Jeg deltager og skal gerne dele relevante noter.
Jeg mangler selskabets kvartals/årsrapport denne morgen …
https://mfn.se/cis/a/talkpool/talkpool-ag-year-end-report-january-december-2020-b72fc186
Fin vekst, bunnlinja «temporary offset» av valutasjokket på Haiti. Ellers fortsatt plaget av covid-19.
Fint å se at de er over 5MEUR i årlig revenue på smart buildings, dette blir spennende å følge fremover. Såpass stort at de vurderer å skille ut IoT etterhvert for å få frem verdiene.
Markedet virker umiddelbart ikke positive til de ellers relativt pæne resultater; UBS på sælgeren m. 10.000 stk … heftigt spread må man sige.
UBS driver å leker med den 10k posten både før og etter rapporter, så det legger jeg ikke mye vekt i. Fått kikket litt mer på tallene, og lagt de inn i systemet. Var litt skuffet ved første øyekast, men nå synes jeg det ser ganske så greit ut. Mulig jeg er naiv. Hadde vært gøy å hørt meninger fra litt mer unbiased skapfans som @Christian @holmes
Greit ut i forhold til hva? Q4 tallene var vesentlig bedre enn tallene for resten av 2020, men de gikk jo fortsatt med tap i Q4. Hvis man ser på tallene for 2018 og 2019, så har de ikke akkurat levert kraftig vekst heller. Jeg har en ørliten post her, men jeg ser liksom ikke noe som får meg til å ha lyst å investere mer her.
er systemet ditt =abs() ?
Greit i forhold til forventningene. Vanskelig å sammenligne veksten med 18-19, da dette inkluderer en hel masse jallaland som leverte revenue, men drev med tap. Veksten nå kommer i smart building segmentet, slik at telekomsegmentet i emerging markets blir mindre i % av totalen. Noe som jeg synes er spennende, da jeg liker eksponeringen mot det feltet. Men ja, jeg ser at denne rapporten ikke tiltaler nye (ei heller eksisterende) aksjonærere sånn sett.
Ca samme resultat i 2020 som i 2018? (har da regnet med Q4 da, tar bare med grafen for å vise historikk)
Sååå, du sier vi skal opp mot 40kr igjen?
Noterer at ingen anmerker bruttomarginalen som steg til 37.8%, som forøvrig er “all time high”, opp ca 10%. Det er alt dere trenger å notere.
Har de kanskje endret hva de selger? For hvis de har endret til tjenester vil jo gross margin gå opp, uten at det nødvendigvis påvirker inntjeningen.
Aner ikke, satt akkurat å diskuterte det med noen som later som de kan regnskap. (@Konamixx) Vurderer å slenge inn et spørsmål om det på callen @ 14.00. Jeg er åpen for forklaringer, så jo veldig markant ut den økningen.
komt deg inn?
Jepp, men ser ikke ut til å ha startet enda.
… afventer også i lobby, men er klar med popcorn og kolde forfriskninger!
(sgu’ imponerende af et teknisk IoT selskab ikke at vide om man er live …)
TP: “celebrating our best quarter ever”
Market: “8,33% in the red …”
Hvis jeg må være så ærlig, så føles som regulær smerte at sidde gennem denne præsentation; har conviction på selskabet men føler der er fokus på irrelevante oplysninger i præsentationen.
Foreløpig leser jeg at deler av markedet (61 aksjer) prissetter det som blir presentert til 22,1 SEK mens en litt større del av markedet (500 aksjer) mener at dette er verdt 22,3 SEK (minst…)
“We are here celebrating the best quarter ever.” Ser ut som markedet er enige i det gitt
Markedet ser vell alltid 6 måneder fram i tid