Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Du kunne ikke vurdert og legge presentasjon av Talkpool inn på Home - inQrate
Xtrainvestor’s presentasjons tjeneste?

Det har jeg ikke vurdert nei, trodde det bare var video? Men den ligger jo åpent på nett, så om det er innenfor rammene for tjenesten så er det vel ikke noe problem for min del sånn sett.

Noterar att IR aktiviteten i selskapet har økt markant, bl.a på twitter og LinkedIn. Bare siste 3 uker er det 6-7 “updates”, tidl var det 1-2 ganger per år. De har endelig forstått.

1 Like

Litt bakgrunnsinformasjon om Redytel-prosjektet. Synes det står en del interessant her, de er i gang med å pushe sensorer på butikker, skoler og diverse nå. Stort marked, nå må de smi mens jernet er varmt.

Hentet fra twitter, creds til :

… TALK er så f… weak på likviditet, at man mangler ord; her må selskabet snart levere en stærk melding, så vi kan få optimismen tilbage.

Klart det blir dårlig likviditet når du snart eier 19% av firmaet, sånn ca, og sitter med diamond hands! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men ja, kjedelig utvikling, dog ikke spesielt overraskende. Regner med ny giv etter rapport, ifølge mine og firmaets beregninger så blir den fin! Noen som har noen tanker om den forresten?

1 Like

Jeg håper på både økt brutto margin og topplinje.
Hadde vært flott og de kunne slå 2019 på topplinja da :wink:

1 Like

Det hadde vært noe ja. En ting er sikkert, de slår nok IoT-omsetningen for både 2019 og 20! :stuck_out_tongue:
Jeg ser frem til rapporten, og tror den blir bra. Selskapet guidet jo selv vekst fra Q3 til Q4 tilbake i oktober, og det jeg klarer å finne av informasjon ser ut til å understøtte dette. Jeg kan ta totalt feil. Den virkelige veksten er guidet fra Q1 og utover i år, så det blir jo spennende å se hvordan det bærer i vei. Jeg tror de klarer å levere på dette, men ser markedet er uenig med meg og det tar jeg til etterretning. Kan ikke klandre dem sett historien til selskapet, og det er vel der mye av problemet ligger enda. Jeg hadde samme følelsen før Q3, så jeg får gjøre som før den, put my money where my mouth is.

Ellers anbefaler jeg alle som stirrer seg blind på de daglige kursvingningene - kjøp en whiteboard tavle, sett på The Big Short, noter daglig prosent ned siden nyttår i Talkpool på tavlen, og lat som du er den geniale Michael Burry som har hele markedet mot deg! Det vil holde motet oppe helt til man skjønner at det var markedet som hadde rett denne gangen! :smile:

2 Likes

Tror nok markedet trenger både ett bra Q4 og Q1 før vi ser 40kr, men der er rart med det, når det først løsner kan det gå fort.

3 Likes

images

2 Likes

Hang in there! Bare 10 dager til rapport, regner med den er full av info siden de trenger en måned lengre enn resten av børsen på å få den ferdig! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Driften i Tyskland går bra, «expanding»?

2 Likes

Noterede mig at UBS så småt er tilbage på købersiden … FOMO før kvartalsrapport?

1 Like

Det blir infomøte om vekstplaner samtidig som årsrapporten. Vurderer å se på det :slight_smile:

1 Like

Det anbefaler jeg å gjøre, de gjorde det samme etter Q3, og det er veldig greit å få med seg. Som bonus får man innføring i Saudi Arabisk historie, og siste sladder om patriark dynastiene der nede! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Jeg er spent på om vi ser mer folk på callen denne gangen :thinking:

Som TP aktionær er jeg tilmeldt som en selvfølge; er vel en mulighed man bør gøre brug af, hvis man mener noget seriøst med sin position i selskabet? :slight_smile:

1 Like
3 Likes

Håper flere av dere deltar på investor callen, jeg er dessverre hindret fra og delta, håper dere poster ett referat.

Invitation to Q4 (full year) report and information meeting

THU, MAR 04, 2021 08:49 CET

Talkpool invites its shareholders and the public to attend a call that aims at offering more clarity about the business.

In addition to presenting the unaudited results for the calendar year 2020, information about an ongoing strategic shift and growth plans will be presented. The meeting will be held remotely by videolink on the 10th of March at 14:00 o’clock and is expected to take approximately one hour.

Registration
Persons that are interested in attending should send an email to gw@talkpool.com latest by Monday the 8th of March 2021. The call is open for everyone, hence not limited to shareholders. Just send a short email and videolink will be sent to admitted participants. Maximum 250 participants can join the call on a first come basis.

Agenda

1. Welcome and introduction (by Chairman)
  2. Presentation of fourth quarter results (by CEO)
  3. Status update of strategic digitisation shift including financing
  4. Presentation of first acquisition (www.homesolutions.se) in line with the smart building strategy
  5. Questions and answers (if possible, please submit questions when registering to event)

For more information, please contact:

Gabriela Weber, Tel +41 81 250 2020
gw@talkpool.com