto godt på vej gennem turn around. Hvad er jeres tanker omkring den kommende årsrapport?
Talkpool er stortsett det eneste caset jeg følger jeg sitter trygt i for tiden, vi sitter i ett hissigt vekst case samt vi har verdier i bunnen som forsvarer bortimot en dobbling av mcap.
Bruker de året klokt og får pyntet på IOT trenchen før spinn-off bør vi sitte meget pent i det.
Sparrholm mer eller mindre lovet meg en meget hygglig reise gjennom året og inn i 2022, så får jeg truste han på det.
Håper de får solgt Tanzania i løpet av våren, de ser etter kjøpere “as we speak” og får pløyd pengene inn i IOT
Spurte også om Cellnex som nå eskalerer hardt i Europa, der var han også positiv til at det ville dryppe på klokkeren
Da stoler vi på Sparrholm! Jeg hadde tidligere et mantra som lød : Følg Lars Wingerfors og du vil bli rik. Jeg har fra i dag endret det til : “Word on the street is, follow Magnus Sparrholm and you will be rich”. Jeg skal laminere og henge det opp på veggen nå!
Nå kunne nok han dog ikke garantere for pest ,korelia og annet som kunne oppstå uten for hans kontroll
Enkel matte basert på publiserte meldinger har gitt meg den prisen, men jeg har prøvd å fått det bekreftet fra M.Sparrholm uten hell enda.
Interessant artikkel som synliggjør litt av det fremtidige markedet for innendørsklima. Delt av Senseair (CO2-partner til Talk) sin NA-avd, så får håpe de er på ballen.
“Talkpool recently delivered the first batch in a project where 2.500 CO2 sensors will be installed in different rooms.”
Give me numbers.
Dette er vel relatert til Redytel . MEN 140k EUR tilsvarer litt over 600 OY1210 sensorer regnet på utsalgspris, her er det snakk om 2,500. Nå regner jeg med det er gitt en del rabatt på batchen, men så voldsomt? “First batch” delivered, har de egenlig her meldt at de har fått oppfølgningsordren?
Noterede mig det samme vedr. de 2.500 sensorer, hvilket sætter skaleringspotentialet i et glimrende perspektiv. Jfr. tal fra @colzjek (se tidligere melding) vil den samlede salgssum på denne mindre ordre alene udgøre ca. 385.000 EUR; hvis markedet først for alvor åbner for regulative krav, så taler vi straks seriøse tal.
Nogen der kender til produktions- og leveringskapaciteten til OY-sensorerne?
Der skal snart ske noget rent nyhedsmæssigt for aktien siver stille og roligt tilbage mod 20 blank, men sidder roligt og afventer før yderligere akkumulering med ca. 12.500 stk.