Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ca 32

1 Like

31,68

1 Like

ok.takk for svar.vurderer å selge jeg å og heller kjøpe retter.har et tap på160000 tror ikke jeg klarer å få i gjenn dem pengene!

Er vel ikke mulig å kjøpe retter lengre, var vel 10.12 som var siste handelsdag for disse.

Kjøp aksjer

1 Like

har t retter

Ja, fint dere selger , når det tilogmed er kommet synlig short :joy:

Fy eg frykter eg kommer til og angre på å ha tegnet :wink:

1 Like

Think this has to be the most painful emisjon i have been involved with…the length, the incredible discount, the erosion of value of t-retts, the lack of news (not that i expected anything) and just the demolition of shareholder value and mcap. Welcome to bio baby. Also would have hoped that it is over soon, but who knows what these guarantors do. We know about the Dutch ones all too well from PCIB.

I dont mind holding for the long term, but just upset that it limits my options with other investments and gives me little room to play in other stuff. I always seem to underestimate the financial risk, or willingness of the market to discount these bio shares on the back of raising cash. I would like to say lesson learned, but how easily we forget…

That utbytte podcast with the guy from Sundt is still ringing in my ears. Ownership structure and having strong, cash rich owners is key for these Norwegian bio stocks. This is our major weakness and needs to be addressed…but i can only see that happening with some sort of partnership over the next 12 months. Otherwise we are back in this mess in 2023…

11 Likes

Akkurat nå føler jeg meg som en kanin midt i veien, blendet av fjernlys som nærmer seg raskt. Jeg kunne ha hoppet til skogs i oktober…

2 Likes

Beskjedent nederst på Helse lista mcap…

Jeg sitter litt på gjerdet her, men har kommet til at mange aksjonærer og garantister nå blir sittende med aksjer som de kanskje hadde ventet en liten men rask profitt på.

Og når alle er lure på samme måte, kan det jo som vanlig bli litt trangt ut døra, med påfølgende kurspress nedover.

Så blir ikke overrasket om den skal ned på en dip under emikursen før snuten vender nordover igjen.

Romjula kan kanskje passe bra. :christmas_tree:

1 Like

Eller så er det kanskje andre aktører som legger et press på kursen nå for å kunne sope til seg mest mulig gjennom overtegninger i emisjonen?

Regner med at de aksjonærene som beholdt og kjøpte retter som skulle finansieres med salg av aksjer eid fra før gjorde dette før absolutt siste dagen? Jeg kjøper aksjer i dag, kan godt hende det blir feil en uke eller ti frem i tid, men jeg tror at muligheten vi har nå kan være ganske så unike.

Dette takket være en særdeles klønete håndtert forvaltning av verdiene selskapet har skapt gjennom gode data siste tre - fire år. Når frykten er på topp skal man som regel kjøpe, og selge når alt ikke ser ut til å kunne gå bedre :wink: Jeg tror vi er på max frykt nå.

14 Likes

Det kan kanskje bli feil en uke eller ti frem i tid, men da ikke så mye feil.

En måned eller ti frem i tid er den nok uansett godt opp.

Det er det korte bildet som er interessant og spennende nå, og det handler for det meste om psykologi.

Folk går ofte i flokk, så det handler om å forsøke å forutse flokkens bevegelser :wolf:

2 Likes

Vi kan vel si oss enige i at Meso-dataene desverre ramler ned på feil side av gjerdet når det gjelder tidspunkt ? For de fleste. Forutsatt at de fortsatt har noen verdi ut over det som markedet allerede har regnet hjem. Blir liksom litt merkelig om de kommer i løpet av de neste 1-3 døgnene.

Ikke tillitsvekkende om de ikke klarer guidingen så tett på og særdeles klønete om data kommer rett etter emi.

Savner en voksen som kan holde selskapet i øret ved behov. Tviler, men håper det dukker opp noen som kan denne rollen.

1 Like

Hvorfor det?

1 Like

Enda mer short Details - Short Sale Register

Feil ordvalg, mente vel ikke noe annet enn uheldig timing i forhold til dagens milepæl og vurderingene som mange gjør eller har gjort. Og motsatt for de som sitter short.

1 Like

Er ikke shortingen fra disse selskapene algoritme-basert og automatisert? Dvs basert på en teknisk analyse uten kjennskap til årsaken til at kursen har falt?

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2.